Skip to main content

Binnenkort ontvang ik mijn TV en internet pakket. Mijn experia box komt in de meterkast en ik heb geen utp bekabeling naar mijn TV. 

Is het mogelijk om de TV ontvanger aan te sluiten op de ethernet poort van een wifipunt? Deze heb ik namelijk vlakbij zitten en dat bespaart me de aanschaf van een verbindingsset of lange kabel die ik niet graag in het zicht heb.

Hallo @Robert_M , welk merk en type WiFi-punt is het?

Het WiFi-punt moet dan wel IGMP-snooping ondersteunen anders gaat het niet werken.

Als jouw WiFi-punt er niet geschikt voor blijkt te zijn, dan kun je bij KPN (winkel of shop) een tv-verbindingsset kopen die IGMP-snooping wèl ondersteunt.

Maar een LAN-kabel leggen naar de tv vanuit het modem blijft toch de degelijkste oplossing met de kleinste kans op storingen.

 


Hoi @Robert_M welkom op het forum! Er zitten inderdaad wat haken en ogen aan. Als je een (kpn) wifipunt of wifi experia wilt gebruiken om je TV ontvanger te verbinden met je experiabox moet deze eigenlijk wel met een kabel aangesloten zijn op je experiabox. Hiermee ontkom je dus inderdaad niet aan het trekken van een kabel. 
Je kunt ook een eigen wifiversterker of switch aanschaffen maar zoals @JanD  noemt moet deze inderdaad wel IGMP-snooping ondersteunen.

De enige manier om echt “draadloos” TV te kijken is met de draadloze verbindingsset of met digitenne


Dank voor de reacties. Ik ga dan toch voor een verbindingsset, de kabel heef nogal wat hindernissen... 


Dat is dus van de regen in de drup . Draadloze verbindingsets zijn erg gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Kabels trekken is de enige goede oplossing.


Dank voor de reacties. Ik ga dan toch voor een verbindingsset, de kabel heef nogal wat hindernissen... 

Hallo @Robert_M , denk er dan wel om om de set aan te sluiten op een geaard stopcontact voor de optimale snelheid en bij een meervoudig stopcontact de set daar alléén op aan te sluiten en geen andere stekkers in het meervoudige stopcontact te steken.

 


Hoi @JanD ook ik zie die kabel naar de itv-ontvanger helaas niet zitten. Ik heb onlangs wegens aanleg nieuwe glasvezel een Experia v12 gekregen en nu drie superwifi punten besteld, omdat ik dacht dat ik daar de haperende tv-ontvanger wel gedraad op kon aansluiten (want dat had ik ook al met DVS en Experia wifi's). Maar als ik dat lees over IGMP-snooping dan denk ik dat ik niet onder de DVS uitkom? 

Of ondersteunen de KPN wifi punten die IGMP inmiddels wel?  

admin: eigen topic

 


@JW-Baijens , ik heb zelf ook een TV ontvanger aangesloten op een SuperWifi punt (2e TV). Rechtstreeks bekabeld is natuurlijk beter maar dat gaat niet altijd dus ik heb het gewoon geprobeerd en het werkt bij mij prima. Het is wel niet officieel ondersteund door KPN dus geen garantie dat het werkt.