Skip to main content

Goedendag, we hebben een huis gekocht in Frankrijk en gaan daar Orange internet aansluiten. Hoe kunnen we Nederlandse tv kijken daar net als thuis, dus alle zenders? Moet ik een tweede box aanschaffen en aansluiten op internet of werkt dat niet?

Een ontvanger gaat nooit werken. Die werkt alleen thuis. De app op de smart tv werkt ook alleen thuis. Blijft over: tv kijken via chromecast. 


Hallo @Patrick Fr ,

Er is een alternatief voor het kijken naar de Nederlandse TV-zenders in Frankrijk. Dat alternatief is kijken via een schotel. 

Je kunt hiervoor een abonnement afsluiten via CanalDigitaal of via Joyne.

https://www.canaldigitaal.nl/satelliet-tv/buitenland/

https://www.joyne.nl/index.html

 

 


Zelf gebruik ik daar een deze travelrouter voor die een VPN verbinding met mijn Synology NAS thuis opzet en waardoor alle apparaten die op die travelrouter zijn aangesloten via het thuisnetwerk op Internet aangesloten zijn en dus gezien worden alsof ze thuis zijn.

Je kunt dan een Chromecast gebruiken om met de iTV app op tablet of telefoon daar naar te casten. Ook kan je de smart-TV app gebruiken op een moderne Samsung of LG televisie.

Overigens kan je ook zonder een VPN verbinding de meeste zenders casten naar een Chromecast. Voor de smart-TV app zal je altijd een VPN verbinding moeten hebben.


Je kunt gewoon een Chromecast aanmelden op je internetmodem daar. Met de app in smartphone of tablet of via de website kun je dan gewoon op een tv-toestel kijken.
De app is binnen de E.U. bruikbaar. Dus via smartphone, tablet en laptop (laatste dan tv.kpn.com met Google Chrome of Edge Chromium browser i.v.m. Chromecast ondersteuning)

TV-ontvanger en de TV-app (in Samsung en LG televisies) werkt alleen op je aansluiting in Nederland.


... de TV-app (in Samsung en LG televisies) werkt alleen op je aansluiting in Nederland.

Tenzij je een VPN verbinding hebt met je netwerk thuis en de Samsung of LG via die VPN verbinding laat communiceren.


Dat had ik even weggelaten, wjb. Om het niet '’ingewikkelder’’ te maken. Goed dat je het alsnog benoemd.


Inderdaad via schotel of chromecast. Canaldigital heeft trouwens ook een smart tv app. Kan je ook alle NL tv kijken.Â