Skip to main content

Ik huis gebruik ik twee kastjes bij 2 tv’s. De één werkt gewoon goed, de tweede verliest iedere keer verbinding met de modem.

Hoi, welkom op het forum.

Dat is lastig. Is ie aangesloten via een switch en/of een stopcontact verbinding set ( witte kastjes in het stopcontact)?


Inderdaad met een wit kastje. Probleem lijkt me in de decoder te zitten. Diverse keren herstart en updates gedraaid.

 


 Probleem lijkt me in de decoder te zitten.

 

Dat ben ik niet met je eens. Het zit vaak 99 van de 100 keer in de verbinding tussen de 2 witte kastjes. 


Weet jij hoe ik dat zou kunnen testen? Of oplossen?


Wat geven de lampjes op de DVS aan op het moment dat er geen verbinding is / de ontvanger het niet doet.

Welk type DVS is het? De 200 ( 3 lampjes ) of de 1200 ( 1 lampje )

of

Laptop op zo'n moment even bedraad op de lan kabel van de ontvanger (daar even uithalen) en een internetpagina oproepen.


Inderdaad met een wit kastje. Probleem lijkt me in de decoder te zitten. Diverse keren herstart en updates gedraaid.

 

 

Ik ben het met @PeterG eens.

De kans is super groot dat het aan de draadloze netwerkverbinders ligt.

Door de grote vervuiling op het elektritieteits netwerk, werken deze ondingen matig tot slecht.

Vaste UTP kabel is en blijft altijd het beste.

Dus tussen de KPN tv decoder en de Experiabox een vaste UTP kabel.

 

By the way, welke KPN tv decoder heb je? 


Hoi @Marvin1111. het is vaak de DVS zoals hierboven al aangegeven. Heb je de tips voor het oplossen van een storing met de DVS al doorlopen?