Skip to main content

Als ik in de ochtend de tv box aanzet en mijn tv, krijg ik geen beeld wel geluid. Ik kan mijn tv niet meer benaderen met de afstandsbediening. Het is net of het vastloopt. Tv reageert ook niet meer op de afstandsbediening. Ik gebruik de ecomodus nietĀ  De enige manier om dit te verhelpen. Is de omĀ  tv stekker eruit te trekken en er weer in te steken. Dan werkt het gewoon. Ik gebruik de meegeleverde HDMI kabel. Ik heb een Toshiba tv met een Linux menu geen android.

Hoe kan dit opgelost worden? Anders zal ik de oude ontvanger weer terug moeten plaatsen.

Acces point, dank je.

Zie je, afkortingen worden vaak niet begrepen (althans foor mij

Ā 

En die Acces point is een Wifi repeater van KPN.

Welke is dit van KPN?Ā 


Ik heb gisteren nog even gekeken. Ik heb de Experia WIFI tussen de TV kastjes zitten.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

Ik heb ook de kabel direct aangesloten om te kijken of dat verbetering oplevert. Dus de komende dagen even kijken of er nog steeds zoveel foutmeldingen opduiken.


@Teun1988Ā 

Ā 

Welke Experiabox of Box12 (KPN router modem) heb je?

Ā 

Zie ook hier, hier had ik dit ook vermeld.

Als ik het goed heb, kan je alleen via de Box12 ook multicast (via VLAN4) gebruiken en dan heb je de beste beeldkwaliteit.

Kan wezen dat ik het fout heb, in dat geval mijn excuus


Ik heb geloof ik een V10a. Er werd mij verteld dat ik de TV kastjes gewoon om kon wisselen. Ze hebben niks over deĀ router gezegd.

Ā 


@Teun1988Ā 

Ā 

Vul je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Hoi @Teun1988Ā .Ā  Via wifi aansluiten kan via de volgende configuraties:


J
ā€‹

Je hebt dus minimaal een v10+superwifi of een box12 nodig.


AP's zijn gewoon van KPN en hebben er bij de vorige kastjes ook gewoon tussen gezeten. Model weet ik zo even niet. Dat ging zonder problemen. Is door een monteur zo aangesloten.

Ik zal straks thuis even kijken of direct aansluiten beter gaat.

Kunnen die TV+ kastjes via WIFI? Via kabel lijkt me altijd beter. Ik eerder wel eens problemen gehad dat de bandbreedte via WIFI niet voldoende was.

En verder gekomen?


Soms blijft het kastje hangen bij het opstarten.

Dan moet ik de voeding eruit trekken. Daarna gaat het weer goed.Ā 


HoiĀ @Teun1988Ā .Ā  Via wifi aansluiten kan via de volgende configuraties:


J
ā€‹

Je hebt dus minimaal een v10+superwifi of een box12 nodig.

Dus dat zou willen zeggen dat die oude wifi versterkers niet meer werken? Dan is het wel stom dat ze zeggen dat je alles gewoon om kan wisselen.

Ā 

En verder gekomen?

Ik heb alles direct op de modem aangesloten. Dat lijkt in ieder geval de foutmeldingen te verhelpen. (of er is een update geweest en ze blijven nu weg). Maar ik heb af en toe nog steeds geen beeld. Kan dan wel het menu zien en de zenders selecteren maar krijg dan vervolgens geen beeld en geluid. Soms moet ik dan 3 keer opnieuw opstarten voor het wel werkt.

Ik ben eerlijk gezegd echt niet blij met dit hele gebeuren. Als het wel werkt met nieuwe wifi versterkers zou ik zeggen zorg dan gewoon dat je die er bij krijgt.

En als ik die tabel zie zou ik dus denken dat ik ook minstens een nieuwe Experiabox nodig heb? Want die V10a en superwifi 2.0 gaat niet samen?


HoiĀ @Teun1988Ā .Ā  Via wifi aansluiten kan via de volgende configuraties:


J
ā€‹

Je hebt dus minimaal een v10+superwifi of een box12 nodig.

Dus dat zou willen zeggen dat die oude wifi versterkers niet meer werken? Dan is het wel stom dat ze zeggen dat je alles gewoon om kan wisselen.

Ā 

En verder gekomen?

Ik heb alles direct op de modem aangesloten. Dat lijkt in ieder geval de foutmeldingen te verhelpen. (of er is een update geweest en ze blijven nu weg). Maar ik heb af en toe nog steeds geen beeld. Kan dan wel het menu zien en de zenders selecteren maar krijg dan vervolgens geen beeld en geluid. Soms moet ik dan 3 keer opnieuw opstarten voor het wel werkt.

Ik ben eerlijk gezegd echt niet blij met dit hele gebeuren. Als het wel werkt met nieuwe wifi versterkers zou ik zeggen zorg dan gewoon dat je die er bij krijgt.

Er is inderdaad iets niet in orde met het opstarten van de kastjes in relatie met het internet in mijn beleving, waardoor het soms vastloopt Misschien is 100mb toch niet genoeg. Hoor verder weinig reactie vanuit KPN.

Weet ook niet bij hoeveel mensen het helemaal vlekkeloos gaat. En bij hoeveel mensen het gedeeltelijk goed gaat. Is het alleen softwarematig of ook hardware die faaltĀ 


HoiĀ @Teun1988Ā .Ā  Via wifi aansluiten kan via de volgende configuraties:


J
ā€‹

Je hebt dus minimaal een v10+superwifi of een box12 nodig.

Ik lees deze configuraties zijn succesvol getest.

Laat ik opmerken dat een test in een ruimte met een modem en AP altijd succesvol is.

In de basis werkt WIFI altijd echter dit is altijd situatie afhankelijk bv hoeveel obstakels zijn waar staat het modem ten opzicht van het APĀ 

Zit er staal in plafond

Hebben de buren ook WIFI

Op wat voor channel van de conversie plaats.

Kortom veel te veel mogelijke beperkingen.

In een ideale situatie werkt WIFI dus een vierkante kamer met alles in de buurt of zicht.

Voor een ongestoorde ontvangst heeft nog steeds een UTP cat 5 of 6 de voorkeur.

WIFI alleen gebruiken als men geen kabel kan trekken.

Ā 

dus concreet bovenstaande bevindingen zijn succesvol getest is meer een utopie in een ruimte zonder enige beperking of obstakel.

Ā 

mvgĀ 


Ok toegegeven dat was wat snel gelezen en klopt alleen zo getest. Maar er staat ook we ondersteunen alleen KPN TV+ met wifi en de KPN Experiabox 12 met superwifi 2 punten.Ā 

Ik heb echter een oudere experiabox en oudere wifi AP's. Dus wat wil dat voor mij zeggen?


Ik vraag mij even af of dit een verbindingsprobleem is.

je zegt ik heb wel geluid geen beeld zonder verbinding heb je geen van beide.

Heb je 1 van beide zou er een issue kunnen zijn met de aangesloten verbinding dus HDMI kabel of ingang CEC instelling bv.

Ā 


Verbinding is mogelijk. HDMI sluit ik dan wel uit anders zou ik het menu ook niet kunnen zien. Dus dan lijkt het mij meer de verbinding van de ontvanger naar internet.Ā 


Als je geluid heb en een menu is er verbinding.

Maar dat kan je testen !

Als deze storing optreed kijk dan of je internet heb bv via je tel.

Naast je HDMI is CEC een grote boosdoener heb je soms een LG of Samsung?


Ik heb inderdaad een samsung ja. Zal ik dan ook even naar kijken.


CEC uitzetten lijkt nog niet veel te helpen.


OP STB ook uitzetten.


Alles uit gezet. Lijkt geen verbetering op te leveren. Het gaat wel vaker goed dan 2 weken geleden wat mij doet denken dat het slechte firmware van de kastjes is.


Ik snap je frustratie Teun.

Het verdiend alles behalve een schoonheidsprijs.

Op dit moment is de STB alles behalve betrouwbaar.


STB betekend standby? Dus dan zou het puur daardoor komen?

Ā