Skip to main content

Nieuw abonnement afgesloten bij KPN. De KPN 12 box met Wifi 6 werkt prima! Lekker snel (300 MB /sec via Wifi).

De twee TV+ kastjes voor mijn twee TV schermen werken echter niet. Bij het installeren blijven ze hangen bij het updaten van de software en het updaten kan niet overgeslagen worden.

Lukt ook niet met eternet kabel tussen TV+ doosje en het modem.

Na 4 telefoon gesprekken met 0800 0402 blijkt dat de kastjes helemaal niet werken! Ethernet kan vanuit het TV+ kastje geen contact krijgen met Internet.

Uiteindelijk biecht KPN op dat er vele TV+ kastjes zijn met deze zelfde fout; en dat er geen enkel kastje meer op voorraad is. Nieuwe worden besteld, maar blijkbaar test KPN niet zelf deze kastjes  en moet de de klant dat doen!

In totaal heeft mij dit nu een dag werk gekost. En ik heb nog steeds geen TV op mijn schermen.

Het goede nieuws is dat KPN TV wel werkt via mijn mobiel. Helaas werken de helft van de zenders dan weer niet als ik buitenshuis (in Belgie) wil kijken.  Bij Ziggo werken daar alle kanalen wel!!

Grote spijt dat ik toch voor KPN gekozen heb!

Beste @Exciton, wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Er zijn inderdaad een paar ontvangers waarbij je tegen dit probleem oploopt. Via de klantenservice kan je dan nieuwe kastjes krijgen. Is dat inmiddels gebeurt? En werkt alles nu naar behoren? Mijn excuses voor het ongemak!


De nieuwe kastjes zijn aangekomen ! Het goede nieuws is dat eentje ervan werkt!

Komt lekker langzaan door alle (drie) software updates heen. Joepie: ik kan eindelijk de Tour de France zien! 

Het slechte nieuws is dat het tweede kastje na de derde en laatste software update (afstands bediening) alsnog blijft "hangen".

Opnoeuw opstarten van het TV+ kastje laat wel beeld zien. Maar alleen de Apps pagina (die allen werken). Maar het directe TV signaal werkt niet!!

 


Opnieuw gestart met Ethernet kabel naar het modem. Vraagt opnieuw naar klantnummer etc, en dan werkt het!

Verbluffend toch!


Nou ja, meestal!

Elke 5 minuten flits het beeld even op zwart (0.5 sec). Dit lijkt een oud probleem te zijn bij KPN; drie geleden waren er al veel discussies op dit forum, over de oorzaak.

Blijkbaar een fundamentele systeemfout, want er is geloof ik nooit een oplossing gekomen


Bij de software update van de ab, moet je de ab zo dicht mogelijk bij de DIW7022 leggen. 

Anders kan hij hem niet goed vinden / updaten. 

 

Hoe heb / had je de DIW7022 verbonden met de BOX12? 


Periodiek zwart beeld (1 sec) opgelost !
Vandaag het laatste probleem van KPN TV opgelost: om de 5-10 minuten een zwart beeld gedurend een halve seconde!
Oplossing: HDMI kabel NIET in de HDMI-EARC steken, maar in HDMI 1.
Nu kan ik eindelijk gerust op vakantie! Geen knagend stemmetje meer, die vraagt om een oplossing!🧐😰

Joepie!


@Exciton

Dat is een hele goede keuze.

 

De HDMI eARC is speciaal voor audio (o.a. de soundbar)

Dus niet voor andere apparaten. 

In theorie zou het wel kunnen werken, maar zoals je zelf merkte gaat het via HDMI1 veel beter. 😉😊

 

En alvast een hele prettige vakantie.