Skip to main content

Onze TV ontvanger ARRIS 2952 uit 2015 laat ondanks herhaaldelijk succes??vol  resetten nog maar alleen Nederland 1 zien. Alle andere functies zijn er niet. Kijk nu noodgedwongen KPN APP maar bevalt me niet goed, Wil graag beter kastje. Kan dit kastje vervangen worden?  met dank en groet, FG

Hallo @FrankGalesloot ,

Met resetten bedoel je een frisse start ? Meer info: https://www.kpn.com/service/televisie/reset/frisse-start.htm

 

Groet Bart

 


Ja beste Bart, volledigheidshalve heb ik dit net nog een keer gedaan, via menu van de ontvanger ( keuze selecteren en drie seonden vasthouden...) en dan terug naar fabrieksinstellingen,  Hij doorloopt het proces keurig, doet er op blauw scherm verslag van en zegt zelfs aan het eind de zenders te laden, maar…. ik krijg dan alleen Nederland 1 en verder niets, ook de  Gids is er niet en al het andere zoals de KPN opties zijn er niet. De Samsung TV meldt als bron “HDMI 1” maw  het wordt niet herkend als KPN.  Ik ken dit Forum niet zo goed, ik heb nu als jarenlange KPN klant (glasvezel en mobiel) behoefte aan een oplossing. Kun je de weg wijzen? vrijmaken? Dank en groet. Frank.


Hallo @FrankGalesloot ,

Raar. Zit aan de HDMI 1 aansluiting op de TV een kabel naar de KPN TV ontvanger ? Mij is niet bekend dat er een KPN label aan de HDMI aansluiting gegeven wordt. Op de TV kun je wel een label aan de HDMI aansluiting geven.

Groet Bart


Dag Bart, er loopt normaal een kabel van de TV ontvanger naar de HDMI 1 van de TV. Toch toont de TV ook na frisse herstart alleen Ned 1, en is verder niets van KPN geladen en bij HDMI 1 staat “onbekende bron”. Ik ben er nu wel klaar mee met uitvogelen hoe en wat, Wat is de verdere gang van zaken zo je weet Bart, kan ik nu via dit forum met KPN services in contact komen? Groet en bedankt Frank


Hallo @FrankGalesloot ,

Het nummer van de KPN service is 0800-0402, maar dan hang je wel lang aan de lijn door drukte.

Je kan je forumprofiel invullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) een moderator van de KPN beoordelen wat de oplossing kan zijn, duurt enkele dagen. Hier geen persoonlijke gegevens neerzetten wel in het profiel met de vakjes privé.

Laat hier even weten wat doet.

Groet Bart

 


Hartelijk dank, ik heb het profiel voorzien van postcode, huisno en all in klant no en wacht het nu af. F.


Ha @FrankGalesloot, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt.. Je kunt ook niet zappen naar een andere zender? Je krijgt dan geen foutmelding o.i.d.? Ik zie op het eerste gezicht niet meteen iets vreemds, vandaar dat ik daar nog even benieuwd naar ben. Probeer ook nog eens om de ontvanger 30 seconden minimaal stroomloos te maken. Biedt dit ook geen soelaas, dan kijk ik verder met je mee! 


Dag Marcia, dat heb ik gedaan, je krijgt dan de bekende blauwe schermen te zien die info geven over het oostartproces, 75 %, 89 %, en hij vertelt zelfs wat hij allemaal laadt. Dan wordt het zwart moet je handmatig bij het kastje de ontvanger opnieuw aanzetten en heb je de volgende info:

  • HDMI 1 bron onbekend (vroeger stond daar een logo KPN en kon je naar KPN menu)
  • Nederland 1 wordt getoond, dat is alles
  • Je kunt niet met de afstandsbediening commando's geven, die bereiken blijkbaar de tv ontvanger niet.

Msch goed te weten hoe het allemaal begon: een hele vreemde brom, ik dacht eerst dat t aan de Samsung TV of Sonos beam lag maar niets gevonden., ik heb toe de reset doorgelopen en sindsdien is bovenstaande het resultaat.  Overigens is de bron op Nederland 1 wel weg;-)

Dus back tot early sixties toen ik begon met tv kijken thuis, er was 1 zender ;-)

Je bent natuurlijk nooit te oud om te leren maar ik vind dat ik nu wel heel veel heb geprobeerd voor een trouw glasvezelklant all in sinds jaar en dag. 

 

Wat me nog wel bezig houdt is of het in de experia box zit, blijkbaar kunnen jullie daarin kijken?

 


Ik ben dan wel benieuwd of je op NPO1 wel kunt live pauzeren en of je op NPO1 wel een gids hebt? Ik zie dat in jouw pakket twee ontvangers zitten. Je hebt er maar eentje aangesloten? Heb je de mogelijkheid om die andere eens aan te koppelen?


Ik wist niet dat ik in mij had en het kon 😉 ! Heb stekker HDMI 1 eruit gehaald en daarna de TV het ontvangapparaat handmatig laten detecteren en installeren. Dan vraagt hij kunt u naar boven en naar beneden scrollen met de afstandsbediening. Dat lukte eerst niet. Toen gaf ik aan merk onbekend vd ontvanger. De tv zocht door en ineens was daar het KPN.logo. Het lijkt nu opgelost, bedankt voor meedenken.


Nou, goed nieuws zo voor negenen! Bedankt dat je het nog even liet weten 🙂.


Het merk afstandsbediening stond dus niet in de Samsung lijst. TV is van 2018. Ik ben wel niieuwsgierig geworden wat er nu aan de hand is geweest dat de tv ineens nadat we na een restart de gekke brom hadden weggekregen (daar begon het mee) dat de tv ineens de ontvanger niet meer kon zien, maar dat laat ik dan maar aan de diehards op uw Forum over. Ik houd nog slag om de arm, dus svp deze post nog tot weekend open laten staanj, dank. 


Ik durf ook niet helemaal te zeggen wat er nou precies gebeurd is.. We gooien forumtopics niet dicht, dus als je t.z.t. nog vragen over je ontvanger hebt, stel ze gerust 🙂. Ook voor andere vragen blijf je welkom op het forum, maak dan wel even een nieuw topic aan.