Skip to main content

Op welke wijze kan ik Digitenne aansluiten op de TV-module 8673100-1 (TU-P23E3AF0024) van Volvo om TV ontvangst in de auto te realiseren ?

De Volvo TV-module is van 2004 en heeft altijd de free to air zenders kunnen ontvangen, tot het moment dat het signaal gewijzigd werd !!

Klantenservice van KPN Digitenne en ook de mensen van Volvo hebben geen oplossing.

Wie o wie …. heeft de oplossing om weer middels de Volvo TV-module een TV signaal in de auto te kunnen ontvangen.

Zelfs met een simpele bierblikjesantenne https://www.mrmodelrailroad.com/index.php/bierblik-antenne-dvb-t zijn free to air zenders heden ten dage nog steeds te ontvangen door de stekker in je TV te steken en op iedere gewenste plek TV te kijken.

Graag verneem ik de oplossing !!

Reacties graag aan; **

 

Admin: e-mailadres verwijderd

Dat kan je vergeten. Inmiddels is de norm DVB-T2 met ..265 codering. Dat gaat jouw ontvanger uit 2004 echt nooit meer ontvangen. Volgens mij is er geen enkele auto fabrikant die zich daar nog de vingers aan gaat branden. Overigens is zo'n beetje heel europa al naar die nieuwe norm overgestapt. 


Mijn bierblikjesantenne  https://www.mrmodelrailroad.com/index.php/bierblik-antenne-dvb-t dateert al van 1998 en functioneert anno 2020 nog steeds. Wat dien ik in de Volvo TV-module te veranderen of extern aan te sluiten (bv Digitenne). Ik kan slecht met bierblikjes op de Volvo blijven rondrijden


Digitenne ontvangen kan alleen via de ontvanger van KPN. Deze kan je alleen aansluiten via een scart of HDMI kabel. 


Dat is mij bekend, edoch hoe krijg ik weer een Tv-signaal op de display in mijn Volvo, that's the question !

 

 


Niet denk ik. Dat gaat gewoon niet meer lukken.


De ontvanger in je Volvo kan geen DVB-T2 HEVC signaal verwerken. Gaat 'm niet meer worden helaas. Een ontvanger van voor 2018 ontvangt niks meer.


Dan rijst de vraag of er in/aan de Volvo-module (ontvanger) geen DVB-T2 systeem op de TV uitgang/ingang gezet kan worden zodat het nieuwe signaal toch op het beeldscherm aankomt.

We vliegen al vanaf de zestiger jaren naar de Maan en 2050 gaan we volgens ingewijden zelfs op Mars leven.

Welke slimmerik heeft een oplossing :thinking:


Als u er 50.000 euro voor over hebt, dan zal er vast wel een technicus te vinden zijn die dat voor elkaar weet te prutsen...


Informeer eens bij de dealer. Dat is de enige die weet of kan achterhalen of er voor Volvo een DVB-T2 HEVC module is te krijgen die in jouw Volvomodel past en kan.
Ik zie namelijk op de oude module ook Volvo staan….

Je kunt dan alleen de NPO zenders krijgen.

Of… monteer een houdertje voor je smartphone. Daarop kun je met de app van je provider 10-tallen zenders kijken….

Oh ja, even in verband met de plek van dat scherm: in Nederland is het verboden als de chauffeur rijdend een tv-scherm (werkend) voor zich heeft.


Lijkt me dat da wel beveiligd is toch? Dat de tv functie het niet mee doet zodra de auto in beweging komt... toch? 


Beste Peter,

dank voor je duidelijke uiteenzetting en Nick heeft het helemaal goed, bij beweging van de auto gaat het scherm idd op zwart met de tekst “Driving”. De vraag naar een eventuele updateversie staat uit bij Volvo, maar de route v.v. Zweden is lang en stroperig.

Met een huidige bierblikjesantenne (zie boven de Link) anno 2020 ontvang je ook enkel de NPO en regionale zenders (Free to air kanalen) en dan vraag ik mij af waarom kan dat dan niet simpel werken op het scherm in de Volvo, wat ook altijd zo op die simpele wijze (free to air) heeft gefunctioneerd. 

Vraag is echter …… wie heeft er zoveel kennis en de Fun om dit weer simpel zoals het was functioneel te kunnen en willen maken :heart_eyes:


….

Met een huidige bierblikjesantenne (zie boven de Link) anno 2020 ontvang je ook enkel de NPO en regionale zenders (Free to air kanalen) en dan vraag ik mij af waarom kan dat dan niet simpel werken op het scherm in de Volvo, wat ook altijd zo op die simpele wijze (free to air) heeft gefunctioneerd. 

...

Het antwoord is al diverse keren gegeven waarom het niet werkt.
Jouw ontvanger (module of welke naam je het in je Volvo ook wil geven) kan alleen het oude digitenne signaal DVB-T ontvangen. Deze ontvanger in jouw auto kan niks met het DVB-T2 signaal. Hij ontvangt het wel maar kan er verder niks mee.
Wil je dit dus anders dan zou jouw ontvanger in de Volvo dus vervangen moeten worden. Ik heb geen idee hoe het in de Volvo precies zit maar er zijn ook systemen in auto's waarvan het scherm gewoon een bepaald video signaal verwerkt bij de keuze. (Een achteruitrij camera is in de basis ook een videosignaal wat op het scherm getoond kan worden) Heb je je vraag al eens uitgezet op een Volvo forum. op dergelijke forums lopen vaak nog wel mensen rond die een creatieve oplossing hebben bedacht.

En dan nog even over jouw bierblikjes antenne: Een antenna ontvangt signalen op bepaalde frequenties en zet dat door naar de ontvanger. Digitenne zend nog steeds uit in het zelfde frequentiespectrum (of eigenlijk in een iets kleiner spectrum maar niet anders) dus dat signaal wordt gewoon ontvangen. Het is jouw ontvanger die het om moet zetten in beeld. Blijkbaar heb je nu een ontvanger die wel overweg kan met DVB-T2 en dus beeld hebt. 

KPN zal verder ook geen ondersteuning bieden voor de free to air zenders. Voor de NPO verzorgen ze de techniek om het uit te zenden maar verder is het geen product van KPN. Free to air zit verder totaal geen support op. (Niet te verwarren met de ontvangers van KPN, de support zit dan op het product i.c.m. de ontvanger)


dan vraag ik mij af waarom kan dat dan niet simpel werken op het scherm in de Volvo, wat ook altijd zo op die simpele wijze (free to air) heeft gefunctioneerd.

Dat is hier al meerdere keren uitgelegd. Lees je wel?

Met een bierblikjes antenne kan je ook DAB+ krijgen. Maar net als met DVB-T2 HEVC… de ontvangst wordt niet bepaald door de antenne maar de gebruikte ontvanger.

Je MOET dus een DVB-T2 HEVC ontvanger hebben en je hebt nu een DVB-T ontvanger. Dat laatste bestaat echter niet meer en is uit de lucht.

Heb je dus een DVB-T2 HEVC ontvanger dan zal het met een bierblikjes antenne ook (weer) lukken.

Kennis en Fun is niet nodig, wel een geschikte ontvanger! En daarvoor moet je écht bij Volvo zijn. In Zweden hebben ze nu ook alléén nog de nieuwe norm, dus zullen die ontvangers er toch wel zijn?

Een MODERATOR mag dit wel effe naar Digitenne verplaatsen (het heeft niets van doen met interactieve tv)


Beste Peter, Hertog Bas en overigen, ik lees zeker wel en heb de uitleg ook wel ontvangen.

Beste mensen, hartelijk dank voor jullie support, ik zal mijn pijlen dan richten op antwoord van Volvo en kijken of er een update mogelijk is.

Greetz !


Reageer