Skip to main content

Hele straat en dorp sinds kort aangesloten op glasvezel. Overal de aansluiting voor Experia Box in de meterkast. Vervolgens komen we er achter dat de tv aansluiting bekabeld moet en dat is helaas in onze huizen niet mogelijk. Alle aansluitdozen in mijn straat weer retour KPN. Ook advies van klantenservice. Gaat als lopend vuurtje door het dorp. Achteraf had Experia Box in woonkamer geplaatst moeten worden, maar was ook niet mogelijk. Zo zonde van aanleg glasvezel.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dan laat je een installateur komen die een kabel voor je legt. Dat zou bij Ziggo ook moeten. Je kunt de aansluiting + Experiabox wel in de woonkamer naken, maar wat dan als je boven ook tv wilt? En een wifi versterker wilt plaatsen? Mogelijk wil je dat ook op de zolder? Dan is de meterkast de beste plek. Want van daaruit kan je doorgaans ook het beste naar boven toe. Ooit zal dat toch een keer moeten gebeuren. We gaan allemaal steeds meer thuis werken. Waarvoor stabiel internet nodig is. Ook boven en op zolder. Want thuiswerken aan de keukentafel is ook niets.


Ik stuur zojuist een berichtje over een soort gelijk geval wat hier op betrekking heeft :

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-aangelegd-koper-blijven-gebruiken-492740

Om toch een slimme kabelroute te vinden, ism een plaatselijke klusman.

NB, bij een vrijstaand huis kun je ook door de tuin, om het huis, wel in een mantelbuis.

In geval van kabel niet mogelijk : toch een kabel leggen :-)


Dank voor de reacties. Ik zit nu bij Ziggo en de coax kabel zit er wel. Maar om die eruit te halen en te vervangen door nieuwe bekabeling is ook zo wat. KPN is bij mij thuis geweest en heeft niets gezegd. ‘U kunt het makkelijk zelf aansluiten’. Klantenservice geeft zelf aan dat ‘draadloos’ via die stopcontacten zeer storingsgevoelig is, plus kost mij 80 euro extra per tv. Hele straat en wijk zal nu bij Ziggo blijven.


@EdwinXXX Voor de volledigheid: De glasvezelaansluiting (het witte kastje) van KPN NetwerkNL zit in de meterkast maar er is geen manier om een kabel van meterkast naar woonkamer te krijgen zonder boren, hakken en dergelijke? En dus ook geen lege buis?

 

Ik vraag dit omdat, als het zo is, dit niet volgens de eisen is aangelegd. Daar kan KPN Netwerk NL richting hun aannemer actie op ondernemen.

 

Is dit ook al bij KPN Netwerk NL neergelegd? Dat is namelijk niet hetzelfde als KPN (de provider waarvan dit forum is)


 Dag @EdwinXXX. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp zijn er meerdere glasvezelabonnementen aangevraagd bij jou in de straat, maar zijn deze allen geannuleerd, omdat het niet mogelijk is om de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten. Klopt dat? Ik heb hier contact over gezocht binnen de organisatie en ik zie dat @Ward_ je al een aantal aanvullende vragen heeft gesteld om de situatie helder te krijgen. :slight_smile:


Beste Natasja, klopt. KPN heeft het witte kastje bij mij geïnstalleerd. Tevens een rood kabeltje achtergelaten. Dat is het, meer is er niet gebeurd. Aansluiten zou heel makkelijk zijn. Echter ik heb geen mogelijkheid om de tv ontvanger bekabeld aansluiten. Geen lege buis. Niets. Met een lege buis had ik het zelf wel gered. Klantenservice KPN adviseerde mij een kabel aan te leggen via het plafond. Plafond in de gang is 6 meter hoog..Ik was de eerste van de straat. Niemand gaat nu overstappen. Dank in ieder geval voor je reaktie. 


@EdwinXXX Voor de volledigheid: De glasvezelaansluiting (het witte kastje) van KPN NetwerkNL zit in de meterkast maar er is geen manier om een kabel van meterkast naar woonkamer te krijgen zonder boren, hakken en dergelijke? En dus ook geen lege buis?

 

Ik vraag dit omdat, als het zo is, dit niet volgens de eisen is aangelegd. Daar kan KPN Netwerk NL richting hun aannemer actie op ondernemen.

 

Is dit ook al bij KPN Netwerk NL neergelegd? Dat is namelijk niet hetzelfde als KPN (de provider waarvan dit forum is)

Beste Ward,

 Dank voor je reactie. Ik heb als consument een overeenkomst met KPN. Niet met KPN-netwerk. Ik had ook KPN Netwerk een bericht gestuurd over de absurde situatie, maar geen reaktie mogen ontvangen. Grt Edwin 


@EdwinXXX Voor de volledigheid: De glasvezelaansluiting (het witte kastje) van KPN NetwerkNL zit in de meterkast maar er is geen manier om een kabel van meterkast naar woonkamer te krijgen zonder boren, hakken en dergelijke? En dus ook geen lege buis?

 

Ik vraag dit omdat, als het zo is, dit niet volgens de eisen is aangelegd. Daar kan KPN Netwerk NL richting hun aannemer actie op ondernemen.

 

Is dit ook al bij KPN Netwerk NL neergelegd? Dat is namelijk niet hetzelfde als KPN (de provider waarvan dit forum is)

Beste Ward,

 Dank voor je reactie. Ik heb als consument een overeenkomst met KPN. Niet met KPN-netwerk. Ik had ook KPN Netwerk een bericht gestuurd over de absurde situatie, maar geen reaktie mogen ontvangen. Grt Edwin 

 

Dat van die overeenkomst valt te bezien. Jij hebt een overeenkomst voor het leveren van diensten met KPN. Maar die glasvezelaansluiting is aangelegd door KPN Netwerk NL en jij hebt daarvoor toestemming gegeven en als het goed is zelfs een handtekening gezet. Dat is dus ook een vorm van overeenkomst.

 

Maar goed, ik ga dit doorzetten en we kijken wat er uitkomt.


 

Dank voor de reacties. Ik zit nu bij Ziggo en de coax kabel zit er wel. Maar om die eruit te halen en te vervangen door nieuwe bekabeling is ook zo wat. 

Waarom? Dat is prima toch? Die coax kabel gebruik je bij KPN toch nooit meer.


@EdwinXXX Voor de volledigheid: De glasvezelaansluiting (het witte kastje) van KPN NetwerkNL zit in de meterkast maar er is geen manier om een kabel van meterkast naar woonkamer te krijgen zonder boren, hakken en dergelijke? En dus ook geen lege buis?

 

Ik vraag dit omdat, als het zo is, dit niet volgens de eisen is aangelegd. Daar kan KPN Netwerk NL richting hun aannemer actie op ondernemen.

 

Is dit ook al bij KPN Netwerk NL neergelegd? Dat is namelijk niet hetzelfde als KPN (de provider waarvan dit forum is)

Beste Ward,

 Dank voor je reactie. Ik heb als consument een overeenkomst met KPN. Niet met KPN-netwerk. Ik had ook KPN Netwerk een bericht gestuurd over de absurde situatie, maar geen reaktie mogen ontvangen. Grt Edwin 

 

Dat van die overeenkomst valt te bezien. Jij hebt een overeenkomst voor het leveren van diensten met KPN. Maar die glasvezelaansluiting is aangelegd door KPN Netwerk NL en jij hebt daarvoor toestemming gegeven en als het goed is zelfs een handtekening gezet. Dat is dus ook een vorm van overeenkomst.

 

Maar goed, ik ga dit doorzetten en we kijken wat er uitkomt.

Beste Ward, 

Ik heb net antwoord gekregen dat KPN Netwerk alleen aansluit tot in de meterkast. Dan houdt het simpelweg op. Een hele straat voor niets aangesloten op glasvezel. Dank in ieder geval voor het meedenken. Grt Edwin 


Dan zijn die huizen gebouwd in een tijd dat men nog niet op het logische idee gekomen was om alles via de meterkast te laten lopen, net zo als in het door mij genoemde geval.

Toch ben ik wel benieuwd naar je situatie.

Het zijn meerdere huizen dus begane grond ? Geen kruipruimte ?

Voor de hand liggende gedachten : Een kabel hoeft niet de kortste route te volgen, eerst naar de verdieping of zolder bv.

Of onder de vloerbedekking, inslijpen in de cement dekvloer ( is wat ingrijpend natuurlijk ).

Of gat graven in de tuin en buis met tuinslang er op naar de meterkast zien te krijgen, een gestuurde boring als het ware.

Alle bovenstaande methoden deed ik al wel eens, met succes maar wel een gedoe.


Reageer