Skip to main content

Het probleem is helemaal NIET opgelost !!! Moet al een jaar speciaal de Edge browser opstarten om tv.KPN te kijken en probeer het regelmatig tevergeefs op de Chrome browser.
Daarop kan ik wel de gids zien, en ga dan klikken op (maakt niet uit waar je op klikt, indicatie is dezelfde) nu kijken/vanaf begin kijken of terugkijken. De uitzending wil dan wel starten met het draaiende groene rondje. Dan krijg je een fractie van een seconde een stilstaand beeld van de uitzending met daarin de symbolen rechthoek met Play FF Stop. Daarna springt hij weer terug naar de keuze pagina nu kijken/vanaf begin kijken of terugkijken.
Ik kijk op Intel i7 laptop met 16Gb memory via een normale eigen IP verbinding en al het andere functioneert altijd  normaal. Chrome is nu al talloze keren geupdate.
Heb ook de browser geschiedenis geleed en zelf het cache.
En nu graag geen halfzacht antwoord met vragen. Gewoon de IT-ers aan het werkzetten zodat dit WELBEKENDE probleem eindelijk eens opgelost wordt bij de grootste provider van NL.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

APP op laptop werkt niet (meer).
Er is een “eigen” TOPIC voor tv.KPN via een browser op laptop/PC
tv.kpn.com werkt niet met Chrome op laptop, wel met Edge
Daar schreef ik ...
Moet al een jaar speciaal de Edge browser opstarten om tv.KPN te kijken en probeer het regelmatig tevergeefs op de Chrome browser.
Daarop kan ik wel de gids zien, en ga dan klikken op (maakt niet uit waar je op klikt, indicatie is dezelfde) nu kijken/vanaf begin kijken of terugkijken. De uitzending wil dan wel starten met het draaiende groene rondje. Dan krijg je een fractie van een seconde een stilstaand beeld van de uitzending met daarin de symbolen rechthoek met Play FF Stop. Daarna springt hij weer terug naar de keuze pagina nu kijken/vanaf begin kijken of terugkijken.
Ik kijk op Intel i7 laptop met 16Gb memory via een normale eigen IP verbinding en al het andere functioneert altijd  normaal. Chrome is nu al talloze keren geupdate.
Heb ook de browser geschiedenis geleed en zelf het cache.
En nu graag geen halfzacht antwoord met vragen. Gewoon de IT-ers aan het werkzetten zodat dit WELBEKENDE probleem eindelijk eens opgelost wordt bij de grootste provider van NL.


Wat gek, @WieboJW .

Ik gebruik juist uitsluitend Google Chrome voor kpn tv en streaming diensten. 

Tv.kpn.com werkt hier goed in Chrome. En bij vele anderen ook, anders hadden we op het forum toch veel meer klachten. 

Dus "wel bekend"....

Heb je al eens alle (kpn) cookies gewist? Daarna kpn tv in nieuw venster of tabblad openen. (!) 


Je hebt dit ook elders geplaatst @WieboJW .

Zie mijn reactie daar.


Eerst even dit PeterG.
Dit is een betere link naar het onderzoek van FLEESE TRUIEN.
https://www.npr.org/sections/thesalt/2017/02/06/511843443/are-we-eating-our-fleece-jackets-microfibers-are-migrating-into-field-and-food
-----
Die link van jouw gaat over inlog problemen. Die heb ik niet.
Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat ik nog met het mij vertrouwde Windows 7, werk.
( dat per half januari 2023 ook niet meer met veiligheidsupdates ondersteund wordt )
Net heb ik nog eens de browser geschiedenis gewist en ook alle overgebleven Cookies, o.a. die van KPN.
( dit doe je via chrome://settings/content/all )
Daarna weer het zelfde resultaat zoals ik hierboven uitgebreid beschreef.
Maar als ik de enige ben in NL met dit probleem. dan laat het maar verder.


Oh, Windows 7, @WieboJW . Kpn tv werkt dáár natuurlijk allang niet meer onder. Die krijgt ook allang geen besturingsupdates meer. 

De site werkt daar niet mee. Onder geen enkele browser. Ik hoop echt dat je niet bankiert met dat oude systeem. Dat je dat nog durft te gebruiken. 

Dank voor de link. 


Ra ra politiepet.
Zo'n twee weken na mijn bericht klikte ik in Chrome per ongelijk op de KPNTV snelkoppeling op de werkbalk ipv eerst naar Edge te gaan. En ineens werkte het normaal. Kon gewoon alles terugkijken.
Ik heb verder niets aan mijn laptop gedaan qua updates ed.

Dus PROBLEEM OPGELOST, wat het dan ook geweest mag zijn.

PS Chrome werd nog steeds ondersteund met veiligheids updates hoor. Helaas stoppen die half januari.
Dus moet ik voor de zoveelste keer weer een nieuwe Windows versie proberen onder de knie te krijgen, na Windows 95 98 ME XP Vista en 7. Weer moeten verplaatsen in die kromme Amerikaanse denkwijze en de in mijn ogen overbodige crap proberen te omzeilen. Voor mensen boven de 50-60 bijna niet te doen. Maar ook dit zal wel weer wennen.


Hmm, @WieboJW . Met het besturingssysteem heb je toch niet zoveel te maken? Ik kan je echt adviseren om bij te blijven met de software. Zeker ook met bankieren. Mijn bank vereist minimaal Windows 10 bijvoorbeeld. 

Met de browsers heb je meer te maken. Die hebben door de jaren heen meer mogelijkheden gekregen en ik vind het alleen maar makkelijker geworden. Het basisprincipe is nooit veranderd. 

Ik ben in 1999 begonnen en heb er dus wat doorlopen. 98, xp, 8, 8.1, 10. Weinig verschil vind ik. Zo oud ben je nou ook weer niet. Ik ben nu 59.


Het besturingssysteem vind ik wel belangrijk. Ik wil zelf bepalen wat ik het makkelijkste vind en niet dat MS dat bepaald. Bv wil ik zien zien waarop ik moet klikken en niet dat ik pas iets zie als ik er met de muis over ga. En het Start menu dat ik altijd gebruik, schijnt bij Windows 10 ook weg te zijn.
Kortom weer een hoop shit om uit te vogelen op Google op m'n 64-ste. Weer die ellenlange Engelse pagina's doorspitten om de relevante info eruit te halen. Die Amerikanen hebben 200 zinnen nodig, waar wij aan 50 genoeg hebben om hetzelfde te zeggen.
Vwb online bankieren en aankopen heb ik bij de ING aangegeven dat ik geen mobieltje heb om hun APP op te installeren. En toen stuurden ze me een klein “rekenmachientje” die de QR code van het beeldscherm kan scannen en dan een verificatiecode produceert die je dan invoert. Werkt perfect en is veilig. En in winkels PIN ik gewoon “ouderwets”.
Ik heb natuurlijk wel zo'n mobiel onding, maar die staat nooit aan. Behalve als ik een grote rit maak om te kunnen bellen (en evt. foto's te maken). En als hotspot op een camper reis, waarbij ik verder alles op de laptop doe. Lekkere grote toetsen ipv dat gepriegel op de phone. LOL
Heb trouwens laatst wel Google Maps op de phone gebruikt tijdens site seeing in voor mij onbekende Friese steden tijdens mijn Elfstedentocht met de camper. Das wel handig.


Het heeft er niks mee te maken wat je zelf "prettig” vind. 

Maar alles of het nog mee gaat met de tijd. En dat is met Windows 7 ECHT NIET het geval. Je wilt toch OPTIMAAL BEVEILIGD zijn????????

Windows 7 is al 3 jaar (!) niet meer ondersteund qua beveiligingsupdates. Gestopt 14 januari 2020. Dat is dus zo lek als een rieten mandje inmiddels. 

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-update-veelgestelde-vragen-8a903416-6f45-0718-f5c7-375e92dddeb2#WindowsVersion=Windows_7

op m'n 64-ste

Je bent nog hartstikke jong. Te jong om met zeer verouderde apparatuur te werken in ieder geval.

Maar ja, het is jouw internet veiligheid…. Ik krijg er al de rillingen van als ik nog Windows 7 zou moeten gebruiken.

Denk je eraan die zwart/wit televisie binnenkort in te ruilen😎? Of heb je daarvoor wel een moderne?

En toen stuurden ze me een klein “rekenmachientje” die de QR code van het beeldscherm kan scannen

Ook al geen smartphone in gebruik terwijl je nog zo jong bent?? En dat inloggen is dan allemaal leuk en aardig maar met Windows 7 ben je absoluut niet meer optimaal beveiligd! Dat moet je gewoon niet willen. Weet de ING dat je nog W7 gebruikt? Dan krijg je vast een boze brief.

QR code van het beeldscherm kan scannen en dan een verificatiecode produceert die je dan invoert. Werkt perfect en is veilig

Niet veilig in Windows 7. Die krijgt al bijna 3 jaar geen beveiligingsupdates.

Van de ING site: 

Ook je besturingssysteem moet regelmatig bijgewerkt worden. Microsoft geeft je via Windows Update de mogelijkheid om Windows (automatisch) up-to-date te houden.

https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/5-bs/update-je-browser-en-besturingssysteem .

Als mijn moeder vanaf haar 80ste het allemaal nog oppakt dan moet jij het gewoon ook kunnen. Zij ging van een simpel GSM telefoontje naar een smartphone vorig jaar mei, ze was toen bijna 83. Ze had ‘m in no time onder de knie en gebruikt nu niks anders meer. Vind de bank app ook veel handiger dan “dat gedoe” op de laptop.

Man, man, je loopt een hoop risico's. Waar ben je bang voor?