Skip to main content

Hi allen,

Ik heb sinds kort KPN TV 4K en heb de arris 5202 gekregen. Als ik een 4k zender kijk, dan krijg ik regelmatig zwart beeld (vooral op npo1 uhd - heel frustrerend tijdens het WK). Mijn modem staat buiten mijn appartement, maar heb de tv ontvanger wel aangesloten via een ethernet poort uit de muur. Meerdere keren gereset (zowel de modem als de tv ontvanger). Wat kan het zijn? Verneem graag! Groetjes Thomas 


 

 

Heeft u al een andere HDMI kabel geprobeerd? 


Hi @Nick83, dank voor jouw antwoord! Nee, nog niet! Ik gebruik de HDMI die bij de tv ontvanger is geleverd. Welke HDMI kan ik anders proberen (als in: specifiek type merk) of maakt dat niet uit? Verneem graag! Groetjes Thomas 


Hoi @Thomas Odn en welkom hier op ons forum :)

Heb je de HDMI kabel al eens op een andere HDMI poort van je televisie aangesloten? Als het alleen op NPO 1 speelt, dan is de HDMI kabel niet het eerste waar ik aan zit te denken. Heb je de tv ontvanger al eens een software reset gegeven (zie stap 3)?


Hi @JanZ_ ! Dank voor jouw reactie. Ik heb al eens een software reset gedaan, maar ook dan nog steeds problemen. Heb ook al een nieuwe HDMI kabel geprobeerd, maar helaas. Wellicht een andere HDMI poort. Ik heb een Sony XR 55 A80J. Hij zit nu in HDMI poort 1, maar wellicht voor 4K een andere aansluiting proberen? Iemand een idee op welke poort ik deze dan het beste kan aansluiten? Ben een ontzettende digibeet, dus alles is welkom 😁 

Groerjes Thomas 


Hi @JanZ_ ! Dank voor jouw reactie. Ik heb al eens een software reset gedaan, maar ook dan nog steeds problemen. Heb ook al een nieuwe HDMI kabel geprobeerd, maar helaas. Wellicht een andere HDMI poort. Ik heb een Sony XR 55 A80J. Hij zit nu in HDMI poort 1, maar wellicht voor 4K een andere aansluiting proberen? Iemand een idee op welke poort ik deze dan het beste kan aansluiten? Ben een ontzettende digibeet, dus alles is welkom 😁 

Groerjes Thomas 

En jij bedankt voor de terugkoppeling @Thomas Odn :)
Als het goed is, heeft je televisie meerdere HDMI ingangen. Het maakt op zich niet uit welke je gebruikt als het maar niet dezelfde is die je nu gebruikt. Gewoon om wat zaken uit te sluiten! Ben benieuwd naar je bevindingen. 


Hoi @Thomas Odn, heb je nog een andere HDMI ingang kunnen testen?