Skip to main content

Sinds enige tijd valt mij op dat het beeld tijdens TV kijken niet echt vloeiend is op mijn TV+ box.
Ik ben sinds mei overgestapt vanaf Ziggo. De eerste maanden had ik hier zeker geen last van. Wanneer dan wel precies? Durf het niet met zekerheid te zeggen maar dat zal zo in augustus zijn geweest (toch met een firmware of app update?).

Nu kijk ik bv het Nederlands elftal en zie regelmatig de hikjes in beeld, net alsof er een paar frames worden overgeslagen. Vooral zichtbaar bij snellere camerabeelden of bewegingen. Is het heel erg? Nee dat ook weer niet maar het stoort mij wel….

De TV+ box zit rechtstreeks aangesloten op de modem met een netwerkkabel. De TV+ box zit dan weer rechtstreeks met een goede HDMI kabel aangesloten op mijn LG Oled TV, die het geluid dan weer via een andere HDMI kabel aangesloten zit op mijn Denon receiver voor het geluid (ARC).

Wie heeft er tips?

Topic mag verwijderd worden, instelling beeld stond 59.95Hz….dat verklaart een hoop. Ik heb hier echter nooit aan gezeten. Kan dat met een firmware update gebeuren dat de beeldinstellingen worden gereset?


Goedemorgen dat heb ik nog nooit gezien dat de beeldinstelling na een upgrade.

Wat het best werkt mijn inziens is bij schermresolutie tab automatische beste resolutie aanzetten-HDR instelling -continu-HDR prioriteit HDR10 en bij informatie tabblad instellingen onderaan scherm livestreaming op -automatische beste kwaliteit-en tab gebruik multicast op aan.

Zo staat het bij mijn tv’s en dat zijn allemaal LG toestellen

mvg