Skip to main content

Goedemorgen,

Ga binnenkort verhuizen. Op mijn nieuwe adres heb ik op de slaapkamers geen ethernet aansluitingen. Nu krijg ik straks wel 2 super wifi punten en mij is verteld dat ik dan op deze manier TV kan kijken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Geen ervaring met tv, wel met mijn computer, het werkt gewoon, net zo snel internet als bedraad via het modum. Op het superwifi punt zit namelijk ook een aansluiting voor de internet kabel en dus heb je ruim voldoende bandbreedte om er tv mee te kunnen kijken.


Hallo @Samp-ie! Je kunt de SuperWifi inderdaad ook gebruiken om in de slaapkamer televisie te kijken. Houd er rekening mee dat je één van de SuperWifi sowieso bekabeld aan moeten sluiten op het modem. De tweede kan je draadloos verbinding. Hierop kan je vervolgens een ethernetkabel aansluiten, die je naar de tv-ontvanger kunt laten gaan. Je gebruikt de SuperWifi dan als een soort Draadloze Verbindingsset. Je kunt in plaats van de SuperWifi ook een de DVS 1200 gebruiken om boven toch televisie te kijken. Maar het allerbeste blijft natuurlijk om de tv-ontvanger met een ethernetkabel direct op het modem aan te sluiten.


Het is wel WiFi. Je weet van tevoren nooit hoe het uitpakt. Garantie krijg je niet. Blijkt het niet te werken, dan heb je gewoon pech.


Hier wat onafhankelijke informatie over KPN superwifi https://nl.hardware.info/artikel/9951/2/kpn-superwifi-superlatief-op-de-hoge-band-techniek-en-ontwerp


KPN schrijft: Houd er rekening mee dat je één van de SuperWifi sowieso bekabeld aan moeten sluiten op het modem

 

Ik heb beide SuperWifi niet bekabeld aangesloten op het modem en ze werken zo te zien prima. Of zijn ze vernieuwd SuperWifi 2!


Zie hier.

 

Dit is een betere optie.

Deze werken perfect via WIFI.