Skip to main content

Ik heb een universele afstandsbediening IR, en wil ook de TV ontvangen ermee gaan bedienen, maar ik krijg het signaal niet gekopieerd.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Welke tv ontvanger(s) heeft u? Want niet elke tv ontvanger werkt met IR. 


Heb je toevallig de Arris vip5202 ontvanger met de witte ab met ZWARTE achterkant?


De TV ontvanger is een KPN HMB2260 ( ARCADYAN ) Een klein zwart doosje dat bediend wordt met de witte afstandsbediening van KPN.


Moet gewoon kunnen werken. Ik kan de Arris vip2952 prima bedienen met de Samsung afstandsbediening. Maar vind overigens de kpn ab makkelijker dan.

Als ik de ontvanger gebruik gebruik ik de kpn ab. Want volume en aan/uit van de tv gaat daar ook mee, dus dan maar één ab nodig (kpn). Hoewel ik overigens de volumeknoppen sinds kort het ingesteld op mijn geluidssysteem. Dus ook als ik radio luister zonder de tv aan gebruik ik de kpn ab. Want de Samsung ab doet dan … niets. Want die werkt uitsluitind via de televisie (en de IR hub in het scherm).

Als ik de apps in de tv zelf gebruik gebruik ik de Samsung ab. Ook dan maar één ab nodig.


Ik heb een programmeerbare IR afstandsbediening gekocht. Die kan dan met de mobiele telefoon bediend worden. De Samsung soundbar kon ik kopieren, en de Samsung TV kon ik ook kopieren. Maar de afstandsbediening van KPN geeft geen reactie wanneer ik probeer te kopieren. Het vreemde is dat ik een Logitec Harmony heb, die ik via internet kan kopieren, maar die doet het perfect op alles. Die is echter al aan vervanging toe.


Geen idee hoe dat kopiëren gaat maar bij mijn universele is het letterlijk knop voor knop overzenden van de code. De universele op ‘ontvangen’ en de betreffende knop op de kpn ab enkele seconden ingedrukt houden terwijl je 'm op de nieuwe richt. En zo knop voor knop. Duurt effe maar dan heb ik ook wat.

Als dat via internet moet probeer in dat programma dan eens codes voor Motorola vip1963 of vip1853.


Hallo PeterG, ik moet inderdaad de afstandsbediening 1 voor 1 oversturen, maar met de Samsung afstandsbedieningen deed die het goed, maar bij de KPN reageert er helemaal niets. Ik kan iets proberen met een ander type, ik heb ook geprobeerd met de logitec harmony. wanneer ik de volume knop gebruik dan wordt het overgenomen, maar dat is TV gerelateerd. Druk ik programma vooruit of terug dan is er geen reactie, die is tv ontvanger gerelateerd. Misschien dat de types die jij voorsteld iets kan doen, dat ga ik proberen.

 


Tja, raar. Mijn universele deed het op die manier wel. Met de ab van de 2260, infrarood, moet het mijns inziens gewoon kunnen op die manier. 


Ik ben gaan zoeken op het type tv ontvanger en de ab, daar staat wel bij dat er een copyprotection op zit, dus misschien heeft het daar mee te maken.


Dat slaat niet op de InfraRood van de afst.bed. maar op copieerbeveiliging via de hdmi.

Gebruik je wel de originele KPN afstandsbediening om de codes van over te nemen!!!??

Ook al kun je met de Samsung de ontvanger bedienen, de codes zitten daar niet in. Dat gaat via het scherm met de IR-hub daar onderaan.


Ik heb de originele afstandsbediening, zelfs nieuw, want de oude had problemen, daarom ben ik aan het zoeken naar een universele afstandsbediening zoals ik nu heb van Logitec-Harmony. Ik vond wel een mooie, die je kon aansturen met je mobiele telefoon. Alles werkt, maar de kpn afstandsbediening kan ik niet kopieren. Vanmorgen nog gezocht op de site van het apparaat. bij de derde instelling van Arcadyan kon ik het aan/uit knopje bedienen, daarna komt de vraag om op 3 te drukken, en inderdaad de zender ging op 3 daarna komt de vraag om op 5 te drukken, en dat werkte ook, ik was al blij. Daarna komt toch weer de vraag om toetsen over te nemen en dat gaat gewoon niet. Jammer. ik ga nu maar zoeken naar een ander systeem wat de arcadyan in hun data base hebben die ik gewoon kan downloaden.

 


Balen dat het telkens mis lijkt te lopen bij die laatste stap @P.Claessen :slight_frown: Dit is iets dat buiten onze ondersteuning valt, dus vanuit KPN kan ik helaas geen oplossing aandragen. Ik hoop dat je een ander systeem kunt vinden waarmee dit wel lukt!


Hallo Maja,  Ik heb een logitec Harmony, en daar heb ik nu om te testen een Arcadyan HMB2260 opgegeven, en die pakt het vanuit de database perfect op. Dus nu even zoeken naar een universel afstandsbediening die met een mobiele telefoon kan werken en de Arcadyan in de database heeft.

Dank voor je reactie