Skip to main content

Goedenavond ,

 

is het mogelijk om de tv ontvanger aan te sluiten op een super wifi schotel ? 
 

tweede vraag 

Is een cat6 UTP of FTP het beste ? Bij ftp zit er een betere bescherm laag op las ik. Weet niet wat jullie ervaringen zijn met goede internet kabels. 

Hoi @Jeroen1992,
Hoewel het téchnisch gezien mogelijk zou kunnen werken word het niet ondersteund/aangeraden om je TV ontvanger aan te sluiten op je SuperWifi punten.

Wat betreft de kabels heb ik hier niet echt ervaring mee, volgens mij zijn de meeste UTP kabels wel goed genoeg.
 


Okee dus echt een DVS gebruiken voor je ontvanger ?

ja ik zit met het probleem dat mijn meterkast nogal krap is en ik geen ethernet poort meer over heb om ook nog is een dvs op aan te sluiten om boven tv te kunnen kijken. 
 


Je kunt een switch gebruiken om het aantal poorten uit te breiden.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Dit hoeft niet in de meterkast, kan ook vanaf een andere plek in huis. Als die maar bekabeld aangesloten is.

Dus stel je hebt een kabel lopen van de Experiabox naar tv in de woonkamer. Dan kun je daar in de woonkamer een switch plaatsen waar je de dvs aan koppelt.


De dvs werkt toch ook op WiFi ? Dan zou je denken dat het aansluiten op een super WiFi punt ook zou lukken. Dat scheelt dan weer geld voor 2 dvs adapters en een switch


de DVS adapters gebruiken het lichtnet eigenlijk als kabel, dit is nét iets stabieler dan wifi maar een kabel (evt met switch)zou nog beter (en goedkoper) zijn.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!