Skip to main content

Ik heb sinds gisteren glasvezel internet en tv van KPN. Ik heb mijn tv ontvanger geïnstalleerd doormidden van een etherkabel (tijdelijk midden door de woonkamer) naar de modem. Echter nu ik zie hoe snel het internet is, heb ik geen zin om de kabel weg te werken, en wil ik de tv ontvanger alsnog via de WiFi aansluiten. Echter krijg ik het niet voor elkaar via het menu of terug naar fabrieksinstellingen (als ik de ether kabel er uit trek, krijg ik gelijk een foutmelding).

 

alvast bedankt! 
Freek Gerritsen 

Hoi @FreekGerritsen ,

welk modem heb je?en heb je superwifi?


Hoi @martijn197108 

thanks voor je snelle reactie 

  • Modem is een Arris vip5202
  • Ik heb nog geen superwifi (wel besteld gisteren) 

alvast bedankt!


Hoi @martijn197108 

thanks voor je snelle reactie 

  • Modem is een Arris vip5202
  • Ik heb nog geen superwifi (wel besteld gisteren) 

alvast bedankt!

Direct via wifi verbinden is niet mogelijk,Wel kan je de tv ontvanger met een kort kabeltje aan de superwifi aansluiten.

met modem bedoel ik eigenlijk v8,v9,v10,v10A, box12.


Bedankt voor je antwoord

Hmm.. die superwifi was bedoelt voor de andere verdiepingen, niet de andere kant van de woonkamer waar de ontvangst uitstekend is.

bij het aansluiten van de tv ontvanger kreeg ik wel de optie om te verbinden via wifi, is die keuze voor kabel dan onomkeerbaar? :thinking:


Bedankt voor je antwoord

Hmm.. die superwifi was bedoelt voor de andere verdiepingen, niet de andere kant van de woonkamer waar de ontvangst uitstekend is.

bij het aansluiten van de tv ontvanger kreeg ik wel de optie om te verbinden via wifi, is die keuze voor kabel dan onomkeerbaar? :thinking:

Dat is raar want de 5202 heeft helemaal geen wifi dus kan ook niet op die manier aangesloten worden. Dat is alleen mogelijk met een (internet-)kabel. Die kabel kan dan vervolgens naar het modem, wifipunt of een Devolo DVS (dat laatste moet je sowieso nooit doen).

Wellicht heb je de melding op de tv gezien en komt die melding van de tv (en dus niet van de 5202). Een tv kan wel wifi hebben.


Hoi @martijn197108 

thanks voor je snelle reactie 

  • Modem is een Arris vip5202
  • Ik heb nog geen superwifi (wel besteld gisteren) 

alvast bedankt!

Direct via wifi verbinden is niet mogelijk,Wel kan je de tv ontvanger met een kort kabeltje aan de superwifi aansluiten.

met modem bedoel ik eigenlijk v8,v9,v10,v10A, box12.

 

Als je een box 12 of v10A hebt kan je een TPlink RE200 extender kopen en daar de tv ontvanger op aansluiten.Ideaal is het niet maar bij mij werkt het prima voor mijn 2e tv en ik merk niet dat het minder goed werkt dan mijn bekabelde tv ontvanger.

Als je een ouder modem hebt kan dit niet helaas,echt alleen bij de box 12 en v10A.

 


Bedankt voor jullie antwoorden


Kan je de UTP kabel niet via een gootje mooi in de rand bij de plint wegwerken?

Vaste kabel is altijd het beste.

 

Welke Experiabox heb je?