Skip to main content

De laatste paar weken loopt een van onze TV ontvangers vast.

Het TV beeld en geluid valt volledig weg maar de menu's, tv-gids, etc. blijven wel beschikbaar.

Ik kan ook prima naar een andere zender schakelen maar heb ook daar geen beeld of geluid.

Alle voorgestelde reset acties heb ik al geprobeerd maar hebben geen effect.

Wat me wel opgevallen is dat dit iedere keer gebeurd nadat de ontvanger meer dan 1 uur aanstaat.

Ontvanger type is een Arcadyan HMB2260

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Internet verbinding werkt perfect met als de andere ontvangers. Bekabeling is al jaren hetzelfde. Ik heb de ontvanger gewisseld met een van de andere en ook dan heeft deze ontvanger hetzelfde probleem dus de bekabeling is het probleem niet. 


@Tvdboog zit er tussen de modem en de TV ontvanger een router of een switch? Als deze router of switch geen IGMP Snooping ondersteund dan zou die haperen. Over IGMP Snooping kun je hieronder lezen:

IGMP snooping, wat is het en waarom is het belangrijk?


Ik heb het gevoel dat dit een HDCP probleem is, maar begrijp ik je goed dat bij het wisselen van TV ontvangers het probleem bij dezelfde TV ontvanger blijft en dan dus optreedt op de andere televisie?


Dat is het probleem niet, de hele setup heeft tot voor een week of 2 prima gewerkt en de andere ontvangers die perfect werken zitten in hetzelfde bekabelde netwerk met dezelfde apparatuur


Inderdaad het probleem blijft bij dezelfde ontvanger voorkomen

 


Inderdaad het probleem blijft bij dezelfde ontvanger voorkomen

Dan hoop ik dat er iemand van KPN zal reageren om er voor te gaan zorgen dat die TV ontvanger omgeruild gaat worden.


Ja dat hoop ik inderdaad ook, anders morgen maar eens met ze bellen en het hele standaard doe dit, doe dat, verhaal met ze doorlopen. 


@Tvdboog zou je iets nog willen doen? Doe er eens een andere HDMI kabel in, klinkt misschien raar. Maar omdat @wjb het over HDCP heeft, kan er eventueel iets met die HDMI kabel zijn. Gewoon om dit even uit te sluiten. Of de HDMI kabel wat in de ontvanger zit in de tv doen, en die in de tv in de tv ontvanger. Dit is gewoon om dit te testen.


Andere hdmi kabel heb ik ook al geprobeerd toen ik de ontvanger met een van de sndere gewisseld had. Heb overigens ook ontdekt dat naast de menu's ook Netflix het gewoon blijft doen. Alles behalve het normale tv deel dus


Andere hdmi kabel heb ik ook al geprobeerd toen ik de ontvanger met een van de sndere gewisseld had. Heb overigens ook ontdekt dat naast de menu's ook Netflix het gewoon blijft doen. Alles behalve het normale tv deel dus

Dan is er duidelijk iets anders an de hand, in ieder geval bedankt voor jou moeite. Dan moet de KPN moderator er maar naar kijken, hopelijk komen hun eruit.


@Dennis Schreve , enig idee hoe ik een moderator zover kijk naar dit verhaal te kijken?


Ik ben er al @Tvdboog! Heb je inmiddels al gebeld? Zo niet, wil je dan nog het serienummer van de ontvanger waar het om gaat in je forumprofiel zetten? Het serienummer vind je op een sticker aan de onderkant van de ontvanger. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik aan de slag. 🙂


@Sanne_M , ik heb het serie nummer van de ontvanger met problemen in mijn profiel gezet.


Super, dankjewel! Ik heb de ontvanger nu eerst volledig afgemeld. Zou je hem weer aan kunnen melden met je pincode en abonneenummer? Ik ben benieuwd of dit helpt. Mocht je deze gegevens niet meer weten, dan vind je hier hoe je deze kunt achterhalen. 

Mocht dit ook niet werken, wil je mij dan een privébericht sturen? :slight_smile:


Hoe staat het er nu voor met de ontvanger @Tvdboog? Heeft het opnieuw aanmelden geholpen, of spelen de problemen nog steeds? 


Sanne_M, Hij lijkt het nu weer gewoon te doen, ik hou het in de gaten. 


Top. Laat het hier gerust weten, mocht daar toch verandering in komen. 🙂


@Sanne_M , Gisterenavond om 22:12 viel het hele beeld en geluid weer weg. Na een aantal keer opnieuw starten was het beeld wel weer terug maar het geluid niet. Het lijkt erop dat deze ontvanger dus nog steeds kuren heeft helaas.


Zou je de ontvanger dan eens stroomloos willen maken en mij een privébericht willen sturen wanneer je dit gedaan hebt? Dan pak ik het verder met je op! 


Reageer