Skip to main content

Heb loewe xelos TV sinds ik ben overgestapt van Ziggo moet ik beide afstandsbedieningĀ gebruiken.Kreeg dan tekst te zien Zolang u zich op de programmaplaats bevindt, worden de meeste afstandsbedieningstoetsen omgeleid naar het apparaat op de HDMI-ingang.Door op de toets TV lang in te drukken kunt u omschakelen tussen HDMI en TV-bediening.Wanneer u de toets TV kort indrukt, keert u terug naar de TV-modus.TV knopje van Loewe afstandsbediening.Was op een gegeven moment goed zag dan alleen tekst HDMI 1 en die verdween sinds de storing laatst is het weer mis heb er over gebeld en men stuurde mij nieuwe afstandbediening van KPN.Zo nu en dan gaat de TV wel uit met KPN afstandsbediening maar meer niet dan wel moet dan tv knopje indrukken en TV uitzetten met Loewe afstandbediening.Zet de TV aan met KPN zie dan zwart beeld en zit op NED 1 ga naar OK knop Loewe en scrol naar TV ontvanger KPN heb weer beeld en de tekst van hierboven die ik verwijder met end knop op Loewe is allemaal erg omslachtig.De TV is van 2010.Ik had gedacht met KPN afstandbediening alles de regelen toen ik bij Ziggo wegging ,heb in het begin veel gebeld met KPN en ook op forum.Weet iemand iets meer!

Nou, die tekst kan ik geen brood van bakken. Vraag me af of Loewe het zelf wel begrijpt.

Doordat je alles achter elkaar hebt getypt, is ook niet duidelijk waar het het stopt enzo.

Je kan de kpn afstandsbediening instellen voor aan/uit en volume/mute van de tv. Vaak werkt bronkeuze ook.

Ik neem aan dat je de nieuwste TV+ box DIW7022 hebt.

Druk op de afstandsbediening op bron + ok gedurende enkele seconden. Als het rode ledje brandtĀ rustigĀ de 3 cijfers van de (eerste) code intypen. Daarna de functies testen. Als ze niet goed werken stappen nogmaals met volgende code.

codes Loewe: 005 092 180 186 190 381 448 771


Hallo Peter. Bedankt voor je bericht.Mijn TV ontvanger is Aris vip 5202.Heb de nieuwe afstandsbediening ingesteld daarna met de code 448 alles werkte en soms ging de TV uit met de KPN afstandsbediening maar meer niet dan wel.Zal de tekst nog eens schrijven wat ik zie op mijn Loewe TV

Zolang u zich op de HDMI programmaplaats bevindt, worden de meeste afstandsbedieningstoetsen omgeleid naar het apparaat op de HDMI-ingang.Door op de toets TV lang in te drukken kunt u omschakelen tussen HDMI en TV bediening.Wanneer u de toets TV kort indrukt, keert u terug naar de TV-modus.

Het knopje TV is dat van de Loewe afstandsbediening links boven. Heb net weer geprobeerd zet de TV aan met KPN afstandbediening gaat aan maar zie zwart beeld staat dan op ned 1 moet dan naar OK knop Loewe en scrollen naar TV ontvanger en heb weer beeld maar met tekst van hierboven Ā die ik verwijder door op Loewe afstandsbediening op knopje end te drukken.Om naar mijn DVD speler te gaan moet ik ook op knop OK drukken en naar DVD scrollen.Als ik zo de vragen zie op KPN forum is er niet veel goed.Men zegt bij KPN dat waarschijnlijk de TV te oud is maar hij heeft een prima beeld en vooral geluid.Zal er nog eens over bellen of Loewe deskundige zoeken.Groet Rudi.

Ā 


Tja. Aparte tekst. Voor niemand begrijpelijk. Door een vertaalmachine gehaald.Ā 

Aan en uit op dezelfde ingang met de kpn afstandsbediening moet toch werken zou je zeggen.Ā 

Ik begrijp dat de tv steeds aan gaat op zijn eigen ontvanger op 1. Je zal ergens in het menu kunnen instellen dat ie aan gaat op bijvoorbeeld hdmi 1. Bij gebruik van een losse decoder.Ā 

Ik kwam zo'n 20 jaar bij mensen thuis in mijn woonplaats. Ik had altijd ruzie met Bang & Olufsen en Loewe. Wat ondoorgrondelijk. Vooral Bang & Olufsen blijf ik moeilijk vinden met bedienen.Ā 


@Miko2komĀ maybe try and put the translator to English and post it here in English. Some foreign languages translated to Dutch isnā€™t that fluent in google translate. It usually works better when you translate it to English. Most dutch peopleĀ can speak and write English as well.


Ik denk dat je geen kabeltelevisie meer hebt? Dus als je schrijft ā€œzie zwart beeld staat dan op ned 1ā€ dan betekent dat gewoon dat je televisie op de zender staat waar voorheen via Ziggo NPO 1 te zien was? (En waar de tekst ā€œned 1ā€ gewoon nog van vroeger is.)

En volgens mij is de tekst ā€œZolang u zich op de HDMI programmaplaats bevindt...ā€ gewoon iets dat getoond wordt zodra je de Loewe van de ingebouwde tv tuner naar HDMI omschakelt, en het zogenaamde ā€œHDMI CECā€ actief is op de Loewe. Dus geen foutmelding, maar gewoon extra informatie. Volgens mij heb ik zoā€™n melding bij mijn ouders ooit uitgezet. (In de Loewe instellingen iets van ā€œInformatie tonenā€?) Sorry, geen idee wat ik precies gedaan heb, maar: volgens mij is deze tekst dus geen foutmelding.

Kortom: zoalsĀ @PeterG schrijft wil je waarschijnlijk dat de Loewe altijd op een bepaalde HDMI ingang staat, of daar vanzelf naartoe gaat. Bij nieuwere Loewe televisies werkt het volgende (in ieder geval als de Eco-modus van de KNP TV+ Box niet actief is):

  1. Zet ā€œHDMI CECā€ aan in de KNP TV+ Box: instellingen, Apparaatinstellingen, ApparaatĀ Ā» Apparaatvoorkeuren Ā» Weergave en geluid Ā» HDMI CEC Ā» CEC activeren (toestaan dat de TV en KPN TV+ Box elkaar bedienen).
  2. Dit moet je soms ook in je televisie aanzetten, maar dat is bij jou al gebeurd als ik die gekke ā€œZolang u zich op de HDMI programmaplaats bevindt...ā€ goed begrijp.
  3. Zet alles uit.

En dan in het vervolg:

  • Alles aanzetten: zet de KPN TV+ Box aan met de ā€œKPNā€ knop rechtsboven. Als je geluk hebt dan gaat de Loewe televisie ook vanzelf aan. En naar de juiste HDMI ingang. (Waarschijnlijk ook als de televisie al aanstond.)
  • Alles uitzetten: zet de Loewe televisie uit met de ā€œTVā€ knop linksboven op de KPN afstandsbediening (of met de Loewe afstandsbediening). Als je geluk hebt dan gaat de KPN TV+ Box nu ook vanzelf uit. (Misschien gaat de TV+ Box ook al uit als je naar je DVD speler omschakelt.)

(Als dit werkt, dan kun je je Loewe afstandsbediening misschien ook gebruiken voor de TV+ Box. Details over andere Loewe in de link die ik hierboven al gaf.)


WatĀ @PeterGĀ zegt klopt.

Loewe en B&O zijn lastig te programmeren.

LoeweĀ is een Duits merk, dus plaats de Duitse tekst eens @Miko2komĀ 


Ah, suf van me, je hebt geen TV+. Staat HDMI CEC standaard aan op de Aris VIP5202? Anders mijn stap 1 vervangen door iets dat daarop lijkt?

In een oude Loewe Xelos handleiding vond ik het volgende. Maar ook als die melding wel in beeld komt: het is informatie, geen foutmelding. Laat je er niet door afleiden voor het oplossen van je probleem.

Ā 

Loewe Xelos A37, handleiding voor fabriekssoftware uit 2009.

Ā 

Overigens wordt HDMI CEC door Loewe ā€œDigital Linkā€ genoemd.

Ā 

LoeweĀ is een Duits merk, dus plaats de Duitse tekst eensĀ @Miko2kom

Die is al net zo gek:

Ā 

Ā 

Net zoals de Engelse variant:

Ā 

Ā 


Bedankt voor alle informatie ik heb nu ontdekt hoe ik mijn TV uit zet met KPN afstandsbediening.Als ik de TV aanzet met KPN afstandsbediening zie ik de tekst zoals eerder beschreven ik druk nu lang op TV knopje op de Loewe afstandsbediening en zie dan de volgende tekst.

Opmerking

De tv-bediening is nu geactiveerd door de toets tv lang in te drukken, keert u terug naar de bediening van he HDMI-apparaat,en door ze kort in te drukken keert u weer volledig terug naar de TV modus.

Deze tekst verdwijnt vanzelf en als ik nu de tv uitzet met de KPN afstandsbediening gaat de tv uit doe ik hem weer aan zie ik de lange tekst en druk even lang op tv knopje van Loewe en krijg ik de korte tekst zoals beschreven.Ik heb een tijdje terug de TV normaal aan kunnen zetten zag dan alleen onder in beeld HDMI en nog wat dat verdween vanzelf maar na de storing laatst is het weer mis.Ik zal het verhaal boven nog eens doen en laat dan van me horen.Groet Rudi.

Ā 


Als ik de TV aanzet met KPN afstandsbediening zie ik de tekst zoals eerder beschreven ik druk nu lang op TV knopje op de Loewe afstandsbediening en zie dan ā€¦

Ik zou dat gewoon niet doen! Negeer die tekst, en volgens mij kun je je televisie dan prima bedienen met de KPN afstandsbediening. (En als je wilt zelfs andersom als HDMI CEC inderdaad aanstaat in de Aris VIP5202.)

Zo niet, dan voor instellen van de afstandsbediening: kpn.com/ab