Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn tv bij gebruik van kpn arris box slaat deze steeds vast en start mijn pc overnieuw op.

Bij gebruik van mijn playstation of switch of een andere app. Bijvoorbeeld. Kpn tv app geen enkel probleem.

Hdmi kabel al vervangen door hi speed kabel.

Nieuwe box gekregen deze week maar nog steeds dat deze  eerst traag is bij wisselen van kanaal,en dan vast slaat,dan start mijn tv overnieuw op en gaat het weer een tijdje goed.

Welke Arris ontvanger heeft u?

 

EN

 

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).

en ondersteund de switch IGMP snooping? 


Zit niets tussen gaat rechtstreeks met een ethernetkabel naar de arris vip5202


@c deppe 

Zit de HDMI wel in HDMI 1 van de tv?

Dus niet in HDMI 2 (eARC), want die is voor o.a. de soundbar. 


Betreft een samsung SA-QE65Q77CAT qled tv 4k van een maand oud.


In de arc zit mijn soundbar aangesloten 


Betreft een samsung SA-QE65Q77CAT qled tv 4k van een maand oud.

 

En de Arris 5202 gaat met de HDMI naar HDMI 1 van de tv? 


Mijn modem is een sagem box12


De arris gaat met een hispeed hdmi  4k kabel naar hdmi 1 van de tv


@c deppe 

 

Dat vraag ik niet.

Ik vraag: Gaat de HDMI kabel van de Arris 5202 naar de HDMI 1 ingang van de Samsung tv. 


Ja dat gaat ie joop..


Het is een vreemde storing.

Kan ook aan de tv liggen (ook al is deze nieuw)

Probeer eens via HDMI 3 of HDMI 4 op de tv, misschien doet hij het dan wel goed.

In dat geval is HDMI 1 defect.

 

Ik heb zelf de Arris 5202 nooit gehad, dus daar kan ik niets over zeggen. 


Dankjewel joop.

Had dit inderdaad ook al geprobeerd.

Het rare is dat ie dit alleen bij de kpn box doet voor de rest totaal geen problemen met de tv.


Hoi @c deppe, welkom op ons forum!
Wat een merkwaardig probleem, al helemaal dat je PC ook uit zichzelf herstart. Meestal zou de oorzaak hiervoor ergens in het netwerk liggen zoals Joop ook al wel noemt.
Heb je hierover al eens gebeld met mijn collega's bij 0800-0402?


@Thomas niet mijn pc.maar mijn tv start overnieuw op


Ah zo, dat is ook wel merkwaardig. Ik heb daar niet direct een verklaring of oplossing voor. Had je al eens gebeld?


Langs geweest in de kpn winkel in hengelo,die konden mij daar ook niet helpen, zou graag mijn ontvanger willen omruilen voor de nieuwe kpn + ontvanger om dat te proberen.

Blijkt nogal moeilijk  te zijn omdat ik al klant ben.(nieuwe ontvanger  alleen bij nieuwe klanten).

Maar eens kijken of toch een andere provider dit kan oplossen.


Langs geweest in de kpn winkel in hengelo,die konden mij daar ook niet helpen, zou graag mijn ontvanger willen omruilen voor de nieuwe kpn + ontvanger om dat te proberen.

Blijkt nogal moeilijk  te zijn omdat ik al klant ben.(nieuwe ontvanger  alleen bij nieuwe klanten).

Maar eens kijken of toch een andere provider dit kan oplossen.

Je kan gewoon overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm met TV+, je gaat dan een nieuw jaar contract aan. Vaak ben je dan ook een paar euro goedkoper uit. 


Nou heb nu de nieuwe sagem tv plus ontvanger.

En het werkt uitstekend,probleem opgelost.


Nou heb nu de nieuwe sagem tv plus ontvanger.

En het werkt uitstekend, probleem opgelost.

 

Dat is een mooie KPN tv decoder.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)