Skip to main content

Ik woon deels in het buitenland en ik wil graag via de samsung smart televisie, die ik in Frankrijk gekocht heb, via de internetsite tv kijken.

Maar de buttons van de video's of inlogpagina werken niet.

Knop Home, Series etc die werken wel gewoon.

De app downloaden werkt ook niet omdat het een Franse smart tv is. Hoe krijg ik de internetpagina goed werkend. Waar kan het aan liggen

Mvg,

Fam Becker

Hallo @Fam Becker ,

De TV-app werkt alleen bij jou thuis in Nederland. In het buitenland werkt dat niet. 
 

Wat je wel kunt doen, is streamen vanaf jouw telefoon of tablet. 
 

Edit 18 juli: Wat ik eigenlijk bedoel is om een verbinding te maken tussen jouw TV enerzijds en jouw telefoon/tablet anderzijds al dan niet met behulp van een Chromecast. 
(aanvulling gemaakt n.a.v. de discussie en de tips hieronder.)


Wat je wel kunt doen, is streamen vanaf jouw telefoon of tablet. 

Hmmm, dat lukt alleen met een iPhone of iPad immers een Samsung ondersteunt enkel Airplay.

@Fam Becker, Wat gebeurt er als je op die Samsung televisie in de browser naar https://tv.kpn.com gaat?

 


Je hebt een Europees model Tv ,die modellen worden hier ook verkocht ,Er zijn wel verschillen tussen een Europees en een Benelux model.

Een Benelux model meest geschikt voor Belgen en Nederlanders.

 


Wat gebeurt er als je op die Samsung televisie in de browser naar https://tv.kpn.com gaat?

Dat is precies wat @Fam Becker probeert volgens mij.

... via de internetsite tv kijken.

Maar de buttons van de video's of inlogpagina werken niet.

Knop Home, Series etc die werken wel gewoon.

Ik denk dat @Fam Becker het best een Chromecast aan kan schaffen.


Wat gebeurt er als je op die Samsung televisie in de browser naar https://tv.kpn.com gaat?

Dat is precies wat @Fam Becker probeert volgens mij.

Vandaar ook dat ik benieuwd ben wat er dan gebeurt.


Wat gebeurt er als je op die Samsung televisie in de browser naar https://tv.kpn.com gaat?

Dat is precies wat @Fam Becker probeert volgens mij.

... via de internetsite tv kijken.

Maar de buttons van de video's of inlogpagina werken niet.

Knop Home, Series etc die werken wel gewoon.

Ik denk dat @Fam Becker het best een Chromecast aan kan schaffen.

Hallo @Fam Becker ,

De TV-app werkt alleen bij jou thuis in Nederland. In het buitenland werkt dat niet. 
 

Wat je wel kunt doen, is streamen vanaf jouw telefoon of tablet. 

Uiteraard heb je voor streamen een Chromecast nodig. 
In steeds meer TV’s is een Chromecast ingebouwd. En anders heb je een losse Chromecast nodig. 


Uiteraard heb je voor streamen een Chromecast nodig. 

Voor streamen heb je geen Chromecast nodig, streamen kan namelijk op basis van Airplay en dat wordt niet ondersteund door een Chromecast. Wel door een Apple TV en een aantal televisie merken die niet op Android/Google TV draaien zoals LG en Samsung.

Voor casten heb je een (ingebouwde) Chromecast nodig.


Als je naar sommige hier luistert zou je tot je dood bij KPN moeten blijven met touwtjes en plakband aan elkaar.

In het verblijf in het binnenland is het misschien handiger om een app van een provider te hebben zonder gedoe van je locatie of Tv merk. inloggen en kijken,neem een kijkje op canal digitaal misschien is het een optie voor je.

Zoiets vermelden hier is uit den boze, hier moet je kpn blijven aanprijzen ondanks dat het in je situatie op dit moment nutteloos.


Zoiets vermelden hier is uit den boze, hier moet je kpn blijven aanprijzen ondanks dat het in je situatie op dit moment nutteloos.

Je hoeft hier KPN uiteraard niet aan te prijzen.

Maar waarom Canal Digitaal als NLZiet waarschijnlijk ook al een goed (en goedkoper) alternatief is.

Overigens gebruik ik de smart-TV app op een Chromecast Google TV waarbij ik dat apparaat automatisch een VPN verbinding laat opzetten met mijn OpenVPN server thuis. Zo denkt het TV platform van KPN dat die Chromecast Google TV thuis staat en dat werkt vlekkeloos mits de stabiliteit en de snelheid van de verbinding toereikend is. Dat is echt een vereiste want helaas bouwt de smart-TV app maar weinig buffer op zodat een hapering in de verbinding al snel ook leidt tot een hapering in het beeld.


Zoiets vermelden hier is uit den boze, hier moet je kpn blijven aanprijzen ondanks dat het in je situatie op dit moment nutteloos.

Je hoeft hier KPN uiteraard niet aan te prijzen.

Maar waarom Canal Digitaal als NLZiet waarschijnlijk ook al een goed (en goedkoper) alternatief is.

Overigens gebruik ik de smart-TV app op een Chromecast Google TV waarbij ik dat apparaat automatisch een VPN verbinding laat opzetten met mijn OpenVPN server thuis. Zo denkt het TV platform van KPN dat die Chromecast Google TV thuis staat en dat werkt vlekkeloos mits de stabiliteit en de snelheid van de verbinding toereikend is. Dat is echt een vereiste want helaas bouwt de smart-TV app maar weinig buffer op zodat een hapering in de verbinding al snel ook leidt tot een hapering in het beeld.

Degene zit nu in Frankrijk en heeft een Europees model Tv.

Een Vpn opzetten is niet mogelijk buiten bereik van modem.

Ik weet niet of Nlziet te installeren is op een Europees model tv, wat ik wel weet is dat kpn,ziggo ,vrt,vtm go niet mogelijk is om op te installeren, wat ik eerder hier had vermeld er zijn verschillen tussen die twee modellen .

Ook de pech dat het een Samsung is ,ging het om een Android-Tv dat zijn er mogelijkheden, een android laat het zelf toe om het te omzeilen .Tizen laat niets toe en is heel beperkt.


Hoi, @Fam Becker 

Het is niet mogelijk de app van KPN TV in een televisie buiten je NL adres te gebruiken. 

Maar het is ook niet mogelijk om de website tv.kpn.com via de browser in een televisie te bekijken! Inloggen is namelijk geblokkeerd.

Het kan wel via de laptop. (zo'n ding die je openklapt dus). En als je die met z'n hdmi uitgang verbindt met de tv kan je op die manier op de tv kijken.

Het is ook mogelijk om chromecast te gebruiken. In combinatie met de app in je tablet of smartphone.

NLziet werkt wel op je tv. Maar of die app is te downloaden op een tv die op het land Frankrijk staat…. En of je via een Frans IP een abonnement kunt nemen…. moet ik je beide schuldig blijven.


Hoi, @Fam Becker 

Het is niet mogelijk de app van KPN TV buiten je NL adres te gebruiken. 

Maar het is ook niet mogelijk om de website tv.kpn.com via de browser in een televisie te bekijken!

Het kan wel via de laptop. (zo'n ding die je openklapt dus). En als je die met z'n hdmi uitgang verbindt met de tv kan je op die manier op de tv kijken.

Het is ook mogelijk om chromecast te gebruiken. In combinatie met de app in je tablet of smartphone.

Met het opzetten van een eigen Vpn thuis is het zelfs mogelijk om de nieuwste tv box (Tv+) van kpn mee te nemen naar de noordpool. 

Ik persoonlijk gebruik Tailscale voor ,ik kan op een willekeurige Tv , iTv app kijken

Zelfs bij een stroomstoring zal Tailscale opnieuw opstarten en verbinding blijft intact .wat bij andere apparaten niet mogelijk is..Nogmaals Android maakt veel mogelijk.


J.D.P. schreef:

Zelfs bij een stroomstoring zal Tailscale opnieuw opstarten en verbinding blijft intact .wat bij andere apparaten niet mogelijk is.

Uiteraard start mijn Synology NAS (en daarmee de OpenVPN server) na een stroomstoring ook automatisch weer op.

Overigens, laat ik het afkloppen, de laatste stroomstoring ligt toch alweer een paar jaar achter ons.


Met het opzetten van een eigen Vpn thuis is het zelfs mogelijk om de nieuwste tv box (Tv+) van kpn mee te nemen naar de noordpool. 

Dat klopt.

VPN thuis is niet eens nodig @J.D.P . Het schijnt al te kunnen met de site protonvpn. Maar daar heb je alleen buiten de EU iets aan.

Ook met een vpn is het zinloos op een televisie via de kpn tv app of de website in de browser van een televisie. Dat werkt beide niet!

WEL via laptop met hdmi naar tv. En via (chromecast) met tablet en mobiel.

Want met z'n Samsung tv gaat het niet lukken. Ook niet met de browser daarin. Daarin kan ik zelfs thuis niet inloggen op de ITV website!

 


PeterG schreef:

VPN thuis is niet eens nodig @J.D.P . Het schijnt al te kunnen met de site protonvpn. Maar daar heb je alleen buiten de EU iets aan.

Dat was in het begin zo maar dat is, als het goed is, in versie 1.89.2 van de TV+ app al rechtgetrokken en sindsdien is een VPN verbinding met het thuisnetwerk noodzakelijk om een TV+ Box buitenshuis te kunnen gebruiken.

 

PeterG schreef:

Ook met een vpn is het zinloos op een televisie via de kpn tv app of de website in de browser van een televisie. Dat werkt beide niet!

Mijn zoon kijkt bijna dagelijks via een VPN met ons thuisnetwerk vanuit zijn studentenkamer met de smart-TV app op een Chromecast Google TV televisie. Dat is geen enkel probleem.


TS Fam Becker zit nu in Frankrijk en is niet even thuis om daar een VPN op te zetten.


TS Fam. Becker zit nu in Frankrijk en is niet even thuis om daar een VPN op te zetten.

Dat is wat anders dan dat het zinloos zou zijn.


Tja, ik reageer en houdt me aan op de situatie van TS, dit topic. Zinloos dus.

Bovendien kan ie de KPN ITV app toch niet downloaden in Frankrijk en op een op land Frankrijk ingestelde tv.


Met het opzetten van een eigen Vpn thuis is het zelfs mogelijk om de nieuwste tv box (Tv+) van kpn mee te nemen naar de noordpool. 

Dat klopt.

VPN thuis is niet eens nodig @J.D.P . Het schijnt al te kunnen met de site protonvpn. Maar daar heb je alleen buiten de EU iets aan.

Ook met een vpn is het zinloos op een televisie via de kpn tv app of de website in de browser van een televisie. Dat werkt beide niet!

WEL via laptop met hdmi naar tv. En via (chromecast) met tablet en mobiel.

Want met z'n Samsung tv gaat het niet lukken. Ook niet met de browser daarin. Daarin kan ik zelfs thuis niet inloggen op de ITV website!

 

ProtonVPN verbindt je apparaat met een server in NL niet met je KPN modem. 

Als jij of degene in Frankrijk Tailscale app installeert op een apparaat en inlog met mijn Tailscale account (email en ww) zal je Ip veranderen en ben je verbonden met mijn modem.


Tja, ik reageer en houdt me aan op de situatie van TS, dit topic. Zinloos dus.

Bovendien kan ie de KPN ITV app toch niet downloaden in Frankrijk en op een op land Frankrijk ingestelde tv.

Ik zou TS situatie nog een keer lezen als ik jou was.

Wat een onzin,Dit heeft niets te maken met Frankrijk. 

Degene kan ook niet op zijn tv via een browser naar de website van kpn gaan, op een Benelux model Tv zou dat geen probleem zijn 


J.D.P schreef:

Degene kan ook niet op zijn tv via een browser naar de website van kpn gaan, op een Benelux model Tv zou dat geen probleem zijn 

Maar @PeterG heeft zelf een "benelux" model en kan zelfs thuis niet inloggen op de TV site van KPN.


Klopt, @wjb .

Samsung is minder vrij met z'n Smart. 

KPN heeft inloggen op de Samsung smart-tv browser geblokkeerd.

Dan kun je beter een tv met Android-TV hebben of los streaming apparaat. Daarop zet je de browser TV BRO. Naar tv.kpn.com gaan en dat werkt wel 😀. Laatst nog in een hotel elders in het land geprobeerd met m'n Nokia streamingbox 8000. Dus zal dat in Frankrijk ook wel werken.

Nadeel is wel: cursor bediening. Dus een muis of kogel controller is dan wel handig.


Nadeel is wel: cursor bediening. Dus een muis of kogel controller is dan wel handig.

De gebruiksvriendelijkheid van de KPN TV site op een televisie laat inderdaad zeer sterk te wensen over. Persoonlijk zou ik het dan ook niemand echt aanraden tenzij het echt niet anders kan. Heb je een iPhone of iPad, stream dan naar de televisie o.b.v. Airplay. Heb je een Android telefoon of tablet cast dan naar een (ingebouwde) Chromecast.

Als je echt op een groot scherm (televisie) wilt kijken dan vind ik persoonlijk het gebruik van de smart-TV app sterk te prefereren omdat daarmee het gebruiksgemak mijns inziens het hoogst is.


Welkom bij ons op het forum @Fam Becker. Na je eerste bericht heb je niet meer gereageerd zo te zien, maar er zijn veel reacties gegeven met uitleg. Is het daarmee opgehelderd en gelukt?


We hebben de laatste keer het op de onderstaande manier gedaan. 

Telefoon als hotspot, KPN iTV gestart op laptop en via HDMI kabel naar de televisie. Werkt prima..