Skip to main content

Ik wil een TV in Duitsland kopen (scheelt bij dit model €500). Kan deze probleemloos functioneren als ik ‘m op het KPN-kastje aansluit? Wie heeft hier ervaring mee; ik hoor graag hierover! 

Ja, dat moet lukken. Omdat je de KPN decoder gebruikt fungeert de TV eigenlijk als een luxe monitor, net als bij een computer.

Uiteraard kan het zijn dat er geen Nederlandse instellingen mogelijk zijn bij het menu van de TV zelf of in de appstore van de betreffende TV (Samsung, LG, Google).

Maar ook daarop lijkt de kans me niet heel groot. 


Ja, dat werkt. Want via hdmi.

Kan me haast niet voorstellen dat het verschil zo groot is tussen NL en DE. 


Ja, dat werkt. Want via hdmi.

Kan me haast niet voorstellen dat het verschil zo groot is tussen NL en DE. 

Het prijsverschil bedoel je? Ik ook niet nee. Ik denk eigenlijk dat er dan toch wel ergens een verschil moet zitten in de specificaties. Misschien niet de meest opvallende specificaties, maar toch.

BTW verschil is maar drie procent dus daar zal die 500 euro niet volledig in zitten.


@DrFrank Ik heb een aantal jaren geleden voor een uiterst scherpe prijs een Philips TV in Duitsland gekocht en die werkt nog steeds prima met het TV kastje van KPN en alle andere apparatuur die erop is aangesloten.

Het enige wat niet kon, de televisie bij Philips Nederland registreren voor de extra garantie omdat het een niet-Benelux model was, terwijl er wél een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing in de doos zat. En sommige apps waren niet te gebruiken maar ook dat is niet zo’n probleem omdat die na een jaar of wat toch niet meer werken, Benelux model of niet.


Hoi @DrFrank 

De problemen komen vaak als hij defect is en voor garantie gemaakt moet worden.
Persoonlijk vind ik het niet verstandig, maar als je dat risico wilt nemen dan is er geen probleem.


Volgens mij is de garantie tegenwoordig in de hele EU geldig, enige wat kan zijn is dat je een toestel uit het Oostblok treft, zijn er meer bedrijven, vooral dozen schuivers, van die dat soort modellen leveren.

Maar hij gaat gegarandeerd werken, maakt tegenwoordig niet meer uit waar die vandaan komt.


Hallo @DrFrank er bestaan BeNeLux-modellen en Europese modellen. De software van de Europese modellen kan afwijken t.o.v. de BeNeLux-modellen en kunnen dan bijvoorbeeld niet overweg met de apps die in NL aangeboden worden en met de CI+ kaarten van Ziggo en KPN.

Soms kun je via een geheime code de tv alsnog geschikt maken voor de BeNeLux, maar dat werkt niet bij elk merk.

 

 


Volgens mij is de garantie tegenwoordig in de hele EU geldig, enige wat kan zijn is dat je een toestel uit het Oostblok treft, zijn er meer bedrijven, vooral dozen schuivers, van die dat soort modellen leveren.

---

Bij eventuele problemen zal @DrFrank bij de verkoper moeten aankloppen, dus in Duitsland. Dat kunnen dus zomaar 2 ritjes zijn, 1 om het apparaat te brengen voor reparatie, 1 om het apparaat op te halen.

Maar met het huidige prijsverschil van de benzine kun je voor 500 euro wel wat ritjes naar Duitsland maken 😀


Aan de andere kant is reparatie van de tegenwoordige tv's erg duur en kun je vaak beter een nieuwe kopen.
We kregen jaren geleden een JVC LCD TV ter reparatie aangeboden.
De vrouw had haar man een glazen asbak naar het hoofd gegooid en de man had gebukt, toen vloog die asbak door het scherm.
Dit is geen geintje, maar echt gebeurd!
Ik proberen het scherm te bestellen, dat was een complete set, maar wat bleek?
Het losse scherm was duurder dan een nieuwe TV!
En dan moest hij er nog in gemonteerd worden ook.
Jullie begrijpen dat de reparatie niet door ging, de klant heeft een nieuwe TV gekocht.
Of het huwelijk van die klant nog gered is, dat weet ik niet😄


Dank, Ward en PeterG; lijkt er dus op dat het geen grotere problemen zal geven. Het betreft trouwens een Panasonic met precies hetzelfde modelnummer (TX-65JZW2004) in NL en Dld.


Dank, Ward en PeterG; lijkt er dus op dat het geen grotere problemen zal geven. Het betreft trouwens een Panasonic met precies hetzelfde modelnummer (TX-65JZW2004) in NL en Dld.

2999 euro bij het Nederlandse Kamera Express. En dan maar 2500 in Duitsland? Dat is flink....


Dank aan allen voor de nuttige informatie en het meedenken!