Skip to main content

Sinds de update van 31 augustus j.l. maakt de tv geen verbinding meer met de Experiabox.

Experiabox: v8

Modem: Arcadyan HBM2260 (van 17/01/2015)

Tv: Samsung UE32H5500AWXXN Smarthub

Experiabox is 10 minuten uit geweest. Het WPS lampje brandt niet, ik meen dat dat in het verleden wel het geval was.

Modem uit- en aangezet, daarbij is nieuwe software geïnstalleerd.

 

IP-instellingen automatisch ophalen lukt niet (herhaaldelijk geprobeerd).

Handmatig invoeren kom ik niet helemaal uit:

IP: bij mij bekend (het nieuwe na de update van 31/8) maar in windows vind ik na het ipconfig commando een heel ander adres (aangeduid als IPv4), maar dat betreft specifiek de pc?

Subnetmasker: 255 255 255 0 

Gateway: gevonden via ipconfig commando.

DNS: Ik vind zoveel tegenstrijdige en verouderde informatie dat ik hier niet uit kom.

 

Maar is dat niet automatisch op kunnen halen van de IP-instellingen het gevolg van de update?

Zou dit graag opgelost zien omdat diverse apps op de tv nu niet (goed) meer werken.

Hallo @Walfridus 

WPS is om via WiFi een apparaat te koppelen zonder dat je de WiFi naam en WiFi wachtwoord hoeft in te vullen, het apparaat wat je wilt koppelen moet dat dan wel ondersteunen.
Het WPS lampje zou moeten knipperen als je de WPS knop indrukt op de Experiabox (2 à 3 sec.) en als de koppeling geslaagd is groen moeten branden, 5 minuten daarna zou het weer uit moeten gaan.

Uit je verhaal begrijp ik dat je  TV via WiFi verbonden was?

Als je TV WPS ondersteunt en om opnieuw te koppelen via WPS zou je het best eerst de bestaande WiFi verbinding in je TV kunnen verwijderen, dan de WPS knop indrukken op de Experiabox tot het lampje begint te knipperen en vervolgens op je TV hem moeten verbinden.

Ondersteunt je TV geen WPS dan is het ook het best om eerst even de bestaande WiFi verbinding te verwijderen en hem dan opnieuw in te stellen via WiFi naam en WiFi wachtwoord.

Het ipadres van je PC via ipconfig is i.d.d. een ander ipadres, dat is een adres uit je interne netwerkrange (thuisnetwerk) en begint met 192.168.2.


Dank voor je reactie.

Blijkbaar brandde het WPS alleen in mijn fantasie. 

WiFi verbinding verwijderen lukt niet want die komt niet tot stand.

Ik heb overigens de naam en het wachtwoord van de Experia aangepast (heel lang geleden al),

Ik zie de naam wel staan in het scherm 'netwerkinstellingen’ (net als de namen van enkele buren).

Is het zinvol de Experia te resetten?


Via WPS lukt het dan niet om verbinding te krijgen?

Een reset kan zeker zinvol zijn, houd er wel rekening mee dat dan je WiFi naam en wachtwoord weer terugveranderen naar wat achterop de Experiabox staat, ook het inlogwachtwoord van admin is dan weer het standaard wachtwoord, zou je dan de eerste keer leeg moeten laten of het is 1234.


WPS moet ik nog uitproberen.

Ga ik morgen doen (nu thuiswerken), net als wifi resetten. Dank voor je reactie in ieder geval en ik meld het resultaat nog.