Skip to main content
Beantwoord

tv kastje start maar tot 70%

  • June 4, 2021
  • 30 reacties
  • 210 keer bekeken

Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img

Goedendag

ik heb 2 tv kastjes (Arris / 2014 / VIP2952). Sinds vandaag start 1 nog maar op tot 70% en valt  dan uit. (Geen signaal). Reset toegepast maar heeft niet geholpen. Andere kastje start wel op, geeft dan 2 minuten beeld en gaat dan weer opnieuw opstarten 😞

graag een oplossing

lucienne

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik heb een omruil in het systeem gezet. Hebben jullie de SMS met logistieke info ontvangen?

Je mag de tuner met het serienummer dat eindigt op 303 omruilen.  Afhankelijk van of dat het probleem oplost, kunnen we ook die tweede omruilen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Lsolleveld . Welkom op het forum.

Wat irritant dat die tuners niet meer goed functioneren.  Kan het  zijn dat je ze via een draadloze verbindingsset hebt aangesloten? Als daar namelijk storing op zit, kan dat problemen geven bij een update. 


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 4, 2021

Beste Erwin

Nee ze zijn niet draadloos aangesloten.

 

gr Lucienne


Erwin van KPN
Moderator

Kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 4, 2021

Hoi

Profiel is aangevuld 

 

gr


  • June 4, 2021

Ja het lijkt er op dat je teveel keer een frisse restart hebt gedaan en de software in het read only memory van de 2952 naar de knoppen is. Daar kan een nieuwe Rom in worden geplaatst, maar daar heb je wel een deskundige voor nodig. 

Eenvouder is (hoewel het weekend is) even met KPN bellen. 0800-0402. Je krijgt eerst een antwoordapparaat aan de telefoon dat je met een kans van 99 op 100 zegt dat je weer een frisse restart moet doen (met voor jou dus hetzelfde resultaat) op het moment dat het antwoordapparaat dit bandje afspeelt direct zeggen. “Ik wil een medewerker spreken”. Over het algemeen lossen de levende medewerkers van KPN het prima op. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 4, 2021

Ik heb een omruil in het systeem gezet. Hebben jullie de SMS met logistieke info ontvangen?

Je mag de tuner met het serienummer dat eindigt op 303 omruilen.  Afhankelijk van of dat het probleem oplost, kunnen we ook die tweede omruilen.


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 4, 2021

Hoi Erwin

dank voor de snelle reactie. Helaas heb ik nog geen sms bericht ontvangen.

 

gr

lucienne


Erwin van KPN
Moderator

Kan het zijn dat het mobiele contactnummer van jouw partner is? (De SMS gaat naar de contractant.)


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 4, 2021

Ja dat klopt, maar ook hij heeft geen sms ontvangen 😞


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 4, 2021

Krijg nu alleen een mail met mijn abonnementsnummer


Erwin van KPN
Moderator

Oh. Dan gaat het wel goed. Die SMS komt nog wel.

Ik werk morgen ook. Als je vóór twaalf uur nog geen SMS met een PostNL tracking hebt gehad, laat het even weten. 


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 5, 2021

Hoi Erwin

Sms inmiddels ontvangen

gr


Erwin van KPN
Moderator

Mooi.  Voordat je de nieuwe aansluit mag je experiabox wel even 30 seconden uit zetten. Daarna weer aan en even wachten tot alle lampjes weer branden. Daarna kun je de nieuwe tuner aansluiten.  Ik ben benieuwd of het werkt. Zo niet, weet je mij te vinden.


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 5, 2021

Top, dank voor je reactie.

ik laat het horen

fijn weekend


  • Nieuwkomer
  • June 5, 2021

@Lsolleveld mijn vraag aan u is of u een experia 10a box heeft? Zo ja, zou u voor mij ip6 op deze box willen uitschakelen en hierna nog eens een setup te starten met deze twee tuners?

Inloggen op router, naar net werk, tab ip6 en bovenste optie uit zetten en opslaan. Je hoeft niet opnieuw op te starten. En nu de setup starten van een van de tuners.

Reden waarom ik dit vraag, ik heb hetzelfde probleem en ik kan het wel en het niet werken reproduceren.

Een tweede reden is twee kastjes die het niet doen, kans is erg klein.

Mocht het niet helpen vergeet dan niet de instelling weer terug te zetten.

Ik hoor graag of het heeft geholpen. 


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 5, 2021

@Pegawars ,  ik heb een box 12 en geen 10a. Ik mag nu een kastje omwisselen van KPN om te zien of het probleem daarmee verholpen is. Ga dat dus eerst proberen.


  • Nieuwkomer
  • June 5, 2021

@Lsolleveld Jammer, had gehoopt ..…

Ik zelf heb nog nooit een V12 gezien, laat staan welke instellingen er mogelijkheid zijn. Het zou zo maar kunnen zijn dat ip6 uitschakelen van ip6 op V12 de zelfde uitkomst zou kunnen hebben.

Misschien heb ik kpn mensen getriggerd om hier op de achtergrond ook eens naar te kijken. Ik ga even interessant doen, denk dat het een DNS probleem is tussen het ip4 netwerk en het ip6 netwerk aan de wan kant. Dit hangt tevens samen met een aantal problemen met Netflix app en hun eigen ITV app. Ik kan het reproduceren.

Bedankt voor je reactie en ik ben benieuwd, ik blijf het volgen.


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 9, 2021

@Erwin_  

inmiddels de nieuwe ontvanger ontvangen en deze werkt perfect. Graag zou ik dan ook het andere (oude) kastje willen omruilen. Zou je dat nog kunnen regelen 

gr 

Lucienne 


Erwin van KPN
Moderator

Ik kan helaas nog geen tweede tuner versturen. Het lijkt er op dat het terugsturen van die oude nog niet verwerkt is. Hoe lang is het geleden dat je ze omgeruild hebt?


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 10, 2021

@Erwin_ 

afgelopen maandag de nieuwe ontvanger opgehaald en oude ingeleverd.

 

gr


Erwin van KPN
Moderator

Soms duurt het aan onze kant wat langer voordat de retour verwerkt is. Ik doe begin volgende week even een nieuwe poging.

Kun je mij maandag of dinsdag hier even een kort seintje sturen zodat ik een alert krijg?


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 17, 2021

@Erwin_ 

hierbij nog even de reminder. Is het nu mogelijk om het andere kastje ook om te wisselen?

 

gr


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb een collega gevraagd. Die zal dit weekend een nieuwe gaan versturen. Mocht je Zaterdag of Zondag geen SMS met logistieke info ontvangen, laat je mij dat dan weten?


Erwin van KPN
Moderator

Mijn collega liep tegen hetzelfde aan :-(

Ik heb nu weer een andere afdeling aangeschreven. Ik verwacht dat we begin volgende week meer duidelijkheid hebben.


Lsolleveld
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 19, 2021

@Erwin_  ik wacht het dan nog even af