Skip to main content

hallo, ik ben nu op vakantie in zeeland.

ipv mijn mitv box hen ik de kpn box meegenomen. hier wilde ik alle apps kunnen gebruiken net als met de mitvbox. 

nu werlt de iptvapp niet. deze geeft aan dat ik niet op mijn huisadres ben. 

de iptv app werkt op elk apparaat en elk netwerk .

alleen dus niet op de tv+box.

waarom is dit? is dit een fout?

door deze box heb ik al mijn mitv boxen weggedaan. waar ik nu wel veel spijt van heb.

 

Hallo @steffen1 ,

Jouw TV-ontvanger werkt alleen bij jou thuis. Ben je ergens anders binnen de EU?, dan kun je gebruik maken van de KPN-TV-app op jouw telefoon of jouw tablet. 


De TV+ Box kan alleen thuis gebruikt worden. Het is niet de bedoeling om hem mee te nemen. 

Buiten de deur kun je alleen kijken via de app kpn itv in je tablet en smartphone. 


toch vreemd, je hebt een android box. dat is de 7022 en alleen de kpn tv app wordt door kpn geblokkeerd. terwijl,jawel, via chromecast kan ik de tv app streamen. o ja en alleen de kpn itv app op de 7022 is dus een andere dan degene die op mitvstick ed komt wel overal werkt.  

nu is er een simpele scenario: zet er een alternatieve tv app op van een derde en je kan tv kijken. de ziggo app werkt als voorbeeld wel.

ik vind het niet slim van kpn om de app op deze manier te beveiligen. beter gezegd een beetje overbodig. dat de ingebouwde itv+ app niet werkt logisch dat zou ook bijzonder zijn.  

 

 


Die op de MI stick werkt ook alleen op het thuis adres. (Zou wel zo moeten in ieder geval.

En tja, het is geen vrije Android-TV box. Die heb ik wel,  de Nokia streamingbox 8000. Maar ook de daarop geïnstalleerde KPN ITV app werkt alleen als ik thuis ben.

Buiten de deur cast ik dus vanaf de kpn itv app in mijn telefoon. Als dat kan op het wifi netwerk. Laatst in een hotel prima wifi met 65 Mbps. Maar casten ging niet. 

Dan gebruik ik NLziet op die box. Daar heb ik ook een abonnement op. Basispakket NLziet; genoeg voor nood en buiten de deur / op vakantie. 

Kpn stelt TV+ en de app voor televisies en boxen niet open voor buitenshuis om delen tv abonnement te ontmoedigen. 

Alleen mobiel en tablet. En de website op de laptop http://tv.kpn.com. De laptop is wel weer heel makkelijk op een TV aan te sluiten 😉


de mitvstick werkt overal met de kpn app. 

moet ook , je neemt de stick juist voor meenemen op vakantie. buitenland begrijp ik wel maar in nederland op helaas een ziggo netwerk.... 


de mitvstick werkt overal met de kpn app.

Dat zou zo niet mogen. Het kan mij niet schelen, maar laat het Apps Team dit niet lezen 😉

Ik had al geklaagd dat ik m'n opnames van bbc First niet kon zien op de Samsung tv. Maar wel via de Android-TV box (eigen Nokia) in de slaapkamer. Bleek dat laatste een fout... en is het terug gedraaid in de Android-TV app. Ik sneed me met de melding dus in eigen vingers.


Kleine nuance: volgens mij hoef je niet perse thuis te zijn om een kpn ontvanger goed te laten werken. Er moet echter wel een kpn internetaansluiting (DSL of glasvezel) zijn met kpn tv abo op het alternatieve adres. Mijn ontvangers werken b.v. ook bij mijn zoon thuis. Omgekeerd ook trouwens en omdat hij glasvezel heeft kan ik met zijn ontvanger ook de HD-Glas kanalen zien via DSL.


Zal via vpn wel werken?


Kleine nuance: volgens mij hoef je niet perse thuis te zijn om een kpn ontvanger goed te laten werken. Er moet echter wel een kpn internetaansluiting (DSL of glasvezel) zijn met kpn tv abo op het alternatieve adres. Mijn ontvangers werken b.v. ook bij mijn zoon thuis. Omgekeerd ook trouwens en omdat hij glasvezel heeft kan ik met zijn ontvanger ook de HD-Glas kanalen zien via DSL.

Tuurlijk, maar dan zal je normaal gesproken niet jouw eigen box meenemen. Want dan hebben ze daar uiteraard al een eigen box. 


Zal via vpn wel werken?

De smart-TV app voor Android TV werkt probleemloos via een VPN verbinding, ook op de TV+ Box.

De bandbreedte moet uiteraard wel voldoende zijn en dat is op campings en hotels lang niet altijd het geval.

 

De TV+ app werkt in unicast mode ook via een VPN connectie maar dan kan je beter smart-TV app voor Android TV gebruiken.


Zal via vpn wel werken?

De smart-TV app voor Android TV werkt probleemloos via een VPN verbinding, ook op de TV+ Box.

De bandbreedte moet uiteraard wel voldoende zijn en dat is op campings en hotels lang niet altijd het geval.

 

De TV+ app werkt in unicast mode ook via een VPN connectie maar dan kan je beter smart-TV app voor Android TV gebruiken.

ik ga eens kijken of ik via de vpn van fritzbox kan tv kijken


de mitvstick werkt overal met de kpn app. 

moet ook , je neemt de stick juist voor meenemen op vakantie. buitenland begrijp ik wel maar in nederland op helaas een ziggo netwerk.... 

Waarschijnlijk gebruikt u dan de app die bedoelt is voor de smartfoon en niet de echte tv app. Want de echte tv app hoort het alleen thuis te doen.


En de tv app uit de playstore sideloaden op de tv+ box?


En de tv app uit de playstore sideloaden op de tv+ box?

Die hoef je niet te sideloaden, die is op de TV+ Box gewoon beschikbaar in de Google Play Store.


En de tv app uit de playstore sideloaden op de tv+ box?

Die hoef je helemaal niet te sideloaden. Want die kun je zo installeren volgens mij. Maar die werkt niet buitenshuis. 


En de tv app uit de playstore sideloaden op de tv+ box?

Die hoef je helemaal niet te sideloaden. Want die kun je zo installeren volgens mij. Maar die werkt niet buitenshuis. 

Wel met een VPN verbinding zodat de communicatie naar het TV platform via jouw thuisnetwerk loopt.


En de tv app uit de playstore sideloaden op de tv+ box?

Die hoef je helemaal niet te sideloaden. Want die kun je zo installeren volgens mij. Maar die werkt niet buitenshuis. 

Wel met een VPN verbinding zodat de communicatie naar het TV platform via jouw thuisnetwerk loopt.

Dat is dan wel een ander 'soort’ VPN dan bijvoorbeeld Proton VPN of Nord VPN biedt. Toch, wjb?


PeterG schreef:

Dat is dan wel een ander 'soort’ VPN dan bijvoorbeeld Proton VPN of Nord VPN biedt. Toch, wjb?

Dat is een VPN verbinding naar een VPN server op jouw thuisnetwerk.

De FRITZ!Box heeft tegenwoordig een ingebouwde Wireguard VPN server en met de gratis Wireguard VPN Client op de TV+ Box ben je dus in staat om dit te realiseren.


I love vpn😊