Skip to main content

@Nick83 eerder heb je aangegeven hoe je in het Experiabox V10 menu een aangesloten apparaat ziet staan. Ik hebt de WAX204 van Netgear. Nu geeft de KPN TV ontvanger die op de WAX204 bedraad is aangesloten aan dat het signaal slecht is. Ik vermoed een probleem met de installing in de experiabos of in de netgear. Netgear staat op accespoint modus. Op de experiabox staan de instellingen zo:

Ik hoor graag of je weet hoe ik de tv ontvanger goed kan laten werken via de WAX204 en de V10?

Alvast bedankt voor je reactie groeten Danny

 

Hoi @DannyEllen, welkom op ons forum!

Ikzelf heb er verder niet veel verstand van maar ondersteunt jouw apparaat wel IGMP snooping? En staat deze ook ingeschakeld?

Verder hebben we hier nog een handig topics over:

 


Als het signaal slecht is, maar wel aanwezig, met toegang tot internet, dan ligt het niet aan de Experiabox. Iets aanpassen op de Experiabox wat het signaal zou verbeteren, dat is onmogelijk. 

Een tv ontvanger die zegt dat het signaal slecht is. Wat bedoelt u daar mee? Welke tv ontvanger heeft u? Ik heb een tv ontvanger van KPN nog nooit zoiets horen zeggen...


Dit Netgear accespoint ondersteund geen IGMP dus is niet geschikt voor het doorsturen van het IPTV signaal.


Goeiedag als je de netgear op accespoint modus set kan je IGMP multicasting niet instellen. Nu ingesteld in de router modus en dan werkt het wel op de netgear Wax204.

ik het overigens een Arris vip2952 v2 HD ontvanger.
Als je geen igmp geactiveerd hebt geeft de tv ontvanger 2 sec goed beeld en geeft vervolgens de melding slecht ontvangt met opties kies een ander kanaal of start de experiabox opnieuw.

na activeren van de IGMP op de netgear werkt het naar behoren.
voor mij ook onbekend terrein maar met het verzamelen van berichten toch op kunnen lossen.

groeten

Danny