Skip to main content

Wij hebben 2 tv ontvangers van kpn in gebruik. 1 van de 2 hapert contstant. Hoe kan ik deze omruilen, of hiervoor een nieuwe ontvangen?

Beste Beeer

Hierbij een link met instructies om de software te verwijderen en opnieuw te installeren.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-ontvanger-resetten-176511


Hoi @beeer. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat @Jeroen Ruiter al heeft geadviseerd om jouw tv-ontvanger te resetten. Heeft dat het probleem verholpen?


Het is ietsje beter geworden, maar ik moet nog steeds zo nu en dan de ontvanger opnieuw opstarten.   Dan kan het weer een avond goed gaan. Het blijft wel irritant. 


Welke ontvangers (merk) heeft u?


HMB2260


Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Heb je de ontvangers al eens omgewisseld om te bekijken of het probleem meeverhuist? Op deze manier kunnen we bekijken of het probleem in de ontvanger of verbinding zit.


Er zit een draadloze verbindingsset tussen. Soms gaat het een paar dagen goed, en dan begint de storing/hapering weer. Als ik het tv kasje opnieuw opstart is het weer goed. Ook heb ik de verbindingsset omgeruild en zelfs een andere aangeschaft. Ik heb een kpn verbindingsset en van devolo


Heb je de mogelijkheid om de tv-ontvanger tijdelijk bekabeld aan te sluiten op jouw ExperiaBox en/of de ontvangers met elkaar om te ruilen? Het is mij nog niet duidelijk of het probleem in de verbinding (Draadloze verbindingsset) zit of de tv-ontvanger.


Ik kan de tv niet rechtstreeks aansluiten. Die afstand kan ik niet overbruggen. Feit blijft wel dat het probleem steeds tijdelijk is opgelost na het opnieuw opstarten van de tv ontvanger 


Ik kan de tv niet rechtstreeks aansluiten. Die afstand kan ik niet overbruggen. Feit blijft wel dat het probleem steeds tijdelijk is opgelost na het opnieuw opstarten van de tv ontvanger 

Dan moet je een langere kabel aanschaffen.

https://www.megekko.nl/product/2139/1049125/Netwerkkabels/Nedis-Cat-6-F-UTP-netwerkkabel-RJ45-8P8C-male-RJ45-8P8C-male-20-0-m-Wit


@beeer Ik heb al een aantal dagen niets meer van je gehoord. Hapert jouw tv-ontvanger nog steeds? Ik ben erg benieuwd of je het nog hebt kunnen testen met een langere netwerkkabel er tussen.


Gaat iets beter, maar blijft nog steeds zo nu en dan stilstaan. Vrijdag reageerde de hele ontvanger niet meer. Na opnieuw opstarten tot vandaag toe geen storing meer gehad


Gaat iets beter, maar blijft nog steeds zo nu en dan stilstaan. Vrijdag reageerde de hele ontvanger niet meer. Na opnieuw opstarten tot vandaag toe geen storing meer gehad

Wat goed dat het iets beter gaat nu en dat je tot gisteren nog geen storing hebt gehad. Als het probleem toch weer terug komt, dan hoor ik dat graag van je!