Skip to main content

Net nieuwe experia 10a gekregen en nieuwste tv kastje hbm2260. Afstandsbediening (oud model) bleek niet te werken, nieuwe aangevraagd, raakte zoek in de post of zo. Weer gebeld en tweede afstandsbediening aangevraagd, die kwam wel. Eerste ab kwam na anderhalve week ook nog; heb nu twee. MAAR: de ene doet helemaal niets met de tv box, de andere alleen als je een knop ca 10 seconden indrukt. Software tv box paar keer vers geladen, tv eindeloos ingesteld ( dat werkt prima met beide afstandsbedieningen) maar helaas, de tvbox reageert amper.

wat nu?

Helemaal goed @Michael2020, we horen graag weer van je zodra je er de tijd voor kunt vinden!


Is het inmiddels gelukt om te testen @Michael2020? Zo ja, wat zijn je bevindingen?


Goed, heb zo’n beetje alles wat mogelijk is met de lengte van de aansluitkabels geprobeerd. Ontvanger boven de tv, naast de tv, onder de tv . Afschermen van tv en ontvanger met stuk karton ertussen om eventueel ir licht af te schermen, ontvanger afschermen met alu-folie en de ontvanger in de hand houden zover mogelijk bij de tv vandaan. De tv staat in een kastje, ontvanger erbuiten gehouden en de deurtjes sluiten zodat de tv opgesloten is werkt ook beroerd. Gek hoor. Overdag en ‘s nachts in het pikkedonker geprobeerd; geen merkbaar verschil.

Conclusie: het ‘beste’ werkt het om de ontvanger onder de tv, op de tv voet, te zetten met het ir oog van de ontvanger achter het vlak van het tv scherm. Nog veel beter werkt het om de tv uit of standby te zetten, alleen dan reageert de ontvanger zoals het zou moeten. Ben nog aan het nadenken of die oplossing op termijn gaat bevallen:)

Oh, ja, met de tv uit doet de ‘niet werkende’ afstandsbediening gewoon z’n werk.

Huidige situatie is dus: de afstandsbediening (de goede) en ontvanger werken samen op een werkbare manier maar verre van hoe het zou moeten. Traag (niet meer traaaaaag), gewoon een knop ca een seconde indrukken doet het al.

Kortom, ik ben uitgeexperimenteerd maar niet gelukkig. Wat nu?

 

 


Heb je al de nieuwe software/menu? Dat is sowieso (wat) trager dan de oude.

Heb je de daglichtsensor op je TV al uit gezet? Dat gaf op mijn combi (met TV uit dezelfde serie!) een flinke verbetering.


@PeterG ontvangersoftware al een paar keer ververst dus ik denk dat ik de nieuwste wel heb. Bij de tv de dynamische achtergrondverlichting uitgezet, althans op de energiebesparingsmodus als ik het goed heb. Ik kan in de tv handleiding verder niets vinden dat een relatie met ‘daglicht’ heeft. Is het eventueel een andere instelling om de daglichtsensor uit te zetten?

Als de software van de ontvanger trager is als voorheen dan neem ik aan dat dat geldt voor alle commando’s van de afstandsbediening, daar heb ik geen moeite mee maar zoals gezegd doet de ontvanger het flitsend als de tv uitstaat en traag als de tv aanstaat, ook als de tv opgesloten is in het kastje met de deuren dicht. Er is dus “iets” dat de communicatie tussen ab en ontvanger verziekt. Wat ook kan is natuurlijk is dat zowel de ab als de ontvanger ondergedimensioneerd zijn vwb de signalen die heen en weer gaan, zwakke ir zender of zwakke ir ontvanger op de box. Mogelijk een exemplarische afwijking of misschien structureel?


Bij mijn TV (verbannen naar de slaapkamer overigens) is het

Met de philips-afst.bed.

Huisje → Configuratie → TV instellingen → Beeld → Lichtsensor. Uitzetten.

Hier zie je voorbeelden van het nieuwe menu. Als je dat hebt is het (momenteel) sowieso trager. De gids schijnt (ik heb ‘t nog niet) 3 seconden te duren.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234


Aha, er zit, althans volgens de handleiding https://www.download.p4c.philips.com/files/3/32pfl4258h_12/32pfl4258h_12_dfu_nld.pdf#page37

geen lichtsensor in deze tv. Was ook een goedkoopje maar ik ben er erg tevreden mee ( hij past nl precies in het genoemde kastje) en het beeld is prima. Ben eigenlijk niet bereid een vervangende tv te kopen om kpn spullen te laten werken. 


Ik snap dat helemaal @Michael2020 :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik jouw situatie bespreken met onze logistieke afdeling, om te kijken of we een ander type tv-ontvanger jouw kant op kunnen krijgen, aangezien het niet helemaal lekker gaat met de HMB2260!


Gebeurd.


Top, dank!

Ik heb het verzoek om je ontvanger om te ruilen ingediend, het is me niet helemaal duidelijk of ze dat verzoek direct in gaan willigen (in dat geval ontvang je een sms met informatie over het omruilen) of dat ze aanvullende vragen voor mij gaan hebben, ondanks mijn uitleg van de situatie. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte gaan houden? :slight_smile:


Ok


Hi @Michael2020, ik heb bericht ontvangen dat je de ontvanger vandaag om kunt ruilen bij de Coop in Nieuwehorne, had je hier zelf ook al een sms over ontvangen?

 


Ja, wacht nog op de bevestiging dat het daar is afgeleverd dan haal ik 'm op. Ik laat weten wat het resultaat is.


Voor zover ik kan zien is hij vanmorgen pas afgeleverd, geen idee wat daar mis is gegaan :thinking: Had je hier wel wel bericht over gehad?


ja.  Is vandaag aangekomen, haal 'm morgen op.


Helemaal prima, ik hoor graag of alles weer ‘normaal’ is als je de nieuwe hebt geïnstalleerd! 


Ok, ontvanger opgehaald, aangesloten en de software gedownload. Abo nr ingevuld en pin. Ging allemaal veelbelovend. Flitsend reageren op de nieuwe afstandsbediening maar, hoera, ook met de oude ( nummertoetsen beneden, vind ik veeeeel beter). Ga vanavond kijken en klikken totdat ik een ons weeg maar tot nog toe zeer tevreden met de VIP2952 ontvanger. Definitief oordeel volgt nog.


Weet niet wat er is gebeurd met m’n vorige bericht, er werd gedreigd met een moderator die de inhoud wilde controleren op onwelvoegelijkheden of zo.

Hoe dan ook, deze tv ontvanger VIP2952 doet het goed. Hij reageert zoals het hoort en trekt zich niets aan van wat de tv uitzendt. Prima dus. Nog beter, mijn oude afstandsbediening doet het net zo goed. De oude, met de nummertoetsen beneden vind ik veeeel prettiger, is persoonlijk natuurlijk maar ik waardeer deze bonus.


@Michael2020, ik heb je bericht geplaatst. Er is niks mis met de inhoud van je reactie. Ons SPAM-filter hier op het forum staat soms wat te strak ingesteld, waardoor deze eerst onder onze ogen moet komen voordat het gepubliceerd wordt, niks aan de hand 🙂 @Maja_ komt je zo weer verder helpen! 


Hi @Michael2020, fijn dat @Nadia je bericht heeft ‘goedgekeurd’ want er staat goed nieuws in :smiley:

Top dat deze ontvanger weer helemaal doet wat de bedoeling is, en dat je zo blij bent met de afstandsbediening met de nummertoetsen beneden :blush: