Skip to main content

TV loopt te vaak vast. Sinds we glasvezel hebben is het nog vaker. Ik heb gebeld. Maar kreeg een onzinnig antwoord. Wat kan ik er aan doen. Zeg dan niet start de modem opnieuw, Dat heb ik al vaak gedaan. Dat helpt niet. 

Hoi Ton, Dit probleem heb ik ook. Vooral als ik een tijdje hebt gekeken naar een TV zender of Netflix en ik schakel daarna over op een andere TV zender. Het beeld start een seconden en gaat daarna stil staan waar niets meer aan te doen is behalve een reset van de KPN box.

Is naar mijn mening gewoon een bug.


Gerard, bedankt voor je reactie. Maar het lost helaas niets op. 


Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Haal de spanning eens van de KPN tv ontvanger af en zet het er na 2 minuten er weer op.

En laat hem opstarten.

 

Hoe is de KPN tv ontvanger met de Experiabox of Box12 verbonden? (wat zit er allemaal tussen)


joop2011, Bij mij zit op de KPN+ box een WIFI netwerk van Experiabox V10 V1.01.00T04.0 aangesloten.


@Gerard Duijf

Helaas heb je via WIFI van de V10 geen multicast (VLAN4) en dus niet de betere beeldkwaliteit op de DIW7022.

Probeer het, als het kan, eens met een vaste UTP kabel.

 

En zet HDR eens op SDR en kijk of hij het daarna wel goed doet.


Hoi Joop,  Mijn box staat al op SDR omdat je alleen HDR Continue kan gebruiken en dat geeft een verschrikkelijk beeld als de content oorspronkelijk SDR is. Ik hoop dat automatisch matchen content nog een keer als optie wordt toegevoegd,

Ik zal een UTP-kabel eens proberen.

 


@Ton Fluit @joop2011   Probleem met vastlopen is opgelost door de KPN+ box via een lankabel aan te sluiten op mijn ExperiaV10 modem.

Het blijkt dat Wifi van deze versie Experiabox geen multicast aan kan.

De oplossing die ik heb gekregen is als je op WIFI wilt blijven, in de KPN+ box bij instelling Information-LiveTV steaming multicast omzet in unicast.

Alternatieve WIFI met multicast is ook een oplossing.

 

Wifi ExperiaboxV12 geeft ook geen problemen met vastlopen omdat multicast wel wordt ondersteund.

 

 


Gerard, geen idee waar je het over hebt. De oplossing die ik heb gekregen is als je op WIFI wilt blijven, in de KPN+ box bij instelling Information-Live TV steaming multicast omzet in unicast. Deze instelling kan ik niet vinden.


@Ton Fluit