Skip to main content

Hoe lang gaat het duren voor ik op het 2e toestel weer gewoon tv kan kijken, terugkijken weer normaal werkt en opgenomen programma's terug kan kijken? Ook het 1e toestel heeft deze kuren, maar minder vaak dan het 2e toestel.

Wanneer gaan deze problemen opgelost worden? 

@Mar2310 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of box12 (KPN router modem)?


Hij is verbonden met een DIW 7022 , de nieuwste boxjes van KPN.

 


Hij is verbonden met een DIW 7022 , de nieuwste boxjes van KPN.

 

 

Wat bedoel je?

Welke KPN router modem?

Hoe is de DIW7022 verbonden?  (wat zit er allemaal tussen, de KPN router modem en KPN tv+ box)


De tweede televisie, waar het grootste probleem zit, gaat via de wifi.
Tot een aantal weken geleden hadden we veel minder problemen en er is niets veranderd aan aansluitingen oid….


De tweede televisie, waar het grootste probleem zit, gaat via de wifi.
Tot een aantal weken geleden hadden we veel minder problemen en er is niets veranderd aan aansluitingen oid….

Hallo @Mar2310 als je de decoders omwisselt, verhuist het probleem dan mee?

Zo ja, ligt het aan de decoder, zo nee, de 2e decoder bekabeld aansluiten.

 


Hoe komt het dan dat de eerste tijd de tv het wel goed gedaan heeft en daarna steeds meer en wisselende kuren heeft gekregen,.

Ik vind het heel aardig dat je meedenkt en wilt helpen, maar ik heb hier verder geen verstand van en vind het vervelend dat we via KPN geen steek opschieten.


De tweede televisie, waar het grootste probleem zit, gaat via de wifi.
Tot een aantal weken geleden hadden we veel minder problemen en er is niets veranderd aan aansluitingen oid….

 

@Mar2310 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉

 

Welke Expeeriabox heb je? Of heb je de box12?

 

Zie ook dit schema van KPN:

(groene lijn is vaste UTP kabel).

 


De eerste televisie heeft 1 en de tweede 7


De eerste televisie heeft 1 en de tweede 7

 

Welke Experiabox of box12 heb je? 


Beste @Mar2310, jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik zie dat je er nog niet helemaal uit bent gekomen met de hulp van de community. Als ik jouw lijn doormeet, zie ik dat er een V10 aangesloten is. Als je die via wifi aangesloten hebt, is dat niet conform het aansluitbeleid. Zoals je in het plaatje bij joop2011 ziet, kan je die alleen via wifi aansluiten als je de V10 bekabeld aansluit aan een Superwifi punt of aan de V10 zelf. Hopelijk kom je er zo uit!

De tweede televisie, waar het grootste probleem zit, gaat via de wifi.
Tot een aantal weken geleden hadden we veel minder problemen en er is niets veranderd aan aansluitingen oid….

 

 

 

 


Marcia ik heb je een privébericht gestuurd


Bedankt, @Mar2310! Ik reageer toch weer even openbaar: de kracht van het forum is juist dat klanten elkaar helpen en andere klanten ook geholpen zijn met vragen die door anderen gesteld zijn. Dat gezegd hebbende: ik snap dat het wat ingewikkeld is. Belangrijk is dat jij een V10 hebt en dat we het niet ondersteunen als je daar een TV+ Box via wifi op aansluit. Het kán werken, maar als het niet werkt, kan je twee dingen doen:

  1. een kabel trekken van de V10 naar de TV+ Box 
  2. Een (of meerdere) superwifi punten aanschaffen via de Wifi Manager en de TV+ Box via een kabel daarop aansluiten.

Als je wilt dat er een monteur komt om dit voor je in orde te maken, kan dat. Je kunt een servicemonteur via onze website bestellen. Dit kost dan wel eenmalig 70 euro, excl. de kosten van de superwifi punten.