Skip to main content

Hallo ik heb nog een televisie thuis van het merk World of Vision. Sinds ik een nieuw abonnement heb, heb ik ook een nieuw iTV kastje (Arris VIP5205). Met mijn oude iTV afstandsbediening kon ik deze World of Vision TV’s wel bedienen, nu met mijn nieuwe KPN abonnement heb ik dus ook een nieuwe afstandsbediening gekregen bij me nieuwe iTV kastje. Alleen nu kan ik in de lijst van me nieuwe afstandsbediening geen code vinden voor mijn TV merk.

 

Bestaat er misschien ook een snelcode of zoiets voor mijn nieuwe afstandsbediening(witte boven kant, zwarte onderkant, bluetooth) net zoals bij mijn oude afstandsbediening(daarop was de snelcode 20)?

Tot nu toe ben ik erachter gekomen dat World of Vision een onderdeel is van het merk Grundig. Alleen de code 625 lijkt iets te laten werken op de TV (je ziet het ledje op de TV knipperen). Maar hierbij doet de aan/uit-knop het niet. Alleen de volume knoppen doen het dan, maar inplaats van het volume bedienen zappen ze door de kanalen heen(van de TV zelf niet de zenders op het kastje). Weet iemand een betere code waardoor alles het wel doet zoals het hoort?


De code 486 lijkt ook ir codes naar me televisie te sturen, alleen nogsteeds hetzelfde probleem netzoals bij de 625 code. Welke code zorgt er wel voor dat alle knoppen juist werken, iemand een idee?


@japiojas

Probeer deze codes is !!! 327 - 300 - 223 - 232


World of Vision is denk ik een zogenaamd plakmerk.

Als ik bv iets in zou kopen en het onder PeterG-TV zou verkopen.

Als ik op World of Vision google vind ik inderdaad wel tv's en monitoren.

Maar hoe kom je aan ZO'N onbekend “merk”. Zelfs via Google kan ik vrijwel niets vinden om dat "merk” te kopen als ik dat al zou willen. Alleen, via een Duitse site, een Plasma en aangezien dat al zo'n 7 jaar niet meer geproduceerd wordt snap ik de prijs van 90 euro wel. Is dus bij aankoop al oud (letterlijk) en verouderd.

(ik zou overigens nooit zoiets onbekends kopen; zelfs het iets bekendere OK. niet.)


@japiojas

Probeer deze codes is !!! 327 - 300 - 223 - 232

Ik heb al deze codes geprobeerd, de code 232 heeft netzoals de code 486 en 625 het probleem dat deze met de volume knoppen zapt tussen de kanalen van de tv en de rest van de knoppen doen niks maar komen wel aan op de tv. Is er niet zo’n snelcode netzoals bij de oude witte afstandsbedieningen zoals de C3 met code 20?


World of Vision is denk ik een zogenaamd plakmerk.

Als ik bv iets in zou kopen en het onder PeterG-TV zou verkopen.

Als ik op World of Vision google vind ik inderdaad wel tv's en monitoren.

Maar hoe kom je aan ZO'N onbekend “merk”. Zelfs via Google kan ik vrijwel niets vinden om dat "merk” te kopen als ik dat al zou willen. Alleen een Plasma en aangezien dat al zo'n 7 jaar niet meer geproduceerd wordt snap ik de prijs van 90 euro wel. Is dus bij aankoop al oud (letterlijk) en verouderd.

(ik zou overigens nooit zoiets onbekends kopen; zelfs het iets bekendere OK. niet.)

World of Vision is een merk dat volgens mij is op gegaan in het TV merk grundig. Deze televisie is nu ongeveer 10+ jaar oud, maar blijkbaar is het merk wel bij KPN bekend want voor de C3 afstandsbediening is er gewoon een code voor. Voordat je denkt dat ik deze televisie nieuw heb gekocht nee, ik heb deze televisie al 10+ jaar lang en het werkt nogsteeds zeer goed, alleen zou ik graag wel willen weten hoe ik deze weer kan laten werken met mijn nieuwe KPN afstandsbediening, want mijn oude KPN afstandsbediening werkt nogsteeds zeer goed met deze world of vision tv!


Ik zou zeggen: gelukkig wordt er bij een televisie ook een afst.bed. geleverd. Hopelijk heb je die nog. 
Dit gaat 'm niet worden met de T4H afst.bed. Té minimaal, onbekend, niet eens écht merk.

De lijst bij de D3 is tot stand gekomen door klanten die codes 'vonden’ en het doorgaven aan KPN. Die zette het vervolgens in de lijst. Voor WoV moet dat voor de T4H nog komen. Je kunt de eerste zijn :kissing_closed_eyes: .

P.S. is je TV niet ook es aan vervanging toe? (een meer dan 7 jaar oude tv is wel verouderd in mijn optiek)


Ik zou zeggen: gelukkig wordt er bij een televisie ook een afst.bed. geleverd. Hopelijk heb je die nog. 
Dit gaat 'm niet worden met de T4H afst.bed. Té minimaal onbekend niet eens écht merk.

Toch blijft het vreemd dat het TV merk gewoon bekend is bij KPN met de C3 afstandsbediening en ook verschijnt in de zoekfunctie van KPN, maar dat deze is verdwenen uit de nieuwe T4H afstandsbediening. Er zal toch wel één code zijn die werkt? Want er zijn dus genoeg codes (zoals de 486, 625 en 232) die de televisie wel triggeren maar niet op de juiste manier.


Ik zou zeggen: gelukkig wordt er bij een televisie ook een afst.bed. geleverd. Hopelijk heb je die nog. 
Dit gaat 'm niet worden met de T4H afst.bed. Té minimaal onbekend niet eens écht merk.

De lijst bij de D3 is tot stand gekomen door klanten die codes 'vonden’ en het doorgaven aan KPN. Die zette het vervolgens in de lijst. Voor WoV moet dat voor de T4H nog komen. Je kunt de eerste zijn :kissing_closed_eyes: .

P.S. is je TV niet ook es aan vervanging toe? (een meer dan 7 jaar oude tv is wel verouderd in mijn optiek)

De televisie is zeker verouderd, alleen het is een ‘bij’ televisie, eentje voor in de keuken die eens in de twee weken wordt gebruikt. Daarom zolang die het doet is die niet aan vervanging toe, daarvoor gebruiken we hem nu te weinig. Maar okey ik zal dan eens de code zelf zien te vinden (of hopelijk iemand op dot forum die een suggestie geeft). Is het ook niet mogelijk doormiddel van een IR receiver te checken welke code er moet worden verzonden en deze zelf te programmeren op de afstandsbediening?


De code 486 lijkt ook ir codes naar me televisie te sturen, alleen nogsteeds hetzelfde probleem netzoals bij de 625 code. Welke code zorgt er wel voor dat alle knoppen juist werken, iemand een idee?

Code 005 heeft hetzelfde probleem als de rest van de codes.


Toch blijft het vreemd dat het TV merk gewoon bekend is bij KPN

Nou, dat moet je toch echt zien voor alleen de C3/D3 afst.bed (hoe die lijst de afgelopen jaren tot stand kwam heb ik al uitgelegd). Het merk mag dan, euh ahum "bekend” zijn, maar dan niet bij de nieuwe T4H. De huidige lijst is geleverd door tech4home (waar deze afst.bed. is ingekocht) en die kennen WoV dus niet. Er staan wel zo'n 1071 merken (echte en plak) wel in de lijst (pdf). Dat zegt toch genoeg?


Toch blijft het vreemd dat het TV merk gewoon bekend is bij KPN

Nou, dat moet je toch echt zien voor alleen de C3/D3 afst.bed (hoe die lijst de afgelopen jaren tot stand kwam heb ik al uitgelegd). Het merk mag dan, euh ahum "bekend” zijn, maar dan niet bij de nieuwe T4H. De huidige lijst is geleverd door tech4home (waar deze afst.bed. is ingekocht) en die kennen WoV dus niet. Er staan wel zo'n 1071 merken wel in de lijst (pdf). Dat zegt toch genoeg?

Ja dat kan, maar heeft T4H geen snelcode zoals de code 20 op de C3/D3 afstandsbediening? Want misschien is de afstandsbediening alsnog op deze manier werkend te krijgen.


Er zijn 10 snelcodes waar de merken Samsung, Sony, Panasonic, Grundig, LTC (??), LG, Philips, Loewe, Sharp en Hisence (?) voor vermeld staan. Je kunt ze alle 10 een keertje proberen…..

Hierbij moet ik aantekenen dat mijn 4k UHD Samsung uit 2019 met die snelcode niet goed werkend was te krijgen. O.a. volume werkte niet….

N.B. Als het goed is werkt de 5202 ook met de C3/D3 ab. Dus dan die maar gebruiken lijkt mij.

Zie https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm .

Succes. Ik heb me suf gegoogled. Ben er zeker een uur in totaal nu mee bezig. Ook tijdens de wedstrijd (van AZ) nog. Zelfs de ‘link’ met Grundig kan IK niet vinden. Helaas geef je daar geen bronlink bij.

Trouwens vrij zonde om een ontvanger à € 5 per maand bij een tv te hebben die je maar weinig gebruikt.


Er zijn 10 snelcodes waar de merken Samsung, Sony, Panasonic, Grundig, LTC (??), LG, Philips, Loewe, Sharp en Hisence (?) voor vermeld staan. Je kunt ze alle 10 een keertje proberen…..

Hierbij moet ik aantekenen dat mijn 4k UHD Samsung uit 2019 met die snelcode niet goed werkend was te krijgen. O.a. volume werkte niet….

Zie https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm .

Succes. Ik heb me suf gegoogled. Ben er zeker een uur in totaal nu mee bezig. Ook tijdens de wedstrijd (van AZ) nog. Zelfs de link met Grundig kan IK niet vinden. Helaas geef je daar geen bronlink bij.

De link met Grundig was ook iets dat me bij stond in me geheugen, ik weet niet als dit klopt, blijkbaar dus dan waarschijnlijk niet. Wel hartstikke bedankt voor de tijd die u heeft genomen, ik zal alle snelcodes langs lopen en dan maar hopen! Sorry voor het verstoren van uw voetbal wedstrijd. Ik heb mezelf ook suf gegoogled, alleen kon ik ook niks vinden daarom heb ik deze vraag gesteld op dit forum. Zal T4H me misschien hierbij nog kunnen helpen of zal dit ook voor hun onmogelijk zijn?


Sorry voor het verstoren van uw voetbal wedstrijd.

Geeft niet, dat doe ik zelf. Met de laptop op schoot en de TV op voetbal. Wil gewoon zo goed mogelijk helpen maar soms lukt dat gewoon niet. Zoals met jou TV.

Ik ben op Spaanse, Duitse en zelfs een Poolse site terecht gekomen mbt WvO maar dat heeft tot niets geleid.


Er zijn 10 snelcodes waar de merken Samsung, Sony, Panasonic, Grundig, LTC (??), LG, Philips, Loewe, Sharp en Hisence (?) voor vermeld staan. Je kunt ze alle 10 een keertje proberen…..

Hierbij moet ik aantekenen dat mijn 4k UHD Samsung uit 2019 met die snelcode niet goed werkend was te krijgen. O.a. volume werkte niet….

N.B. Als het goed is werkt de 5202 ook met de C3/D3 ab. Dus dan die maar gebruiken lijkt mij.

Zie https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm .

Succes. Ik heb me suf gegoogled. Ben er zeker een uur in totaal nu mee bezig. Ook tijdens de wedstrijd (van AZ) nog. Zelfs de ‘link’ met Grundig kan IK niet vinden. Helaas geef je daar geen bronlink bij.

Trouwens vrij zonde om een ontvanger à € 5 per maand bij een tv te hebben die je maar weinig gebruikt.

Ik heb alle snelcodes geprobeerd en bij Grundig en LTC geeft die hetzelfde probleem met de volume harder en zachter knoppen, maar geen enkele andere code werkt. Het klopt dat het vrij zonde is maar we hebben een precies dezelfde TV boven op een slaapkamer hangen en die gebruiken we bijna elke avond wel. Voor die TV is de oplossing tot nu toe dan ook gewoon geworden dat we de oude C3 afstandsbediening nog gewoon gebruiken (want deze doet het met de Arris VIP5205 en de World of Vision TV, maar toch heb ik liever de bluetooth functionaliteit te gebruiken en de nieuwe afstandsbediening met de netflix knop enzo)


Sorry voor het verstoren van uw voetbal wedstrijd.

Geeft niet, dat doe ik zelf. Met de laptop op schoot en de TV op voetbal. Wil gewoon zo goed mogelijk helpen maar soms lukt dat gewoon niet. Zoals met jou TV.

Ik ben op Spaanse, Duitse en zelfs een Poolse site terecht gekomen mbt WvO maar dat heeft tot niets geleid.

Okay gelukkig maar, alsnog hoop ik dat u heeft kunnen genieten van de wedstrijd! Ik heb zelf ook veel onderzoek geprobeerd te doen naar deze WoV TV maar heb er op google niks over kunnen vinden, als ik er wat meer informatie over vindt zal ik het hier delen! Hartstikke bedankt voor uw hulp en ik zal proberen de juiste code te vinden!🙃


Ik zie wel dat het merk Gericom dezelfde typenummers gebruikt als World of Vision.

Maar Gericom staat ook niet in de lijst van de nieuwe afstandsbediening.

Bij de C3/D3 afstandsbedieningen staan deze codes voor de Gericom:

327 - 820 - 771 - 714

 


Blijft mijn vraag: hoe KOM je in vr***snaam aan zo'n, euh, "merk” televisie???? Twee nog wel. Afgezien van het feit dat ik dat überhaupt nooit aangeschaft had.

Gezien de zeldzaamheid, wat ook wel blijkt als we googlen, lijkt het mij al buitengewoon lastig om eraan te komen. Nadeel van plakmerken, je weet nooit bij welke fabrikant welk type (!) vandaan komt. En dat zijn dan ook nog vaak kleine Chinese merken.

Zijn ze wel Full HD?


@japiojas Fijn om te zien dat je hier al flink op weg geholpen bent door Peter, Tony en Dirck. Door drukte op 't forum zijn wij niet eerder bij je topic aan gekomen. Ik hoop dat je er uit komt met alle adviezen. Als je nog iets wilt delen of nieuwe informatie tegen komt, we lezen het graag.