Skip to main content

Dag

Zowel de Arris box en in mindere mate de Motorola box geven steeds meer problemen. Arris hapert of staat volledig stil, en soms helemaal geen beeld. 

Idem voor de VIP 1853 alhoewel dat minder is, maar wel hinderlijk om iedere keer de aan en uit knop te moeten gebruiken, dan werkt het meestal wel weer voor een paar dagen

 

Graag 2x nieuwe box

Dank en groet Bertus

Die Motorola kan omgeruild worden. Die is verouderd. Zijn de ontvangers rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Zonder dat daar iets tussen zit? 


Dank voor de snelle reactie. Alles via wifi en werkt(te) altijd en wat te doen met de Arris box en tenslotte hoe kan ik omruilen, gewoon bij een KPN winkel ??

 


Motorola omruilen:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm


Alles via wifi 

Dat kan niet. Want de tv ontvangers werken niet op WiFi. Hoe zijn de tv ontvangers aangesloten? Rechtstreeks met de originele bijgeleverde kabel? Zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten?


Sorry als u dat bedoeld Ja met originele kabel


en er zit een netgear prosafe tussen


en er zit een netgear prosafe tussen

Ok. Dat moet goed zijn. Eerst die Motorola maar eens omruilen dan lijkt me. Welke Experiabox heeft u?


een V10A


Ik moet even weg, oppassen kleindochter, m.a.w. ik zal eventueel verlaat reageren Oprechte dank voor uw hulp tot dusver


Dag

Inmiddels uw nieuwe Arris box ontvangen en geinstallerd. Werkt !! Hartelijk dank

Nu 2e ontvanger op de slaapkamer deze doet helemaal niets of het beeld is frozen of er verschijnt kortstondig een blauwe melding dat ik KPN moet raadplegen. Ik heb even gekeken welke box hier achter zit en dit is een witte contactdooos DVS 200 ?? 

Graag hiervoor ook een nieuwe ontvanger sturen

Wederom dank en groet Bertus Morren


Hallo @BertusMorren Welkom hier en goed om te zien dat je al zo goed bent geholpen door Nick. Even ter verduidelijking: Nick is net als jij een klant. Het KPN Forum is zo ingericht dat onze klanten elkaar helpen, met tips en adviezen. KPN-medewerkers, zoals ik, zijn er ook. Wij zorgen dat informatie goed vindbaar is en dat gesprekken goed verlopen. Als je er onderling echt niet uit komt kunnen wij helpen. 

Nick's advies om die Motorola-ontvanger om te ruilen was in elk geval het juiste advies. Fijn om te lezen dat het nu werkt. Je andere ontvanger geeft echter nog steeds problemen. Als ‘ie echt defect ruilen we 'm om, maar dat moeten we dan wel zeker weten. Zou je ontvanger van de slaapkamer eens op de plek van de andere ontvanger willen aansluiten? Als het probleem meeverhuist weten we zeker dat het in die ontvanger zit. En wat gebeurt als je de goedwerkende ontvanger in de slaapkamer aansluit? Geeft ‘ie dan hetzelfde probleem? Als dat het geval is, denk ik dat je naar je ‘DVS 200’ moet kijken. 

De DVS 200 is een Draadloze Verbindingsset, die je gebruikt om ‘draadloos’ tv te kijken.  De DVS 200 is een oude en ik heb het gevoel dat het daar wel eens aan kon liggen. Als het daadwerkelijk aan de DVS ligt zou je die moeten vervangen. (deze heb je zelf ooit aangeschaft en niet van ons in bruikleen, zoals de ontvangers). 


Hallo Bart ??

neem het me niet kwalijk als ik nu een verkeerde naam gebruik, ben niet zo thuis in deze wereld. Maar mag ik beginnen met dank te zeggen voor uw reactie en adviezen

Datgene wat u geadviseerd heeft heb ik uitgevoerd, echter helaas zonder resultaat. Als ik het goed begrijp dien ik nu wederom het ruilformulier in te vullen voor de ontvanger. Ik zal dat doen en hopelijk is vervolgens het vervelende probleem opgelost

Ik hou u op de hoogte en nogmaals dank

 

Groet Bertus Morren


Ik probeer omruil te doen voor de tweede tv ontvanger met serienr eindigend op W2202 echter lukt niet, scherm zegt dat het werkt. Doe ik iets verkeerds ??


Dag @BertusMorren Hier ben ik! Je doet het prima hier, hoor. Let wel: ik kan niet direct op je berichten reageren en soms moet je dus een tijd wachten op antwoord. 

Je zegt dat je hebt uitgeprobeerd wat ik voorstelde, maar dat het geen resultaat had. Ik wil graag weten wát er precies gebeurde bij de verschillende dingen die je hebt gedaan. Kun je me stapsgewijs vertellen wat je hebt gedaan en wat er gebeurde? Dan kan ik beter bepalen waar het probleem nu zit. 

Dat je die andere ontvanger niet zelf kunt omwisselen klopt. Dat kan alleen bij de Motorola-ontvangers; die zijn wat ouder en kunnen vervangen worden. De Arris-ontvangers zijn up to date, dus zo maar omruilen doen we niet (behalve als ze echt kapot zijn, natuurlijk). 


Dag

Als het goed is, komt er zo iemand even helpen, of ik alles wel goed gedaan heb.

m.a.w. geef me even de tijd dan kom ik graag bij je terug

Groet Bertus


Hoera, u heeft 100% gelijk we hebben een x aantal keren reset uitgevoerd, alles weer teruggeplaatst en het werkt weer !!

Nogmaals hartelijk dank voor uw hulp en voor nu alvast een fijn weekend

 

Groet Bertus Morren


Ha, wat goed om te horen! Geef gerust een gil als je nog eens ergens tegenaan loopt! 


Reageer