Skip to main content

Als ik m'n radio aanzet kan ik m'n tv niet meer uitzetten hoe moet ik dat doen.

Gr marion

Ā 

Kun je wat duidelijker zijn, over welke apparatuur je hebt, en wat je precies doet?


Kan alleen als je geluid installatie dat ondersteund, toen we nog bij ziggo zaten, hadden een glas kabel van TV naar de bose home cinema set en een analoge kabel van de bose na de ontvanger van ziggo en werkt het gewoon zoals jij wilt.

Ā 

Kan dat niet, dan is helaas de enige optie dat de TV aan moet.


Zie ook hier, zelfde vraag.

Je moet CEC in de instellingen van de DIW7022 uitzetten.Ā 


Hoi, Marion628

De box dient direct met de versterker verbonden te zijn. Deze box heeft alleen een optische audio uitgang daarvoor. Dan zou je de tv uit moeten kunnen zetten en gaat het geluid van de box naar de versterker gewoon door.

Als je nu de stekker voor het geluid naar de versterker in de tv hebt zitten, omdat de mini jack niet inĀ  de DIW7022 gaat, dan is er geen geluid meer naar de versterker als je de tv uit (stand-by) zet. Je dient het volgens de bovenste optie aan te sluiten.

Heeft je versterker geen optische audio ingang dan kan je er een digitaal naar analoog converter tussen zetten.Ā Deze heeft kpn voor de 7022 (en de 5202) in de webshop.


Zie ook hier, zelfde vraag.

Je moet CEC in de instellingen van de DIW7022 uitzetten.Ā 

Deze staan standaard al uit dus moet handmatig aangezet zijn


Ik heb een nieuw tv ontvanger gekregen maar nu is de aansluiting voor de audio verwijderd en kan ik de radio niet meer digitaal hier op aansluiten dit betekent dat ik verplicht ben om de tv de hele tijd aan te laten staan is hier een oplossing voorĀ 


Hoi, Marion628

De box dient direct met de versterker verbonden te zijn. Deze box heeft alleen een optische audio uitgang daarvoor. Dan zou je de tv uit moeten kunnen zetten en gaat het geluid van de box naar de versterker gewoon door.

Als je nu de stekker voor het geluid naar de versterker in de tv hebt zitten, omdat de mini jack niet inĀ  de DIW7022 gaat, dan is er geen geluid meer naar de versterker als je de tv uit (stand-by) zet. Je dient het volgens de bovenste optie aan te sluiten.

Heeft je versterker geen optische audio ingang dan kan je er een digitaal naar analoog converter tussen zetten.Ā Deze heeft kpn voor de 7022 (en de 5202) in de webshop.

die omvormer lijkt mij meest handig die Peter laat zien in de webshop.

Optical omvormer naar Jack

als je dat allemaal niet wil zal wat via je telefoon kunnen regelen.

Bv een radio app downloaden en dat via een blue tooth box je laten spelen,werkt allemaal prima.

Maar met een bestaande versterker inderdaad is de tip van Peter het handigst denk ik dus voor jou situatie.

mvgĀ 


Ik heb een nieuw tv ontvanger gekregen maar nu is de aansluiting voor de audio verwijderd en kan ik de radio niet meer digitaal hier op aansluiten dit betekent dat ik verplicht ben om de tv de hele tijd aan te laten staan is hier een oplossing voorĀ 

Hallo @RedrumredĀ je kunt niog steeds radio luisteren zonder de tv aan te moeten hebben.

Je hebt daarvoor de S/PDIF digitale aansluiting nodig op de tv-decoder van KPN.

Als jouw geluidsinstallatie ook zo'n ingang heeft heb je alleen een geschikte kabel nodig.

Heeft jouw installatie niet zo'n ingang, maar een ouder typr heb je een interface nodig volgens onderstaand voorbeeld:

Omvormer analoog-digitaal


Ā 

Ā 


bedankt voor dit antwoord ,ik heb een wat oudere stereo installatie dus nu is mijn vraag hoe kom ik aan die omvormer


Hallo @RedrumredĀ die kun je in een plaatselijk onderdelelenhuis of radio/tv-zaak kopen of in de webshop van KPN, zie onderstaande link:

Optical omvormer naar Jack (kpn.com)

Succes


ok bedankt ga ik hier mee aan de slagĀ 


Hallo @RedrumredĀ laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Ā 


Ik heb een nieuw tv ontvanger gekregen maar nu is de aansluiting voor de audio verwijderd en kan ik de radio niet meer digitaal hier op aansluiten dit betekent dat ik verplicht ben om de tv de hele tijd aan te laten staan is hier een oplossing voorĀ 

HalloĀ @RedrumredĀ je kunt niog steeds radio luisteren zonder de tv aan te moeten hebben.

Je hebt daarvoor de S/PDIF digitale aansluiting nodig op de tv-decoder van KPN.

Als jouw geluidsinstallatie ook zo'n ingang heeft heb je alleen een geschikte kabel nodig.

Heeft jouw installatie niet zo'n ingang, maar een ouder typr heb je een interface nodig volgens onderstaand voorbeeld:

Omvormer analoog-digitaal


Ā 

Ā 

Euh dit staat hierboven toch uitgebreid beschreven voor je deze reactie plaatsen??

Dubbele info lijkt mij niet nodig.

Wellicht even voorgaande lezen -;)


Hallo @Thijs1963Ā ik ben het 100% met je eens, maar @RedrumredĀ heeft dat niet of niet goed gelezen of niet goed begrepen, vandaar mijn reactie.

Ā 


JanDĀ 

Mijn installatie had toch een ingang voor de S/PDIF aansluiting, kabel besteld en zojuist aangesloten het werkt perfect bedankt voor de hulpĀ 


JanDĀ 

Mijn installatie had toch een ingang voor de S/PDIF aansluiting, kabel besteld en zojuist aangesloten het werkt perfect bedankt voor de hulpĀ 

Hallo @RedrumredĀ goed om te lezen dat het met een eenvoudige kabel gelukt is.

Bedankt voor de update en graag gedaan uiteraard.

Ā 


JanDĀ 

Mijn installatie had toch een ingang voor de S/PDIF aansluiting, kabel besteld en zojuist aangesloten het werkt perfect bedankt voor de hulpĀ 

Fijn dat het werkt.

mvg


JanDĀ 

Mijn installatie had toch een ingang voor de S/PDIF aansluiting, kabel besteld en zojuist aangesloten het werkt perfect bedankt voor de hulpĀ 

Goed om te horen @RedrumredĀ en bedankt ook voor het laten weten!


Ik heb mijn box aangesloten via een optische kabel met een HK soundbar. Als ik dan de radio aanzet krijg ik toch ook TV beeld met dat verspringende logo. Hoe zet ik die TV uit, terwijl de radio gewoon aan blijft staan?Ā