Skip to main content

De multicast hd+ (beste kwaliteit) stream blijft tijdens Van onschatbare waarde NPO 1 (tussen 21:40 - 22:00) steeds hangen.

Dus maar naar de unicast stream (na even pauzeren) maar dan weer last van de bekende pauzes daarin….

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/streams-in-kpn-smart-tv-app-blijven-af-en-toe-hangen-597793

@PeterG als je de multicast stream gebruikt zonder HD+. ervaar je dan hetzelfde probleem?

 


Ik had het nog niet eerder gehad, Mastermovie. Ik dacht, ik meld het maar even.

Later op de avond met Op1 ging het weer goed.

Multicast zonder HD+ is gelijk aan unicast qua bitrate: rond 8 Mb/s. Ik gebruik Multicast juist met HD* aan.

Verder FttH → v10 → 1,5 meter utp naar DIW7022.


Hoi @PeterG ,

Heb je nog een switch liggen? Zo ja, die zou je er tussen kunnen doen. Direct met utp op de V10 lijkt soms problemen te geven.


Nee. Geen switch. TV ontvanger + TV (en bluray) staan zo dicht (< 1,5 meter) bij het modem dat dat nooit nodig is geweest.

Maar goede tip! Voor Multicast/beste kwaliteit moet het met v10 wel met kabel.


Je zou er een kunnen bestellen, als het geen effect heeft stuur je 'm binnen 14 dagen weer terug.

 

 


Ik denk dat je 14 dagen bedoeld. Maar het is wel een idee…

Maar heb zo weinig 'storing’ dat ik het niet eens kan testen in die 14 dagen denk ik.


Ik denk dat je 14 dagen bedoeld.

Inderdaad🙃

Maar heb zo weing 'storing’ dat ik het niet eens kan testen in die 14 dagen denk ik.

Da's waar. Ik weet niet of het nog steeds kan, maar voorheen hadden moderators de optie kosteloos een switch zonder IGMP snooping toe te sturen. Als je enkel de TV+ box daarop aansluit, zou dat ook moeten werken.