Skip to main content

Hallo,

 

Wij hebben sinds enige maanden een nieuwe TV (Philips 55OLED934) en zijn de kamer momenteel aan het opknappen.

 

In het kader daarvan (en de hoeveelheid kabels in het tv-meubel) zit ik te kijken wat de voordelen zijn én of het mogelijk is om de HD ontvanger overbodig te maken.

Nu gaat de ethernet kabel (TV signaal) van de Xperiabox naar de HD ontvanger, HDMI naar tv.

De vraag is of ik de ethernetkabel (TV signaal) van de Xperiabox rechtstreeks op de TV kan aansluiten.

Ik weet dat het eenvoudigste antwoord is, check de app, maar dat gaat deze week dus niet, omdat alles is ontkoppeld…

 

Verder zou ik graag willen weten wat de voor- en nadelen zijn van de huidige situatie (dus met HD-ontvanger) versus de situatie zónder HD ontvanger (dus tv kijken via de KPN app, nogmaals, mocht dat mogelijk zijn met mijn tv...)

Oh ja, we kijken wel regelmatig Netflix, dus dat zou zowiezo moeten werken anders is dat een dealbreaker….

 

Ludo

 

Hallo @Ludovv , bij mijn weten bestaat er (nog) geen KPN-app voor Philips tv's, alleen voor bepaalde Samsung- en LG-modeljaren.

Je zult het dus nog wel met de TV-decoder moeten doen.

Ook is het verstandig een netwerkkabel rechtstreeks op de tv aan te sluiten, dan kun je van de smart-functies/apps gebruik maken en de tv-software updaten.

Succes.

P.S. Netflix kun je ook rechtstreeks op je tv kijken, dus dat heeft niks met deal-breaken te maken.

 


Hoi Ludovv, welkom op het forum. 

Voor Philips televisies hebben wij inderdaad nog geen app. We zijn begonnen met Samsung en sinds kort ook LG. Of en wanneer het voor Philips komtkan ik niet concreet aangeven. 

Via de app kun je het inderdaad streamen naar een Chromecast of naar je tv zelf als deze en ingebouwde Chromecast functie heeft. Volgens mij is dit het geval aangezien dit een Android TV is. Het verschil voor mij persoonlijk het gemak van de ontvanger en vooral de bediening. Op mijn eigen tv thuis zie ik verder geen verschil wat kwaliteit betreft bij een goede WiFi verbinding. Ik zit ongeveer 4 meter af van een 50 inch tv. 

Ik zou zeggen: probeer het even en kijk hoe dit bevalt. 


Ik probeer mijn ethernet kabel rechtstreeks op de Philips oled tv aan te sluiten, daarbij hdmi naar de kpn zapper, ontvanger, werkt niet…..wat doe ik verkeerd ? Of kan dit niet, wi fi blijft altijd instabieler en blijft bij mij ook constant “zoeken”  …...Veel geknipperd en instabiel in mb


De ethernetkabel moet op de ontvanger aangesloten worden...