Skip to main content

Ik kan tv kijken via bekabeld internet, maar als ik Netflix wil kijken, dan krijg ik de foutmelding op mijn tv dat deze niet verbonden is met het netwerk.

Dat vind ik dus gek, want ik krijg alle tv gewoon door. 

Vanochtend kreeg ik een nieuwe Experiabox!

Netflix doet het wel als ik de netwerkkabel direct op de TV aansluit. 

Beste @Tjerko 

Waarom laat je het dan niet bekabeld zitten? Want als je het rechtstreeks aansluit op de TV werkt het wel. :wink:


Beste @Tjerko 

Waarom laat je het dan niet bekabeld zitten? Want als je het rechtstreeks aansluit op de TV werkt het wel. :wink:

Hoi Dennis,

Ok, maar hoe krijg ik dan mijn zenders door?

En daarbij, waarom werkt de oude situatie niet? Alles werkte, kon monteur komt langs, plaatst een nieuwe router en er is een probleem. 


Ik denk dat je de NetFlix app van de tv zelf gebruikt. Daarvoor moet de tv ook zelf verbinding maken met internet (via een internetkabel, of via Wi-Fi). Dat gaat niet via de iTV-ontvanger, die immers alleen via een HDMI-kabel (waarover geen internet signaal loopt) aan de tv is aangesloten.

Wi-Fi is niet altijd de beste oplossing, daarom kun je ook een switch tussen ExperiaBox en iTV-ontvanger aansluiten en daar dan de internetaansluiting van de tv zelf aan koppelen. 


Je moet Netflix starten met de witte afstandsbediening van KPN. Niet met de afstandsbediening die bij de tv hoort.


Hoi @Tjerko, welkom bij ons op het forum. Het klinkt inderdaad alsof je Netflix gebruikte op het tv toestel zelf en niet via onze tv-ontvanger. Als de Experia Box is veranderd kan je ook een nieuwe WiFi netwerknaam gekregen hebben, het toestel zal dan met dat nieuwe netwerk verbonden moeten worden. Dat het met een kabel in de tv wel werkt versterkt dat vermoeden. Het kijken via onze tv-ontvanger kan ook zoals genoemd is, daarvoor kan je naar kanaal 200 gaan, of via het menu naar Netflix.

Lukt het op een van die manieren weer om Netflix te kijken? We horen het graag van je.


Dank voor de antwoorden! Het was idd het probleem dat de wificonnectie verbroken was na installatie van de nieuwe router (wat ik gek vond want alle andere apparaten waren wel opnieuw verbonden).

Ik was idd in de veronderstelling dat het internetsignaal via de hdmi kabel werd doorgegeven vanuit de tv ontvanger.

Daar lag dus de fout incl de verbroken verbinding van de TV met wifi.

 

OPGELOST! Dank daarvoor.   


Dat is fijn @Tjerko, goed om te lezen dat het daarmee is verholpen en alles nu weer werkt! Veel kijkplezier, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: