Skip to main content

Hallo @jokalimi en Marina, ik heb exact het zelfde probleem. Op 10 feb. j.l. is de interactieve Tv/2ontv. met hulp van een zeer behulpzame monteur geïnstalleerd. Het euvel manifesteert naderhand bij een poging verschillende programma’s te kijken. Van Mbps heb ik geen verstand, er zijn geen HD tv’s aangesloten, twee verschillende merken flatscreens op leeftijd.

Uren telefonisch in de wacht en uren gechat met KPN “deskundigen”hebben geen oplossing gebracht. De door jullie vermelde oorzaak is nooit gerept. Een monteur sturen gebeurt niet vanwege Corona.

@jokalimi vertel ons wat was de oplossing??

 

Admin: eigen topic voor het bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Hoi @malle wal en welkom op het forum! :smile: Je hebt de ontvangers dus ook aangesloten met een draadloze verbindingsset en krijgt de melding ‘Zender tijdelijk niet beschikbaar’? Gebeurt dit alleen wanneer beide ontvangers tegelijkertijd aanstaan en speelt dit dan op beide ontvangers? Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik op onderzoek uit. 


Hoi Sanne,

het betreft bij mij geen draadloze verbindingsset maar draad verbinding met een Kpn switch type NETGEAR ProSafe GS105E .Beide ontvangers werken goed, alleen onmogelijk verschillende zenders op op de tv ontvangers te bekijken.


Hi @malle wal. 2 bekabelde tv-ontvangers via een switch. Dat is een duidelijk verhaal. Bedankt voor het invullen van je gegevens, want dat geeft al veel inzicht.

Jouw internetsnelheid is redelijk bedroevend. Gelukkig is daar een oplossing voor in de vorm van Sneller Internet Buitengebied, waardoor de snelheid wordt aangevuld (door mobiel internet). Dat heb jij ook al, dus dat scheelt.

Alleen iTV maakt alleen gebruik van de “basis snelheid” en niet die aanvulling. En daarom ervaar je deze problemen denk ik. De lijnmeting wil op dit moment alleen niet helemaal lukken waardoor ik het niet helemaal zeker weet. Werken alle andere diensten op dit moment? Kun je op 1 tv wel gewoon kijken nu?


Beste Paul,

Ik denk dat je op het goede spoor zit, op een 1Tv kijken geen probleem, op 2Tv’s alleen dezelfde zender kijken. alle andere diensten werken. ben benieuwd of er een oplossing is, anders vallen een boel voordelen van interactieve Tv  t.o.v. digitenne weg.


Er is 6 Mbit/s haalbaar op je adres. Voor het kijken van een niet HD iTV stream heb je 4 Mbit/s nodig, dus voor twee iTV streams zou er 8 Mbit/s nodig zijn. Dat wordt lastig op jouw adres. 

Er is wel een alternatief. Je kunt iTV Online of de iTV app gebruiken. Die maken wel gebruik van de extra snelheid die je met Sneller Internet Buitengebied krijgt en als je thuis met de wifi verbonden bent heb je hiermee meer zenders dan met Digitenne. Als je bij het zenderoverzicht klikt op Online tv-kijken (thuis) kun je zien welke zenders je thuis kunt zien. Mocht je een Chromecast hebben, dan kun je de iTV app ook naar je TV toe streamen en op die manier op het grote beeld kijken. :slight_smile:


Reageer