Skip to main content

Goedendag, 

1 van mijn tv ontvangers is defect. Hij blijft haken bij 70%. 
Nu heb ik reeds alle stappen doorlopen maar het werkt niet.

Omdat er een lange rij bij de klantenservice was post ik het bericht via deze weg om te kijken als ik hem om kan ruilen?

 

mvg 

 

Marco 

Hoi @MP118, doorgaans is het toch het snelst om even te bellen met 0800-0402 of te chatten via www.kpn.com/service!
Een vastlopende ontvanger betekent niet persé dat hij defect is, dit zit hem vaak ergens anders in! Ik heb dus ook nog een aantal vragen.

  • Ik ga er even vanuit dat je de ontvanger al teruggezet hebt naar de fabrieksinstellingen
  • Welk type TV ontvanger heb je?
  • Wat zie je op het beeld van de televisie(specifiek na de reset)? Krijg je daar ook een foutmelding?
  • Werken je andere TV ontvangers nog wel gewoon?
  • Als je je TV ontvangers met elkaar omwisselt, verplaatst het probleem zich dan? Werkt een andere onvanger hier wél?
  • Hoe zit je TV ontvanger aangesloten op je experiabox? Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht en wat voor netwerkapparatuur je gebruikt?
  • Kun je dit ook eens proberen met een directe (andere) netwerkkabel en op een andere netwerkpoort op je experiabox?

@MP118 heb je nog naar bovenstaande kunnen kijken?


Hi Thomas, Ik heb mijn kastje(model HMB2260) met kabel verbonden. Heb ook een andere verbindingspunt geprobeerd maar kom er niet door. Het kastje laad tot 70% en blijft dan (uren) daarop staan. Mijn andere ontvangers geven geen problemen en werken perfect. 


Bedankt voor je toelichting @MP118, dat sluit het een en ander al uit, toch ben ik wel benieuwd naar de andere vragen :-)

 

  • Ik ga er even vanuit dat je de ontvanger al teruggezet hebt naar de fabrieksinstellingen
  • Wat zie je op het beeld van de televisie? Krijg je daar ook een foutmelding?
  • Als je je TV ontvangers met elkaar omwisselt, verplaatst het probleem zich dan? Werkt een andere onvanger hier wél?
  • Hoe zit je TV ontvanger aangesloten op je experiabox? Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht en wat voor netwerkapparatuur je gebruikt?

Hi 

 

ik heb al geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten. 
hij blijft op een blauw laad scherm staan met 70% erop. 
Ik heb hem al omgewisseld en ligt aan 1 ontvanger. De andere laad wel gewoon normaal.  De ontvanger is rechtstreeks met kabel aangesloten op de experia box. Ik heb de andere twee tv’s met netwerk adapter aangesloten. 
 

ik heb op meerdere punten en kabels de defecte ontvanger proberen aan te sluiten maar blijft bij alle op 70% staan. 


Ah dan lijkt het inderdaad in de ontvanger te zitten. Kun je het serienummer van deze ontvanger nog toevoegen aan je profiel onder “persoonlijke opmerkingen” en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb het serienummer toegevoegd 


Goedemiddag @MP118, bedankt! Ik heb meteen een nieuwe voor je aangevraagd. Je kunt de oude vanaf morgenmiddag 14:30 omruilen bij een Postnl servicepunt bij jou in de buurt. 
Je hebt hierover nog een mail/sms ter bevestiging met meer informatie!


Bedankt het is gelukt en hij doet het! Ik heb alleen mijn oude afstandsbediening mee terug gestuurd en er zat geen nieuwe bij het kastje. Is er een mogelijkheid dat ik een nieuwe toegestuurd kan krijgen? 


Top!
Kan gebeuren 🙂 ik heb er eentje nabesteld!