Skip to main content

Ik heb ondertussen al 3 uur aan de telefoon gezeten met jullie medewerkers omdat mijn tv kwaliteit niet goed. Ik wil graag een nieuw tv kastje ontvangen maar dat lukte de laatste mederwerker niet. Voor de rest heb ik alle stappen doorlopen. Maar ik wil graag wel een nieuw 4k kastje ik denk dat dit een hoop op zal lossen. Ik heb geen zin om weer opnieuw 20 minuten aan de telefoon wachten tot ik iemand kan spreken. Graag zie ik een oplossing via deze manier.

U krijgt de 4K ontvanger alleen al u het 4K pakket afsluit. Anders niet. Heeft u glasvezel? 


Ja dat snap ik. Ik Heb inderdaad een 4k pakket.


Welk type TV ontvanger heb je nu?

Hoeveel TV ontvangers heb je?

Wat is het merk en type van jouw televisie?

Wat ervaar je als slecht kwaliteit, hoe uit zich dat?


Ik heb een nieuw 4 k kastje zo’n 5 weken geleden ontvangen sinds dien is mijn kwaliteit slechter dan voorheen. Bij instellingen wilt de instelling beeldkwaliteit ook niet op uhd blijven staan elke keer springt ie terug naar sd. Maar dit kunnen ze bij kpn allemaal zien lijkt mij toch.

 


Hoe is die Arris VIP 5202 (mag ik hopen) op jouw Experi/KPN Box aangesloten?

Is dat rechtstreeks met een netwerkkabel of zit daar een sitwch en/of een "draadloze" verbindingsset tussen"

Wat is de snelheid van jouw internet verbinding?


Er zit een router voor een mesh systeem tussen. Voor de rest is mijn intersnelheid en alles inorde. Wordt het een beetje zat met kpn ondertussen ook. Zit te denken aan ip tv. Iemand goede ervaring mee?


Er zit een router voor een mesh systeem tussen. 

Dat kan niet. Haal die er maar tussen uit. De tv ontvanger moet rechtstreeks op de KPN Box of Experiabox aangesloten zijn. Er mag een switch tussen zitten die IGMP-Snooping ondersteund. Geen router. Dat werkt op een hoge uitzondering na niet goed.


Nee helaas zonder het mesh systeem ertussen werkt het nog niet. Volgens kpn monteur kan dit ook geen probleem zijn.

 


Wat is precies het probleem? U heeft het over "tv kwaliteit"? Kunt u dat wat meer omschrijven? Wat mankeert er aan?

En er is al een monteur langs geweest? 


Ja er is monteur geweest en probleem staat boven beschreven. Ik ben dat kut kpn helemaal zat met mijn ondertussen die klantenservice is niet te bereiken en als je dan iemand aan de lijn heb kunnen ze je niet helpen. Zelfs een nieuw kastje opsturen lukte de laatste niet


Goedemorgen @09Cazz09,

De slechte kwaliteit is dan begrijp ik puur de stream, omdat deze in SD wordt weergegeven. Want de instellingen springen terug van UHD naar SD. Klopt dat?

Dit zou niet zomaar mogen gebeuren, maar is ook niet een fallback optie vanuit de ontvanger zelf. Een nieuwe ontvanger zal dan ook hetzelfde issue geven. Grote vraag blijft dan wel waar het vandaan komt. Als ik het zo in zou moeten schatten, dan staan er nu teveel ontvangers aangesloten om op alle de hoogste kwaliteit weer te geven. Bijvoorbeeld: Er kunnen 3 ontvangers aangesloten worden waarvan 2 in (U)HD. Dit betekent dat er altijd 1 in SD zal moeten staan. Let wel, dit is een hele grote aanname van mij hier op basis van de beschikbare info.

Wellicht kan een moderator je gegevens nakijken en waar nodig herstellen als bovenstaande aanname klopt. Let wel, gezien de drukte kan dit even op zich laten wachten.


Hallo @09Cazz09! Ik lees dat er al met je meegedacht is! 
 

Goedemorgen @09Cazz09,

De slechte kwaliteit is dan begrijp ik puur de stream, omdat deze in SD wordt weergegeven. Want de instellingen springen terug van UHD naar SD. Klopt dat?

Kun je deze vraag nog beantwoorden?

 

Wellicht kan een moderator je gegevens nakijken en waar nodig herstellen als bovenstaande aanname klopt. Let wel, gezien de drukte kan dit even op zich laten wachten.


Ik kijk graag mee! Wil jij je klantgegevens noteren in jouw forum profiel? Graag hier een seintje zodra je dat gedaan hebt, dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken.