Skip to main content

Nieuwe tv gekocht. Kastje werkte voorheen prima. 
alles op de zelfde manier aangesloten. Tv geeft aan geen signaal te ontvangen terwijl de kabels het bij oude tv wel doen. 
 

Vaak opnieuw opgestart en kabels aangesloten. Af en toe krijgt hij signaal, start systeem op tot 70% en veranderd dan in een afwisselend zwart beeld en het opstartscherm. Blijft knipperen, heb dus geen mogelijkheid om de abonnementsgegevens in te vullen. Dat scherm krijg ik wel te zien maar blijft knipperen en slechte kwaliteit. 
 

Nieuw kastje gekregen, zelfde probleem. 
 

Hoi @Jonie Custers ,

Al eens een andere HDMi kabel geprobeerd?Via 0800-0402 kan je er eventueel eentje aanvragen(gratis).


Je hoeft toch ook niet opnieuw jouw abonnementsgegevens in te vullen want je gebruikt toch nog steeds dezelfde TV ontvanger?


Je hoeft toch ook niet opnieuw jouw abonnementsgegevens in te vullen want je gebruikt toch nog steeds dezelfde TV ontvanger?

We hebben een nieuw kastje en afstandsbediening gekregen. Als ik deze aansluit laad/download het systeem tot 70%. Daarna begint het scherm te flikkeren en springt steeds van het laad/downloadscherm over naar zwart scherm en andersom. 
 

dit blijft zo doorgaan, uiteindelijk zie ik tussen het flikkeren door het scherm waarin je de abonnementsgegevens moet invullen, echter scherm blijft flikkeren en slechte kwaliteit. 


Je geeft aan dat het kastje voorheen prima werkte.

Welk kastje was dat dan?


Na 70% springt hij naar 75% hiertussen doet hij resolutie detectie en past hem aan.

Het kan zijn dat de TV foutieve resolutie gegevens overhandigd waardoor TV ontvanger hiervan uitgaat met dit als gevolg.

Mijn advies probeer hem in te stellen met het knipperende beeld hoe vervelend ook.

Ga naar menu beeldscherm en zet hem daar vast op 1080p b.v ipv automatisch waar deze standaard op staat. Want daarmee loopt het mis.


Welkom bij ons op het forum @Jonie Custers. Martijn, wjb en Laurens hebben je al op weg geholpen zo te zien. Is het met hun tips nog gelukt om de tv-ontvanger aan te sluiten en helemaal te laten opstarten?


@LaurensZalm  wat bedoel je met 1080p? Waar moet ik dat instellen want bij beeldinstellingen van de tv zelf kan ik dat bij geen enkele optie kiezen. 
 

instellen met het knipperend beeld is helaas echt niet te doen.. 

 

@Jasper is het mogelijk dat er een monteur langskomt bij dit gezin. Ik werk maar een keer in de week bij het gezin als thuisbegeleiding dus dit gaat mij niet lukken 


De laatste foto is van het beeld dat blijft knipperen, dit beeld met serienummer etc. Komt maar een halve seconden in beeld en wordt vervolgens weer zwart. 


Hoi @Jonie Custers ,

Kan je hem eens met scart verbinden?

Als je geen scart kabel hebt kan je hier met deze code gratis een scartkabel bestellen:  scart-ITV-KPN


Op je profiel staan geen gegevens @Jonie Custers, daardoor is het voor mij lastig om te zeggen wat de mogelijkheden zijn. Als je niet zo vaak op de locatie bent kan het beter zijn om op dat moment te bellen met 0800-0402, een collega kan dan direct met je meekijken.

Ook kan je de tip van Martijn proberen, mogelijk helpt dat al.