Skip to main content

Salora smart tv en Google Chromecast aangeschaft, databundel bij KPN gewijzigd in Unlimited. Helaas ... kijken via de KPN App lukt niet. Wel via een WIFI verbinding maar niet via een hotspot.  
Onderweg op reis is alleen een hotspot een optie voor mij.  Weet iemand een oplossing? Misschien Digitenne van KPN? Hoeveel kost dat als je al klant bent van KPN? 

Hoi @Scorp, welkom. 

Dat is gek, de ITV app zou binnen de hele EU moeten werken. Begrijp ik goed dat jij jouw mobiel zowel als hotspot gebruikt en tegelijkertijd de ITV app op jouw mobiel gebruikt? Kan je de app op jouw telefoon wel gebruiken als je de hotspot functie uit zet? 

Ik denk graag met je mee voor een oplossing. Digitenne kost overigens 5 euro per maand per tuner als je al internet en TV hebt van KPN.


Heeft de Chromecast een wifi verbinding met de wifi hotspot op jouw telefoon?

Heb je een tweede telefoon of tablet waar ook de iTV app op staat en die je kunt verbinden met de wifi hotspot op jouw telefoon?

Krijg je dan wel de mogelijkheid om te casten?


Dank voor jullie reactie.  Ik gebruik voor de hotspot een IPhone SE met unlimited data (KPN) en een IPad om te streamen. De Chromecast heb ik geïnstalleerd via de Google Home App. Via WiFi  komt de verbinding goed tot stand maar streamen via de hotspot lukt niet. Het Chromecast icoontje zie ik wel op mijn Salora tv. Als ik dit aanklik verschijnt het volgende op mijn beeldscherm: “Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw of cast iets anders”  
De Chromecast heb ik al  een paar maal terug gezet op “fabrieks-instellingen” De Google Home App is ge-updated evenals de Salora tv.   
Ik heb inmiddels gelezen dat streamen via een hotspot met gebruik van Chromecast 3 Gb data per uur gebruikt. Met een unlimited abonnement kan je maar 5 Gb per dag gebruiken. Ik vraag me daarom af of Digitenne geen betere oplossing is. Helaas werk dit alleen maar in Nederland. 
Groetjes en een fijn weekend, Scorp


@Scorp, werken andere apps die je wilt streamen wel? Zoals bijvoorbeeld Youtube of Netflix?


Hanna, dank voor je reactie. Graag zou ik NPO Plus  en KPN TV streamen om live tv te kunnen kijken.  Op beide heb ik een abonnement. 


Met een unlimited abonnement kan je maar 5 Gb per dag gebruiken. 

Dat is niet waar, je kunt elke dag oneindig veel data verbruiken, je moet alleen vanaf 5GB telkens extra bundels van 1GB aanvragen.


Lekker handig als je dat om de 20 minuten moet doen…. (als het klopt van die 3Gb per uur)


Lekker handig als je dat om de 20 minuten moet doen…. (als het klopt van die 3Gb per uur)

Klopt.


De informatie over on-line en overal  tv kijken vind ik daarom erg misleidend.  Probleemloos? Niet dus!  Zodra je met je hotspot gaat streamen kan je een avondje tv kijken wel vergeten. Zou netjes zijn als er in de KPN winkel wordt gewezen op de beperkingen. 



Ik heb inmiddels gelezen dat streamen via een hotspot met gebruik van Chromecast 3 Gb data per uur gebruikt. Met een unlimited abonnement kan je maar 5 Gb per dag gebruiken. Ik vraag me daarom af of Digitenne geen betere oplossing is. Helaas werk dit alleen maar in Nederland. 
Groetjes en een fijn weekend, Scorp

Afhankelijk waar je TV wilt kijken, kan Digitenne voor jou de oplossing zijn. Het kost jou dan 5 euro per maand en dan heb je globaal de 30 meest belangrijke zenders. 
 

Nu moet ik er wel bijvertellen dat je met een binnenantenne niet in heel Nederland goede ontvangst hebt. Maar wel in verreweg het grootste gedeelte van het land. In het buitenland heb je in bepaalde landen ontvangst van de publieke zenders uit dat land. Bijvoorbeeld in Duitsland, maar in Vlaanderen bv weer niet. 
 

Je kunt Digitenne aanvragen via Mijn KPN. Maar je kunt ook morgen even bellen met 0800-0402. Digitenne is voor jou daarna dan direct opzegbaar, rekeninghoudend met een opzegtermijn van één maand. 


Dank voor jullie reacties. Digitenne is voor mij waarschijnlijk in NL de beste optie. Wel jammer dat er nog geen goede oplossing is voor live tv streamen via hotspot in het buitenland. Heeft iemand een tip? 


Heeft iemand een tip? 

Zo (klik) kijk ik iTV als ik op zakenreis ben.


Hallo wjb,  Da’s best een technisch verhaal!  Werkt deze mini-router ook in combinatie met IPhone en IPad? 


Hallo wjb,  Da’s best een technisch verhaal!  Werkt deze mini-router ook in combinatie met IPhone en IPad? 

Aangezien de Chromecast en iPad gewoon op de wifi van dat travelroutertje aangesloten zijn zou ik niet weten waarom het niet zou werken. Dat is immers exact hetzelfde als bij jouw router thuis.

Aan de "WAN" zijde tether je dat routertje met jouw iPhone en ook dat mag geen pronleem zijn. En als je op een plek bent met goede wifi dan sluit je dat routertje via wifi aan op Internet.

Ik heb er in ieder geval al veel plezier gehad.

Bedenk je wel dst je in het buitenland maar 25GB in een maand hebt en dat casten altijd zo'n 3GB per uur kost. Zelf sluit ik die travelrouter altijd aan op de wifi van het hotel en cast ik met een Android tablet.