Heb loewe xelos TV sinds ik ben overgestapt van Ziggo moet ik beide afstandsbediening gebruiken.Kreeg dan tekst te zien Zolang u zich op de programmaplaats bevindt, worden de meeste afstandsbedieningstoetsen omgeleid naar het apparaat op de HDMI-ingang.Door op de toets TV lang in te drukken kunt u omschakelen tussen HDMI en TV-bediening.Wanneer u de toets TV kort indrukt, keert u terug naar de TV-modus.TV knopje van Loewe afstandsbediening.Was op een gegeven moment goed zag dan alleen tekst HDMI 1 en die verdween sinds de storing laatst is het weer mis heb er over gebeld en men stuurde mij nieuwe afstandbediening van KPN.Zo nu en dan gaat de TV wel uit met KPN afstandsbediening maar meer niet dan wel moet dan tv knopje indrukken en TV uitzetten met Loewe afstandbediening.Zet de TV aan met KPN zie dan zwart beeld en zit op NED 1 ga naar OK knop Loewe en scrol naar TV ontvanger KPN heb weer beeld en de tekst van hierboven die ik verwijder met end knop op Loewe is allemaal erg omslachtig.De TV is van 2010.Ik had gedacht met KPN afstandbediening alles de regelen toen ik bij Ziggo wegging ,heb in het begin veel gebeld met KPN en ook op forum.Weet iemand iets meer!
TV niet normaal aanzetten en uitzetten met KPN afstandbediening
Beste antwoord door Arjan van B
Ik denk dat je geen kabeltelevisie meer hebt? Dus als je schrijft “zie zwart beeld staat dan op ned 1” dan betekent dat gewoon dat je televisie op de zender staat waar voorheen via Ziggo NPO 1 te zien was? (En waar de tekst “ned 1” gewoon nog van vroeger is.)
En volgens mij is de tekst “Zolang u zich op de HDMI programmaplaats bevindt...” gewoon iets dat getoond wordt zodra je de Loewe van de ingebouwde tv tuner naar HDMI omschakelt, en het zogenaamde “HDMI CEC” actief is op de Loewe. Dus geen foutmelding, maar gewoon extra informatie. Volgens mij heb ik zo’n melding bij mijn ouders ooit uitgezet. (In de Loewe instellingen iets van “Informatie tonen”?) Sorry, geen idee wat ik precies gedaan heb, maar: volgens mij is deze tekst dus geen foutmelding.
Kortom: zoals
- Zet “HDMI CEC” aan in de KNP TV+ Box: instellingen, Apparaatinstellingen, Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Weergave en geluid » HDMI CEC » CEC activeren (toestaan dat de TV en KPN TV+ Box elkaar bedienen).
- Dit moet je soms ook in je televisie aanzetten, maar dat is bij jou al gebeurd als ik die gekke “Zolang u zich op de HDMI programmaplaats bevindt...” goed begrijp.
- Zet alles uit.
En dan in het vervolg:
- Alles aanzetten: zet de KPN TV+ Box aan met de “KPN” knop rechtsboven. Als je geluk hebt dan gaat de Loewe televisie ook vanzelf aan. En naar de juiste HDMI ingang. (Waarschijnlijk ook als de televisie al aanstond.)
- Alles uitzetten: zet de Loewe televisie uit met de “TV” knop linksboven op de KPN afstandsbediening (of met de Loewe afstandsbediening). Als je geluk hebt dan gaat de KPN TV+ Box nu ook vanzelf uit. (Misschien gaat de TV+ Box ook al uit als je naar je DVD speler omschakelt.)
(Als dit werkt, dan kun je je Loewe afstandsbediening misschien ook gebruiken voor de TV+ Box. Details over andere Loewe in de link die ik hierboven al gaf.)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.