Skip to main content

Ik krijg van KPN weer emails met aanbiedingen voor internet en tv.
Vorig jaar heb ik in mijn 14 dagen opzegtermijn alles van kpn opgezegd omdat bij het zappen het beeld 1-2 seconden bevroor ( zowel op 4 k als op de non 4k zenders), is dit nog steeds zo bij de tv van kpn ? Bij ziggo bevriest het beeld nooit bij zappen is dit gewoon gedraag bij tv kijken via IPTV via KPN ?

hoi @edebee68 ,

Ik heb nu net drie dagen KPN en moet ook enorm wennen aan het traag zappen op de 5202. 
Ik heb alleen ervaring met Ziggo Next, aangesloten aan de kabel, en dat is super snel.
Ook het nieuwste product van Ziggo de Next mini is volgens reviews super snel met zappen.
Ik vind dat KPN dit zeker mag verbeteren gezien de hardware die in de 5202 zit.


Goedemiddag @edebee68, @AppieSan,

Ja, het is normaal dat het schakelen tussen de kanalen enige tijd in beslag neemt. Dit zit overigens niet direct in de gebruikte hardware, maar heeft meer van doen met het ophalen en bufferen van de stream/zender. Er kan dus ook verschil zitten in tijd afhankelijk van de gekozen kanalen.

Het is wel te vergelijken met Youtube/Netflix. Wanneer je daar een ander item selecteerd om af te spelen heb je ook eerst een buffermoment alvorens het daadwerkelijk afgespeeld wordt.


Goedemiddag @edebee68@AppieSan,

Ja, het is normaal dat het schakelen tussen de kanalen enige tijd in beslag neemt. Dit zit overigens niet direct in de gebruikte hardware, maar heeft meer van doen met het ophalen en bufferen van de stream/zender. Er kan dus ook verschil zitten in tijd afhankelijk van de gekozen kanalen.

Het is wel te vergelijken met Youtube/Netflix. Wanneer je daar een ander item selecteerd om af te spelen heb je ook eerst een buffermoment alvorens het daadwerkelijk afgespeeld wordt.

Duidelijk dan blijven we maar bij ziggo want de vrouw die gaat zich heel erg irriteren aan stilstaande beeld bij zappen.


TV KPN vraag: is het normaal dat het zappen een seconde of 2 duurt.

Zappen ( ofwel P+ en P-) gebruik ik zelden. Ik kijk in de gids of ergens een programma is wat ik eventueel, toevallig op dat moment, wil zien.
En dan ben ik inderdaad gewend dat het vervolgens net geen 2 seconden (ongeveer anderhalf) duurt voordat die zender zichtbaar en hoorbaar is inderdaad.

Zenders langs zappen of er wat is vind ik zinloos.

Met die 2 seconden mis je echter niets natuurlijk.😁.

Zelf neem ik vrijwel alles van op als ik het wil zien. Opdat ik ook reclame tijdens uitzendingen kan skippen.


Zoveel mensen, zoveel wensen 😄
Wij zijn echte zappers en als we iets tegen komen dat we interessant vinden nemen we het op om later op ons gemak terug te kijken.


Maar als je met zappen iets tegenkomt is het toch al bezig???

@AppieSan .

Je kan zeker voor opnemen beter van te voren even de gids doornemen. En de opnames instellen. 


Dat zeker @PeterG, maar titel/omschrijving dekken niet altijd de lading. Dus er blijven altijd pareltjes te ontdekken 😂