Skip to main content

Hoi Vikash,

Kan ik alleen een optische kabel op de versterker aansluiten of moet er een omvormer tussen zitten?

Groetjes Lucian

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Luuc004. Welkom op het KPN Forum! Welke tv-ontvanger (model) heb je op dit moment in huis en welke aansluitingen zitten er op de achterkant van jouw versterker? Zou je een foto hiervan kunnen maken en willen delen in dit topic? Onze community kan jou daar vast in verder helpen. @PeterG ?


ik heb de nieuwste met 4k beeld heb alleen een optische aansluiting en een HDMI, UTP, USB en stroom.


De optische aansluiting is voor naar een versterker (of soundbar). Die kan je zonder meer gebruiken als je versterker ook een optische ingang heeft. (optisch kabeltje kopen)

Heeft je versterker dat nog niet (oudje), dan kan je er een digitaal naar analoog adapter tussen zetten. Voor een ouderwetse versterker is deze voldoende ( € 8,99 bij aankoop van 1 ). Optische en analoge aansluitkabeltjes niet meegeleverd.


Top Peter ik heb een optische kabel en mijn versterker heeft ook een ingang dus ga het proberen bedankt voor de info.


Bedankt voor jouw antwoord @PeterG. @Luuc004 Laat je ons weten of het is gelukt?


Bedankt voor jouw antwoord @PeterG@Luuc004 Laat je ons weten of het is gelukt?

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat Peter jouw vraag heeft beantwoord. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!


Sorry, heb een omvormer gekocht en die ertussen gezet werkt prima, nogmaals dank.


Sorry, heb een omvormer gekocht en die ertussen gezet werkt prima, nogmaals dank.

Wat goed om te lezen dat het is gelukt. Graag gedaan!