Skip to main content
Beantwoord

TV moet regelmatig verversen

• October 20, 2024
  • 35 reacties
  • 520 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Steeds maar weer de melding verversen.  Ook al eens met computer via KPN opnieuw opgestart. Geen oplossing!

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door joop2011

Wat bedoel je precies?

1. indien via KPN tv ontvanger, welke heb je?
  2. Via computer, via welke browser?
  3. Via tv app, welk tv? 

En wat bedoel je precies met “melding verversen”? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 22, 2024

Wat bedoel je precies?

1. indien via KPN tv ontvanger, welke heb je?
  2. Via computer, via welke browser?
  3. Via tv app, welk tv? 

En wat bedoel je precies met “melding verversen”? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @joepiede welkom op onze community! We denken graag even mee! Waar loop je tegenaan?

• Helper
  • November 3, 2024

Ik heb er ook steeds meer last van de laatste weken en altijd bij commerciële zenders, bij NPO zender nooit.

Van KPN krijg je meestal weer 10 vragen terug. 

• Deelnemer
  • November 13, 2024

Meerdere malen per dag geeft ie bij mij ook verversen aan, gek wordt je er van

kom ik terug op mijn zender heb ik geen geluid meer, moet dan een zender naar beneden of naar boven gaan wil ik weer geluid hebben

zit ik net een opgeslagen programma te kijken gaat hij verversen

je komt niet meer terug op opgeslagen

moet je weer daar naar toe met de afstandsbediening ( wat ook al heel moeilijk gaat) en begint het programma weer van voor af aan,

met de afstandsbediening vooruit gaan spoelen is heel moeilijk

• Helper
  • November 13, 2024

Het lijkt erop dat ik, nadat ik de ontvanger 30sec van de stroom heb gehaald, de laatste dagen geen meldingen ‘verversen’  krijg. 

• Deelnemer
  • November 13, 2024

Ik heb al vanalles geprobeerd

de stroom er af etc

hij geeft ook heel vaak aan, geen internet

zelfs mijn afstandsbediening opnieuw connected

• Helper
  • November 19, 2024

Hmm, het heeft een weekje geduurd en ja hoor het begint weer op RTL5.

KPN doet er iets aan !!!

• Deelnemer
  • November 19, 2024

Dat meen je niet

ik had het strax ook weer, ben je weer iets aan het kijken bij opgeslagen, kun je weer opnieuw beginnen

heeft er niemand anders last van of doet niemand aan topic?

kpn doet ook nada nix als alleen geld innen

• Helper
  • November 20, 2024

Ja hoor, laatste half uur begint het weer op SBS6 !!!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 21, 2024

Ik denk dat jullie OLED TV dat doet.
Dat is een bekende kreet van OLED TV's en die melding mag je niet negeren anders gaat je scherm definitief defect.
Dus klik het aan met de afstandsbediening van de TV (niet van de KPN) en volg de instructies op.

• Deelnemer
  • November 21, 2024

Hi huistijger

die melding krijgen we er nog extra bij 

• Helper
  • November 21, 2024

Hi Huistijger,

Ik heb een plasma TV

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 21, 2024

Hi Huistijger,

Ik heb een plasma TV

Die kunnen ook inbranden, maar die hebben die melding niet.
De OLED TV's kunnen inbranden en dan komt die melding in beeld, dat wordt sterk aangeraden om die melding niet te negeren.
Gelukkig hebben de nieuwste OLED's alweer een verbeterd systeem en hebben bijna nooit die melding meer in beeld.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 21, 2024

Ja hoor, laatste half uur begint het weer op SBS6 !!!

En als je dan van zender veranderd blijft die melding dan staan of gaat die dan weg?
En wat gebeurd er als je die melding aanklikt?
En kun je even een foto maken van die melding?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 25, 2024

Hi allen, ik zie dat ​@huistijger al een aantal goede vragen heeft gesteld, zouden jullie deze willen beantwoorden?

En als je dan van zender veranderd blijft die melding dan staan of gaat die dan weg?
En wat gebeurd er als je die melding aanklikt?
En kun je even een foto maken van die melding?

• Deelnemer
  • November 26, 2024

Ik wil wel even reageren

foto maken is moeilijk want hij blijft maar even staan

je kunt dan helemaal niets totdat hij zich ververst heeft

er staat wel boven, geen internettoegang ( is wel vaak op een dag dan, soms wel drie keer)

Na verversen kom je op de gidspagina en moet je op oke duwen wil je verder gaan met tv kijken

kijk je toevallig naar een opgeslagen programma moet je helemaal terug naar opgeslagen en geheel opnieuw beginnen

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 26, 2024

Dat lijkt mij een internetkwestie ​@Marietienne 
Je kunt het beste even bellen met de klanternservice, dan kunnen ze je verbinding doormeten.
Je kunt bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 29, 2024

Dit klinkt wel echt super irritant ​@Marietienne 😕 Ik hoop dat je het advies van Huistijger inmiddels op hebt gevolgd en even contact met de klantenservice hebt gezocht. Als daar een oplossing uit is gekomen, zou je die hier dan willen delen zodat de andere kunnen kijken of dat bij hun óók de oplossing is? 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 29, 2024

foto maken is moeilijk want hij blijft maar even staan

Lijkt het op de foto uit Ik krijg elke dag een melding over verversen in beeld, erg irritant? Ofwel, zie je:

Je hebt geen internettoegang, herstart je modem. Haal de stekker van je modem uit het stopcontact.

Wacht 10 seconden en stop de stekker weer terug. Wacht tot het internet lampje knippert of groen brandt. (kbx-apk-1002).

[Verversen] [Instellingen]

Opstarten KPN TV+...

Via Oplossen foutcode KPN TV kom je voor die code “kbx apk 1002” op Internet werkt niet goed. Krijg je misschien nog meer informatie met die probleemoplosser?

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb dit dus ook dagelijks en zie o.a. melding Kbx-apk-1002 . Alles geprobeerd en niks werkt!! 

• Deelnemer
  • December 10, 2024

Dat is inderdaad wat wij ook zien. Was vanmorgen weer knap irritant, was ik iets aan het kijken in de opgeslagen kwam dit moest ik weer helemaal vooraan beginnen😳, afstandsbediening reageert ook slecht, nieuwe batterijen maar hetzelfde

Forum|alt.badge.img+1

Ja mijn afstandsbediening begint ook kuren te krijgen! Er is al een monteur geweest en dag erna direct dezelfde foutmelding. Paar x per dag! Hij haalt de updates gewoon niet binnen is me verteld. Heb al een harde reset gedaan, pinnetje in dat kastje gestoken en de fouten blijven komen. Make it stop!!! Ook nul excuses van KPN. Dit is mijn laatste contract. Ben zó vreselijk klaar met deze niet-werkende slechte software!!!

• Deelnemer
  • December 10, 2024

Wij krijgen die melding ook zekers drie a vier keer per dag

wij hebben ook vanalles al geprobeerd, niets lukt, het blijft komen.

zie dat er heel veel mensen last van hebben.

ons werd zelf verteld dat het aan mijn nieuwe tv lag, wat een onzin, heeft niets te maken met het internet 😱

Forum|alt.badge.img+1

Heel veel mensen hebben deze storing en het systeem restart gewoon uit zichzelf om de zoveel tijd! Blijf me melden bij KPN en ze doen er niks aan! Ik heb hier al zo lang problemen mee en ze nemen ons als klanten gewoon niet serieus!! Komt geen sorry, hulp of echte oplossing! Ons huwelijk is na al die jaren over en dit wordt mijn laatste contract. Daarna haal ik alle producten weg en stap over. Zo klaar met die onderbrekingen!!!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 10, 2024

Voor de melding over het verversen van de internetverbinding zit een wijziging in de laatste launcher update, die deze week bij iedereen geïnstalleerd wordt.

KPN TV+ Box: Update december #1 2024

TV+ Box launcher versie 1.171.2

...

• ...
  • Het kan gebeuren dat de internetverbinding van je TV+ Box even kort onderbroken wordt. Het was zo dat je dan gelijk een foutmelding voor je neus kreeg. Terwijl dit niet per sé nodig is bij een korte onderbreking. We hebben dan ook de tijd voor je de foutmelding ziet wat langer gemaakt.
  • ...

Dat je de melding straks minder snel ziet wil natuurlijk niet zeggen dat je internetverbinding niet evengoed slecht kan zijn. Daar hebben alle apparaten in je huis dan last van. Zie daarvoor misschien de Internet werkt niet goed probleemoplosser, of misschien een KPN Speedtest. Ik heb geen idee.