Skip to main content

Beste,

toch maar eens opschrijven waar het aan schort bij het online tv kijken via de webbrowser. Ik maak gebruik van een 500 Mbit/s glasvezelverbinding. Tijdens het kijken stop het beeld en moet het bufferen. Dit is niet 1 keer maar heel erg vaak. Normaal kijken van een uitzending is niet mogelijk.

Ik maak gebruik van Google Chrome als browser. Heb de cookies en cache al opgeruimd. 

Met andere aanbieders van online TV heb ik dit probleem niet. 

Het is leuk dat online tv kijken wordt aangeboden moet het ook wel goed werken. Ik hoop dat er een goede werkbare oplossing komt. Hoor graag van jullie.

Beste @EBHVB, welkom! Ontzettend onhandig dus, op deze manier! Niet de bedoeling natuurlijk.. Heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld Microsoft Edge te downloaden en 'm daar eens in te testen? Op welk apparaat probeer je dit en ben je dan via wifi of bekabeld verbonden? Ook ben ik benieuwd of je ook eens een mobiele telefoon of tablet kunt gebruiken en of de app daar dan wel naar behoren op werkt. 

 

Zou je, naast het beantwoorden van deze vele vragen, ook je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik kijk graag met je mee.  


Onhandig is nog zacht uitgedrukt aangezien het gewon niet werkt. Ik heb het al met meerdere browsers geprobeerd en alle geven hetzelfde probleem. Ik gebruik dit op een Macbook Pro via de wifi. De wifi verbinding is zeer goed (via KPN speedtest >500Mb download en >300Mb upload). Zojuist even op de mobiel gebruikt en dat gaf een zwart scherm (zie onder). Geluid deed het wel.

 

Na enkele keren stoppen en starten  had ik wel beeld. Ook niet de ervaring die ik graag zou willen hebben.


Ik wil nog even twee zaken nalopen met je. Staat de tijd op jouw Macbook wel goed?

Voor Mac OS:

Open de Agenda app

Ga naar VoorkeurenKies GeavanceerdSchakel ondersteuning voor tijdzones in

 

Daarnaast wil ik toch eens kijken of het beter wordt als je de beeldkwaliteit als test aanpast:

Log in de app of op de website

Ga naar instellingen via het 'Profiel' icoon

Kies de optie 'beeldkwaliteit'

Kies de optie 'Laag, Kijk ongeveer 1.5 uur per GB'

 

Merk je na het controleren van deze twee zaken verbetering? En heb je geen problemen met televisie kijken via je tv-ontvanger? Zo niet, ga ik een ticket voor je aanmaken zodat onze technische collega's ernaar kunnen kijken. Zij nemen dan binnen een paar werkdagen contact met je op. 


Beste Marcia,

ik heb de tijd op de Macbook goed staan. Heb echter wel ondersteuning voor tijdzones in ingeschakeld.

 

Ik heb geprobeerd de beeldkwaliteit aan te passen via de gegeven aanwijzingen echter na de optie beeldkwaliteit te hebben gekozen krijg ik onderstaande:

Beeldkwaliteit

Vanaf nu kun je de instellingen voor beeldkwaliteit direct aanpassen tijdens het afspelen.

  1. Start een video.
  2. Klik op de drie verticale puntjes rechts onderin.
  3. Klik vervolgens op Resolutie en kies een hogere of lagere resolutie.

Ben dus naar het videoscherm gegaan en deze op 360p gezet.

Ik kijk via https://tv.kpn.com/. Weet niet of er nog andere opties zijn.

 

Op dit moment lijkt het bovenstaande geen verbetering te brengen, daarnaast laat de beeldkwaliteit te wensen over. 

TV kijken via de TV ontvanger geeft geen problemen.

Ik ga het de komende dagen in de gaten houden.


Dan heb ik denk ik verouderde informatie, sorry voor de verwarring! Ik merk al aan je reacties dat dit niet de oplossing gaat zijn en maak daarom toch maar meteen een ticket voor je aan. Wil je nog even laten weten wat er uit het gesprek met mijn collega is gekomen?


Tot op heden heeft nog geen collega contact met ons opgenomen. Inmiddels 9 dagen sinds vorige bericht.


Ik zie geen openstaand ticket. Ik weet niet wat hier misgegaan is, maar het lijkt erop dat ik een fout gemaakt hebt. Natuurlijk heb ik alsnog een ticket aangemaakt en gaat er alsnog contact opgenomen worden. Mijn excuses hiervoor!


Heb je inmiddels iets gehoord van de betreffende collega's, @EBHVB?


Nee nog steeds niets gehoord. Het gaat weer hetzelfde als met het aansluiten van de glasvezel (duurde ook ruim 3 maanden). Duurde ook maanden omdat men bij KPN niet wist waar men mee bezig was. Wel erg jammer dat er zo met klanten omgesprongen wordt.


Hé, wat rot dit.. Ik zie wederom geen openstaand ticket, maar weet heel zeker dat ik wel een ticket aangemaakt heb. Lijkt er dus op dat ik deze helemaal niet terug kan zien. Ik ga het op een andere manier proberen. Kan je hiervoor nog aangeven welk type macbook je hebt en op welke (versie) besturingssysteem deze draait? Je merkt nog steeds geen verbetering trouwens?


Nee merk nog steeds geen verbetering. Met andere tv aanbieders / streams werkt het nog steeds zonder problemen.

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Mid 2014), 2,6 GHz Dual-Core Intel Core i5, 8 GB 1600 MHz DDR3

Het systeem draait op macOS Catalina Versie 10.15.7


Bedankt! Ik ga erachteraan.