Skip to main content

Hallo,

Ik wil ook graag via wifi naar de tv kijken, heb wel een Samsung tv.

Ik heb wel verbinding maar kan geen tv kijken. Wat kan ik doen om wel tv via de wifi te kijken?

 

Groeten Frank

 

 

 

Hallo,

Ik wil ook graag via wifi naar de tv kijken, heb wel een Samsung tv.

Ik heb wel verbinding maar kan geen tv kijken. Wat kan ik doen om wel tv via de wifi te kijken?

 

Groeten Frank

 

 

 

Dat moet je helemaal niet via wifi willen doen. Als je de KPN smart tv app bedoelt deze is enkel beschikbaar op recente samsungs vanaf 2017/18


Hoi Frank, welkom op het forum. 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de situatie is. Jij hebt dus wel werkend internet op je televisie ,of juist niet? Heb je ook de itv app op je televisie geïnstalleerd? Dat kan namelijk alleen op bepaalde Samsung televisies, modellen van vanaf 2017/2018.

Ik hoor graag van je. 


Beste Alex,

 

Dank u wel voor de reactie. Ik heb werkend internet op mijn tv en de Samsung tv is net twee maanden oud. Ik ben helemaal niet technisch en weet niet hoe ik itv op mijn tv moet instaleren. Ik heb een nieuwe tv aangeschaft omdat bij mijn oude tv iedere keer het beeld stil bleef staan. Dit is nu ook het geval bij mijn nieuwe tv. Ik kijk tv via kastjes die op het elektra aangesloten zijn.

Groetjes Frank


Beste @Frank Ernest 

Kijk eens hier Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen 

En iTV kijken zonder kastje en kabels met de KPN Smart TV app


Geen enkel probleem, ik help graag mee. Het gaat er niet om wanneer jij de tv hebt gekocht, maar wanneer dit model is gemaakt. Hier komen we snel genoeg achter, ik neem aan dat dit een Smart TV is. Als je naar de Smart functie van de tv gaat, klik je daar op apps. Daar kun je zoeken op KPN en vervolgens de app toevoegen. Hier een stappenplan hiervoor. 

Lukt het zo? Zo niet, waar loop je vast? Zou ik dan ook het modelnummer van de Samsung mogen? 


Frank, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hi, nieuw hier op het forum. Al jarenlang trouwe telfort tv en internet klant - nu dus KPN. Ik wil mijn Digitenne de deur uitdoen en een nieuwe kleine tv voor op de slaapkamer kopen en daar Smarttv app op knallen. Voor ik de tv koop wil ik wel alleen wel zeker weten dat ie de smart tv app trekt ;-)

 

Mijn oog is gevallen op een samsung ue28N4305 (eerste release 2015, modeljaar 2019)

Als ik reviews lees over de smarttvapp en welke TV's de app aankunnen dan lees ik op fora

Alleen modellen van fabrikant Samsung vanaf 2017 – dit zijn de modellijnen M en N plus de nieuwe 2019 modellen – zijn geschikt voor gebruik van de KPN Smart TV App

 

Mijn ue28N4305 zou dat dan ook moeten kunnen?? @Alex_P 

weet jij dat wellicht? Als ik de handleiding van de TV snel scan zie ik dat je gewoon apps kan downloaden, dus me dunkt dat het zou moeten werken. 

 

Enige twijfel die ik heb is dat de 28 inch van deze tv op Android TV platform draait en de 24 inch variant op WebOS. Weet jij of dat iets uitmaakt in een app al dan niet kunnen downloaden?

 

Thanx!!

 


@veridisquo

Loopt je vaste abonnement nog via Telfort? Want die abo's zijn nog niet door KPN geïntegreerd. Of ben je zelf overgestapt naar KPN Hussel?

Heb je nog Telfort, wacht dan totdat die abonnementen bij KPN ingelijfd zijn. Die app in Samsung en LG televisies werkt niet met een Telfort abonnement. Ook niet als ze ingelijfd zijn, maar dan kun je wel over naar KPN Hussel zonder je mailadres met telfort.nl kwijt te raken.

De 28 inch draait op Android-tv. Daar is geen KPN app voor.

Een Samsung die op Tizen draait is geschikt voor de app.


Op Android TV draait de app sowieso (nog) niet. 


Thanx all!

Als ik dan even kijk zie ik dat LG op webOS draait, evenals die 24 inch Samsung.  Dat zal het zijn dan!

Wat betreft migratie telfort: met abonneenummer  en pin kan ik de kpn itv app gewoon in.. heb het idee dat op de achtergrond eea al gemigreerd is. Iemand anders op het forum had die loophole ook al ontdekt

 

En ik hussel nog even niet, zit nog op een lekker abonnementje :-)


Toch schijnt de Samsung op WebOS niet compatibel te zijn met de KPN ITV app!

24 inch is net zo klein/groot als een laptop. Dan kan je net zo goed die gebruiken in je slaapkamer met tv.kpn.com.

Wat betreft migratie telfort: met abonneenummer  en pin kan ik de kpn itv app gewoon in..

Dat klopt. Betreft de app via tablet, smartphone en laptop (tv.kpn.com). De TV-app werkt met een Telfort abonnement echter écht niet!

Zie eerder gelinkte topic op Telfortforum:
https://forum.telfort.nl/tv-338/kpn-itv-app-gebruiken-op-samsung-smart-tv-na-overgang-naar-nieuwe-glasvezelverbinding-83527


Weet niet of je een android telefoon hebt, mocht je die hebben dan zou je kunnen overwegen om een google chromecast aan te schaffen. Op die manier kun je dan vanaf je telefoon, waar de KPN app op staat, kunnen casten naar de samsung tv op je slaapkamer.

Niet de meest elegante oplossing maar wel een die werkt. ik doe dat nu ook.

 

Zou wel tijd worden dat het ontwikkelteam van KPN nu eens eindelijk een keer een app ontwikkeld die werkt op android TV, misschien dat een van de modjes hier eens een keer een balletje in de organisatie over op zou kunne gooien

 


Hoi, de chromecast heb ik al op mijn huidige samsung tv in de slaapkamer. Maar precies zoals je zegt, dan moet je altijd een device bij je hebben om te streamen. Om die reden zie ik mezelf @PeterG ook niet met een laptop op schoot in bed zitten. 

Ondertussen ook ff in t telfort forum de vraag gesteld. Daar wordt toch bevestid dat je met telfort 14 cijfers en pin (=idem aan kpn) de kpn app op je tv draaiend gaat krijgen. Platform en credential technisch leek me dat ook al logisch.. ik ben er dus uit, kool de 28 incb Samsung uit 2018 draaiend op tizen en ga ervoor

@FrankyH Wb de android app: canal.digital etc hebben dat al, ik denk dat die ontwikkeling ook wel bij kpn gaat komen. Zeker als je gepersonaliseerde reclame wil verkopen over je platforms, dan betaalt t zich vanzelf wel terug 🙃