Skip to main content

Sinds een maand nu glasvezel van KPN met TV. TV slaapkamer verbonden via SuperWifi2 punt. Last van vastlopende zenders (niet allemaal) op slaapkamer. Gebeld met KPN. Tot mijn verbazing geen ondersteuning voor problemen als TV via Super Wifi2 is aangesloten. Wel als het direct via modem is aangesloten. Jammer! #Disclaimer bij afsluiten contract?

Had nog twee Devolo’s liggen van vorige setup. Devolo1 in stopcontact bij modem (KPN 12 box) en verbonden met LAN kabel. Devolo2 bij TV slaapkamer in stopcontact en verbonden met TV ontvanger. Problem solved.

Begrijp ik het goed dat je geen ondersteuning krijgt als de TV-box niet met een kabel op het modem is aangesloten? De draadloze verbindingsset is voor mij waarschijnlijk geen optie omdat ik zonnepanelen heb. Nu dacht ik om de TV-box via Wifi aan te sluiten, maar als je dan geen ondersteuning krijgt….

PS: ik heb nog geen TV van KPN, ben aan het uitzoeken wat ik nodig heb.

 


Affirmative. Dat was de letterlijke tekst van de KPN medewerker die ik aan de lijn had…

De KPN installateur had de tv ontvanger op de slaapkamer bekabeld (!) aangesloten op de Super Wifi2 ontvanger omdat ik geen LAN bekabeling heb op slaakamer. Dit wordt naar nu blijkt niet ondersteunt als je problemen hebt met zenders.

Op marktplaats koop je voor een paar tientjes een Devolo setje. Hiermee los je het TV probleem op de slaapkamer mee op.


Devolo word uiteindelijk ook niet ondersteund hoor. Als het niet werkt, dan kan er een betaalde monteur langskomen. Als die het ook niet voor elkaar krijgt, dan is het gewoon: pech gehad, jammer joh, leg maar een kabel, en anders geen tv.

WiFi heeft gewoon z'n beperkingen. Als de afstand te groot is, of er zitten muren tussen, dan kan het instabiel zijn. KPN kan daar ook niets aan doen. Het is gewoon een eigenschap van WiFi.


Dank voor jullie reacties. Dat van die Wifi en grote afstanden snap ik.

Ik neem aan dat aansluiten via een kabel wel via een switch kan?

 


Dank voor jullie reacties. Dat van die Wifi en grote afstanden snap ik.

Ik neem aan dat aansluiten via een kabel wel via een switch kan?

Ja. Als die IGMP-Snooping ondersteund. Zoals bijvoorbeeld deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052


Dank voor jullie reacties. Dat van die Wifi en grote afstanden snap ik.

Ik neem aan dat aansluiten via een kabel wel via een switch kan?

Als deze switch IGMP Snooping ondersteuning heeft wel. Of je moet een superwifi bedraad aansluiten op de andere en vanaf daar de ontvanger aansluiten. 


Dank allebei. Ik heb een Ubiquiti US 8-60w switch en die ondersteunt IGMP Snooping.

 


Vaste UTP kabels is altijd het beste en bespaart ook nog eens veel energie.

Wifi punten, DVS, etc. gebruiken aardig wat energie.

 

Vaste UTP kabel geeft nooit storing.

Éénmalig veel werk, daarna veel plezier ervan.

 

En inderdaad, een switch moet IGMP snooping hebben, anders wordt het IPTV signaal niet of niet goed doorgegeven.