Skip to main content

Sinds een maand haperen de betaalde sportzenders van KPN. Dit is enkel het geval als ik kijk via de KPN app op mijn mobiel (Samsung Galaxy S10). Het lijkt alsof er een drop is in de frame-rate naar iets van 5 frames per seconde.
Wat ik al heb gedaan:
-App opnieuw installeren
-Vergelijken met Veronica-zender tijdens de champions league wedstrijd (dit bevestigd het probleem)
-Kijken via verschillende WiFi netwerken en ook via 4G

Welkom op het forum @Hugo89! Dat is een apart probleem. Ik begrijp dus dat het alleen om sommige sportzenders gaat? Zou je een overzicht kunnen plaatsen van de zenders waarmee je het probleem hebt ervaren en ook of het probleem met die zenders altijd voorkomt of slechts bij bepaalde programma? Wel wil ik je alvast bedanken voor de heldere informatie die je tot nu toe gegeven hebt! :relaxed:


@Bram_ bedankt voor je reactie.

Ik ben op onderzoek uit gegaan en tot de conclusie gekomen dat het inderdaad enkel om "live" sportwedstrijden gaat. Samenvattingen en documentaires van ziggo of espn zijn wel goed. Alle zenders van Nederland 1 tot en National Geographic heb ik trouwens nog even gecontroleerd. Die zijn allemaal vloeiend. 

Wat wel grappig is, is dus dat champions league wedstrijden live via veronica wel 'smooth' zijn.

Kunnen jullie hiermee aan de slag?:)


Er was een update vandaag en moest opnieuw inloggen.

En nu werkt het ook weer vloeiend (bij instelling 30 minuten per GB; had 'm tijdelijk even op 1,5 uur per GB). Overigens heb ik voor weergave via 4G sowieso 1,5 uur per GB aan staan.

@Bram_@Hugo89 


@PeterG ik zou graag willen doen alsof de update een direct resultaat is van de e-mail die ik gister heb gestuurd maar die kans is redelijk klein. :wink: Wel goed om te horen dat het probleem voor jou voor nu is opgelost! @Hugo89 ik hoop van jou hetzelfde te mogen horen.


@Bram_ @PeterG Naar mijn weten is er bij mij nog geen update geweest. Misschien een automatische update geweest? Maar ik zie dat vanavond Leeds - Liverpool wordt gespeeld dus dat wordt een mooie test;). 

Ik heb mijn instellingen overigens op gemiddeld (zowel voor wifi als voor 4G). Maar hier heeft ie voorheen nooit problemen mee gehad. 

Ik laat jullie vanavond weten of het probleem opgelost is. 


@Hugo89 

Ik '’concludeerde'’ de update uit het feit dat ik moest inloggen.

Verder heb ik voor 4G het verbruik op 1,5 uur per GB staan (laag). Voor buiten de deur kijken op klein scherm nog prima te pruimen.

Dan doe je 3 x langer met je bundel en kun je meer/langer tv kijken op de mobiel via 4G dan in 30 minuten per GB (middel).

Voor thuis, via wifi, staat ie nu op 30 minuten per GB (gemiddeld). Verschil met 20 minuten per GB is niet te zien op het schermpje.


@PeterG

Voor de MB's hoef ik het niet te doen. Maar wel bedankt voor de tip.

 

 @Bram_ 

De zenders van Ziggo sport lijken beter te gaan. Dus dat is fijn. Alleen de ESPN zenders niet. Het lijkt wel alsof ze het niet gebufferd krijgen ofzo. Het hakt en het stottert. 


Hier gaan alle sportzenders weer goed op mijn Samsung A40.:fingers_crossed_tone2:


@PeterG je had gelijk over de update. Dat was erg scherp. @Hugo89 zou je gezien we wel een update gedaan hebben eens kijken of je deze voor elkaar kan krijgen door de app even handmatig opnieuw te installeren?


@Bram_ nou het lijkt inderdaad te zijn opgelost. Ik heb gisteravond Ajax gekeken via het ESPN kanaal en Barca via het Ziggo kanaal. Beide leken zo goed als vloeiend. 

Bedankt voor de hulp en de conversatie👍

Een heel fijn weekend gewenst @PeterG @Bram_ 


Fijn om te horen! Ik zal het topic sluiten. Veel kijkplezier gewenst! :relaxed: