Skip to main content

Als ik in de ochtend de tv box aanzet en mijn tv, krijg ik geen beeld wel geluid. Ik kan mijn tv niet meer benaderen met de afstandsbediening. Het is net of het vastloopt. Tv reageert ook niet meer op de afstandsbediening. Ik gebruik de ecomodus nietĀ  De enige manier om dit te verhelpen. Is de omĀ  tv stekker eruit te trekken en er weer in te steken. Dan werkt het gewoon. Ik gebruik de meegeleverde HDMI kabel. Ik heb een Toshiba tv met een Linux menu geen android.

Hoe kan dit opgelost worden? Anders zal ik de oude ontvanger weer terug moeten plaatsen.

Hoi @EricH007Ā . Dat klinkt nog niet bepaald als een succes.

Even bij het begin beginnen. Hebben we het over de nieuwe tv+ box?Ā  Of gaat dit om een andere tuner? En hoe is deze tuner aangesloten? Met een kabel ?Ā 


HoiĀ @EricH007Ā . Dat klinkt nog niet bepaald als een succes.

Even bij het begin beginnen. Hebben we het over de nieuwe tv+ box?Ā  Of gaat dit om een andere tuner? En hoe is deze tuner aangesloten? Met een kabel ?Ā 

Hallo Erwin, de nieuwe denk ik de Diw7022. Deze is bedraad aangesloten.


Hallo Erwin, de nieuwe denk ik de Diw7022. Deze is bedraad aangesloten.


Duidelijk. Heb je het apparaat al eens gereset?

Er zit niet nog een switch of superwifi tussen toch? Het is een lange kabel die naar de experiabox loopt?


Er zit een switch tussen aangezien ikĀ  meerdere apparaten in huis heb via internet. Op de modem zitten maar 4 poorten.Ā  Maar wat heeft dat te maken met een tv die vastloopt gekoppeld aan de HDMI?

Als ik de tv van de stroom afhaal en weer aanzet werkt het.

Ik zet nu eerst de tv aan en wacht tot die zegt geen signaal te hebben. En dan start ik de tv box op vanuit ecomodus. Tot nu toe gaat dit goed. En ik heb de beeld instelling naar 1080 gezet i. p.v. 4k.Ā 


@EricH007

Ondersteund de switch IGPM Snooping?

Dat is heel belangrijk i.v.m. IPTV.Ā 

Ā 

Welke KPN Experiabox of Box 12 (KPN modem router) heb je?Ā 


@joop2011Ā geen idee of de switch igpm snooping ondersteund. Ik heb de Experia V10.

Alleen de tv boxen heb ik gekregen. Geen nieuwe Experia box.


@joop2011Ā geen idee of de switch igpm snooping ondersteund. Ik heb de Experia V10.

Alleen de tv boxen heb ik gekregen. Geen nieuwe Experia box.

Ā 

Welke Switch heb je?Ā 

Ā 

De Expeeriabox V10 is goed, maar dat is de KPN router modem.Ā 


@joop2011Ā geen idee of de switch igpm snooping ondersteund. Ik heb de Experia V10.

Alleen de tv boxen heb ik gekregen. Geen nieuwe Experia box.

Ā 

Welke Switch heb je?Ā 

Ā 

De Expeeriabox V10 is goed, maar dat is de KPN router modem.Ā 

Een Netgear GS105ev2 prosave switchĀ 


@EricH007Ā 

Even opgezocht, dat moet goed werken.

Ā 

Op de site van Netgear:

GMP snooping v1, v2 and v3 support for multicast optimization


Thx @joop2011Ā dan blijft het verder een raadsel denk ik. @Erwin_Ā  nog andere ideeĆ«n wat dit kan veroorzaken?


Heeft u aparte boxen voor het geluid? Of zorgt gewoon de tv voor geluid?


Heeft u aparte boxen voor het geluid? Of zorgt gewoon de tv voor geluid?

Geluid komt van de TV


@joop2011Ā geen idee of de switch igpm snooping ondersteund. Ik heb de Experia V10.

Alleen de tv boxen heb ik gekregen. Geen nieuwe Experia box.

Heb je de mogelijkheid om het zonder te testen?Ā  Dat is de snelste manier om de switch uit te sluiten.


@joop2011Ā geen idee of de switch igpm snooping ondersteund. Ik heb de Experia V10.

Alleen de tv boxen heb ik gekregen. Geen nieuwe Experia box.

Heb je de mogelijkheid om het zonder te testen?Ā  Dat is de snelste manier om de switch uit te sluiten.

Dat zal ik van het weekend proberen

Ā 


Er is cat 5 kabel meegeleverd, of Cat 6 gebruiken?

Ā 


Ik heb hier ook veel last van. Ik heb ongeveer een maand geleden mijn abonnement omgezet naar TV+ en daar dus nieuwe kastjes bij gekregen. Sindsdien is het een grote aaneenschakeling van foutmeldingen en vastlopen. Ik moet bijna iedere dag de ontvanger(s) wel een keer opnieuw opstarten. Het gebeurt op beide kastjes die ik heb ontvangen.

Tevens vind ik ze vergeleken met de oude kastjes ook ontzettend traag wanneer je van kanaal wil wisselen. En bij sommige zenders lijkt de beeldkwaliteit ook veel slechter. Als er bijvoorbeeld reclame is lijkt het beeld beter maar tijdens een programma is er dan een heel slechte resolutie. Bij de oude kastjes had ik dan wel een HD zender op staan maar toch leek het verschil veel minder groot.

Is dit met een firmware update te verhelpen? Want ik heb eerlijk gezegd behoorlijk veel spijt dat ik het heb omgezet.


Tevens vind ik ze vergeleken met de oude kastjes ook ontzettend traag wanneer je van kanaal wil wisselen.

Als het goed is is de snelheid van het wisselen van kanaal met de firmware uodate van gisteren sterk verbeterd.

Ā 

De beeldkwaliteit in multicast mode en live televisie zijn gelijk aan de HD zenders op de "oude" TV ontvangers. Uitgesteld kijken (na pauzeren, bij begin gemist en opnames) is helaas wel minder. Met enkele maanden zullen de HD+ zenders geĆÆntroduceerd worden en dan zalĀ de beeldkwaliteit beter worden.


Ik heb hier ook veel last van. Ik heb ongeveer een maand geleden mijn abonnement omgezet naar TV+ en daar dus nieuwe kastjes bij gekregen. Sindsdien is het een grote aaneenschakeling van foutmeldingen en vastlopen. Ik moet bijna iedere dag de ontvanger(s) wel een keer opnieuw opstarten. Het gebeurt op beide kastjes die ik heb ontvangen.

Tevens vind ik ze vergeleken met de oude kastjes ook ontzettend traag wanneer je van kanaal wil wisselen. En bij sommige zenders lijkt de beeldkwaliteit ook veel slechter. Als er bijvoorbeeld reclame is lijkt het beeld beter maar tijdens een programma is er dan een heel slechte resolutie. Bij de oude kastjes had ik dan wel een HD zender op staan maar toch leek het verschil veel minder groot.

Is dit met een firmware update te verhelpen? Want ik heb eerlijk gezegd behoorlijk veel spijt dat ik het heb omgezet.

Van de kastjes zelf heb ik geen last. Die werken maar behoren.Ā  Wat voor een internet verbinding heb je? En wat is de afstand tussen je modem en de aansluiting?


Van de kastjes zelf heb ik geen last. Die werken maar behoren.Ā  Wat voor een internet verbinding heb je? En wat is de afstand tussen je modem en de aansluiting?

Kabels zullen een meter of 8 cat6 zijn. Verder 100MB internet.Ā 

2 kabels liggen rechtsreeks van de modem naar 2 wifi AP's die doorlussen naar de TV kastjes.


Van de kastjes zelf heb ik geen last. Die werken maar behoren.Ā  Wat voor een internet verbinding heb je? En wat is de afstand tussen je modem en de aansluiting?

Kabels zullen een meter of 8 cat6 zijn. Verder 100MB internet.Ā 

2 kabels liggen rechtsreeks van de modem naar 2 wifi AP's die doorlussen naar de TV kastjes.

Ā 

Waarom verbind je de DIW7022 niet via WIFI?

Of met een vaste kabel (niets ertussen) of via WIFI.

Ā 

Wat voor een WIFI ap's zijn het?

Ondersteunen die VLAN 4 en IGPM Snooping?Ā 


Van de kastjes zelf heb ik geen last. Die werken maar behoren.Ā  Wat voor een internet verbinding heb je? En wat is de afstand tussen je modem en de aansluiting?

Kabels zullen een meter of 8 cat6 zijn. Verder 100MB internet.Ā 

2 kabels liggen rechtsreeks van de modem naar 2 wifi AP's die doorlussen naar de TV kastjes.

Ik heb ook 100mb, misschien met een cat6 dan rechtstreeks naar je modem. Misschien dat de wifi versterkers er tussen uit moeten.

Ik weet niet hoe de verbinding is via wifiĀ Ā 


AP's zijn gewoon van KPN en hebben er bij de vorige kastjes ook gewoon tussen gezeten. Model weet ik zo even niet. Dat ging zonder problemen. Is door een monteur zo aangesloten.

Ik zal straks thuis even kijken of direct aansluiten beter gaat.

Kunnen die TV+ kastjes via WIFI? Via kabel lijkt me altijd beter. Ik eerder wel eens problemen gehad dat de bandbreedte via WIFI niet voldoende was.


@Teun1988Ā 

Via kabel is altijd het beste, maar de DIW7022 werkt ook perfect via WIFI heb ik op dit forum gelezen.Ā 

Ā 

Afkorting AP ken ik niet, waar staat dit voor?Ā 

Het is toch geen DVS hoop ik?


Acces Point