Skip to main content

Hi,

ik lees in de gebruiksaanwijzing van mijn nieuwe Philips TV dat ik het KPN-kastje kan bedienen met de afstandsbediening van de TV, als ik deze koppel via HDMI-CEC.  Kan iemand me uitleggen hoe dat moet en wat daarvoor nodig is.  Ik heb een HMB2260 ontvanger. Als het zelfs met deze nieuwe tv niet lukt zou dat voor mij reden zijn om naar ziggo over te stappen.  

dank alvast,
Wolfert

Hallo @WolfertT, er is een type tv-ontvanger die HDMI-CEC ondersteuning heeft, de Arris VIP 5202. Dat is een ander model dan jij hebt begrijp ik van je, daarmee is dit niet mogelijk. Dat heeft niets te maken met jouw tv of de afstandsbediening daarvan dus.

Je kunt onze afstandsbediening op de tv afstellen, zodat je die kunt gebruiken voor het volume en het aan-/uitzetten.


Is het gebruiken van CEC inmiddels ook al mogelijk met de Arris VIP2952, en zo nee, hoe kan ik hem dan omruilen?


Is het gebruiken van CEC inmiddels ook al mogelijk met de Arris VIP2952, en zo nee, hoe kan ik hem dan omruilen?

Hier ben ik ook benieuwd naar…. 🙄


Nee, dat is daarmee niet mogelijk zoals in mijn eerdere reactie. Het omruilen van een verder goed werkende ontvanger is ook niet mogelijk.


Nee, dat is daarmee niet mogelijk zoals in mijn eerdere reactie. Het omruilen van een verder goed werkende ontvanger is ook niet mogelijk.

En in de toekomst? Want je reactie stamde alweer van een jaar geleden...


Ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren, er is niets over bekend. Ondanks dat dat bericht van een jaar geleden is, is dat nog wel van toepassing.


Nou, gelukkig is mijn contract afgelopen. Ik kijk dan toch maar even verder...