Skip to main content

Mijn moeder heeft van KPN een HBM 2260 ontvangen om digitaal televisie te kunnen kijken

omdat dit lastig is voor oudere mensen i.c.m. Een smart tv & inmiddels 3 afstandbedieningen

wil ik vragen of het mogelijk is om een smart card te ontvangen zodat ze daarna nog maar 1 afstand bediening nodig heeft

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Ff vragen 

KPN TV kán (technisch) niet met een smartcard werken. Je ontkomt niet aan de extra ontvanger. De afst.bed. daarvan kun je wel instellen zodat je (moeder) daarmee ook de tv aan/uit kan zetten en het volume wijzigen. Dan is er bij gebruik van KPN ( TV kijken ) maar één ab nodig.

Alleen voor (redelijk) nieuwe Smart TV’s van Samsung en LG is een app beschikbaar. Dan is een ontvanger voor basisgebruik niet nodig. Maar of je moeder het dan weer lukt na aanzetten v.d. tv de app te starten….


Hoi @Ff vragen, zoals PeterG al aangeeft ontkom je niet aan de ontvanger. Tenzij een nieuwe Samsung of LG. Makkelijkst is via de ontvanger. Onze afstandsbediening kan je dan koppelen aan de tv. 


Welkom op het forum.

Een optie is om een universele afstandsbediening voor je moeder te kopen.

Zelf heb ik de Logitech Harmony one ultimate, zie o.a. hier..

Maar een goedkopere van bijvoorbeeld Logitech kan ook natuurlijk, zie hier, bijvoorbeeld de Harmony 665 of Harmony 350.

Je moet hem wel via de computer programmeren.

Daarna heeft ze nog maar 1 afstandsbediening.

Klik ze dan op TV kijken, dan wordt de TV aangezet en op het juiste HDMI kanaal en de KPN ontvanger wordt aangezet.

Geluid regelt de AB via de TV en de kanalen via de KPN ontvanger.