Skip to main content

Wij hebben een kpn-decoder met scart-uitgang en proberen die aan te sluiten op een dvd-recorder met scart-ingang. Volgens de handleiding moeten we uitgang én ingang instellen op S-video om te kunnen opnemen. Bij de decoder weten we niet hoe dat moet, iemand tips? Verbinden met de tv via scart lukt niet want die heeft geen scart-poort.

Goedemiddag dat is zeker niet mogelijk om een dvd Record er op aan te sluiten. U kunt wel een opname pakket aan vragen voor 5€ per maand als u twee decoders bezit is het opname pakket gratis. 🙂


Hallo @Breek20 je kunt het beste de recorder aansluiten op je tv-toestel, dan kun je je recoder zo instellen op een bepaald kanaal dat je die uitzending opneemt waar je op dat moment naar kijkt. Dat is de enigste mogelijkheid nog met VHS/DVD-recorders.

Op de tv-decoder aansluiten gaat niet lukken, daar zit een HDMI- en een SCART-aansluiting op en 1 van de 2 verbindt je met je tv-toestel, dan is de andere uitgang meteen uitgeschakeld.

 


Ik heb zelf ook zo'n dvd recorder. Alleen nog te gebruiken voor afspelen. Opnemen van af de decoder werkt niet. 

Wil je opnemen neem of gebruik dan het opnemen pakket bij kpn.

Dvd recorders zijn voor opnemen echt over en sluiten. 


Dvd recorders zijn voor opnemen echt over en sluiten. 

Ben ik niet met je eens @PeterG , toen de interne kanalenkiezers bij de VHS/DVD-recorders niet meer werkten, sloot ik e.e.a. aan zoals in mijn eerdere reactie en kon ik perfect datgene opnemen waar ik op dat moment naar keek en kon het opgenomen programma op DVD later weer terug zien. Ik heb in de boekenkast nog meerdere DVD's die ik op die wijze toen opgenomen heb en nog steeds weer terug kan zien met mijn DVD-speler.

Ik heb ook eens een poosje Digitenne gehad met een CI+-kaart in de tv, daar de recorder op aangesloten en programma's opgenomen op de wijze die ik eerder beschreef.

Om e.e.a. aan het werk te zetten is voor huidige begrippen vrij complex.

In de MAX-gids stond een hele poos terug een vraag van een lezer over dit onderwerp en JARCO KRIEK besteedde er toen ook aandacht aan, is ook forumlid hier en heb hem toen ook e.e.a. uitgelegd, heeft het zelf ook geprobeerd en werkend gekregen, maar raadt het niet aan ouderen aan wegens de complexheid, m.a.w. het kan niet meer.

 

 

 

 


Dan heb je een Philips dvd recorder @JanD . Alleen die hebben geen last van de HDCP beveiliging. Tenzij je het weer van de HDD naar dvd wilt kopiëren want gaat dan weer niet. 

Met een recorder van LG en Sony werkt het helemaal niet. ( eigen ervaring bij anderen)

En de beeldkwaliteit is naar huidige maatstaven natuurlijk gruwelijk slecht hè.